Summit motors Ljubljana - Ford

Ford preizkuša robotsko polnilno postajo

20.07.2022

 

Dolivanje goriva ali polnjenje električnega vozila je za večino od nas preprosto opravilo. Za voznike s posebnimi potrebami, osebe z omejeno mobilnostjo in starejše pa je to lahko velik izziv.

 

Ford je zdaj razvil prototip robotske polnilne postaje, ki jo vozniki upravljajo prek pametnega telefona v svojem električnem vozilu.1 Tehnologija bi lahko voznikom s posebnimi potrebami omogočila, da med polnjenjem ostanejo v avtomobilu ali pa ga zapustijo, vse delo pa opravi robot.

 

Vozniki s posebnimi potrebami so preprostost polnjenja že opredelili kot ključni dejavnik pri nakupu električnih vozil.2 Ford preizkuša robotsko polnilno postajo v okviru raziskovalnega projekta za razvoj rešitev za prostoročno polnjenje električnih vozil in popolnoma samodejno polnjenje avtonomnih vozil.

 

Po začetnem laboratorijskem testiranju Fordovi raziskovalci zdaj robotsko polnilno postajo preizkušajo v dejanskih razmerah. Ko se aktivira, se pokrov postaje odpre in polnilna roka se s pomočjo majhne kamere iztegne proti priključni vtičnici. Pri preizkusu so lahko vozniki stanje polnjenja spremljali prek aplikacije FordPass.3 Po polnjenju se roka umakne nazaj na svoje mesto.

 

Robotsko polnilno postajo, ki jo je po meri izdelala Univerza v Dortmundu v Nemčiji, bi lahko v prihodnosti namestili na parkirna mesta za invalide, parkirišča ali zasebne hiše. Nadaljnja uporaba bi lahko vključevala hitro in učinkovito polnjenje voznih parkov podjetij. Tehnologija bi lahko podpirala tudi zmogljivejše polnjenje, ki baterijo vozila napolni veliko hitreje.

 

V prihodnosti bi lahko postopek postal popolnoma avtomatiziran, z minimalnim sodelovanjem voznika ali pa povsem brez njega. Voznik bi preprosto poslal vozilo na polnilno postajo, infrastruktura pa bi poskrbela, da bi vozilo samostojno prispelo do cilja in se z njega vrnilo.

 

Na poti k elektrifikaciji

 

Ta raziskovalni projekt potrjuje Fordovo zavezanost elektrifikaciji. Sledil mu bo projekt s ponudnikom polnilnega omrežja IONITY, ki bo namenjen nadaljnjim izboljšavam robotske polnilne postaje.

 

Ford raziskuje tudi rešitve za robotsko polnjenje v kombinaciji z avtomatiziranim parkiranjem, kot so ga predstavili na lanskem salonu IAA v Münchnu.

 

Fordovo hitro rastoče omrežje za polnjenje Blue Oval strankam omogoča dostop do omrežja z več kot 300.000 polnilnicami po vsej Evropi. Za pomoč voznikom pri iskanju polnilnih postaj in plačevanju polnjenja je prek zaslona na dotik Fordovega sistema za povezovanje in razvedrilo SYNC 4 na voljo funkcija Fordovega pomočnika za polnjenje (Ford Charge Assist).4

 

Uporabnikom gospodarskih vozil je na voljo polnjeje Ford Pro, ki ponuja prilagojene rešitve za polnjenje vključno z opremo za polnjenje, tekočim vzdrževanjem in programsko opremo za upravljanje za zmanjšanje zamudnega birokratskega dela in načrtovanje urnika polnjenja.

 

Ford se je pred kratkim pridružil 27 podjetjem s peticijo za zagotovitev, da bodo vsi novi avtomobili in dostavna vozila v Evropi od leta 2035 brez emisij, in pozval k ciljem za povečanje infrastrukture za polnjenje električnih vozil v Evropi, da bo sledila stopnji rasti električnih vozil.

 

Pri Fordu menijo, da je za pospešitev razvoja celovite, lahko dostopne in učinkovite polnilne infrastrukture doma, na delovnem mestu in na javnih površinah potreben enoten pristop, ki bo vključeval vlade, institucije Evropske unije, celotno avtomobilsko industrijo, ponudnike oskrbe z energijo, lokalne oblasti in potrošnike.5

 

Navedki

“Ford se zavzema za zagotavljanje svobode gibanja, trenutno pa je lahko za nekatere voznike dolivanje goriva ali polnjenje baterije vozila velika težava. Robotska polnilna postaja je lahko za nekatere dodatno udobje, za druge pa je nujno potrebna.”

 

Birger Fricke, raziskovalni inženir, Center za raziskave in inovacije, Ford Evropa

 

“Pred leti sem prenehala sama polniti svoj avtomobil, ker mi je to postalo zelo naporno. To namesto mene počne moj mož. Uvedba robotske polnilne postaje bi mi omogočila veliko večjo stopnjo neodvisnosti.”

 

Angela Aben, strokovnjakinja za komuniciranje z zaposlenimi, Ford Evropa, ki za večjo mobilnost in neodvisnost uporablja invalidski voziček s pomožnim motorjem

 

Opombe

 

1To funkcijo vozila so razvili samo za preizkusne namene in je trenutno še ni možno kupiti.

 

2 Nedavna raziskava v Veliki Britaniji je pokazala, da bi 61 odstotkov voznikov s posebnimi potrebami razmišljalo o nakupu električnega vozila le, če bi bilo polnjenje dostopnejše. https://www.ridc.org.uk/transport/inaccessible-charging-barrier-electric-disabled-and-older-drivers

 

3Aplikacija FordPass Pro, združljiva z izbranimi platformami pametnih telefonov, je na voljo prek prenosa. Ponudnik mobilnega omrežja lahko zaračuna pošiljanje sporočil in prenos podatkov v skladu s tarifo. Aplikacija omogoča vrsto povezanih storitev, vključno s preverjanjem stanja vozila, trenutne količine goriva in dosega ter daljinskim zaklepanjem in odklepanjem vrat.

 

4 Funkcija Ford Charge Assist je trenutno na voljo samo z vozilom E-Transit. Ne dopustite motenj med vožnjo! Če je le možno, uporabite glasovno upravljanje in med vožnjo ne uporabljajte ročnih naprav. Ko je izbrana prestava za vožnjo, so lahko nekatere možnosti blokirane. Nekatere funkcije niso združljive z vsemi telefoni.

 

5 Ford ocenjuje, da se mora tedenska stopnja namestitve polnilnih postaj v povprečju pospešiti za faktor 10 (EU27 in Velika Britanija), da bi se povečalo zaupanje strank v razpoložljivost gostega in zanesljivega polnilnega omrežja, ki izpolnjuje njihove potrebe po mobilnosti.

 

 

Več informacij o tej temi vam lahko posreduje:

Monika Wagener
(...)

+49 152 54707044

Prenesi vsebino