Summit motors Ljubljana - Ford

Ford uvaja tehnologijo bločnih podatkovnih verig (blockchain) za spodbujanje čistejšega zraka v mestnih središčih; razširjen preskus s floto hibridnih električnih Transitov v Kölnu

15.10.2019

Köln, 15. oktober 2019 – Ford je danes razširil svoje evropske preskuse priključnih hibridnih električnih vozil (PHEV) še na Köln. Cilj raziskave, v sklopu katere preskušajo Fordova vozila PHEV tudi na ulicah Londona in španske Valencie, je bolje analizirati in prikazati dejanske prednosti tovrstnih vozil za okolje ter za lastnike in upravljavce gospodarskih vozil.

 

V sodelovanju s petimi občinskimi voznimi parki in Mestom Köln bo v test z najrazličnejšimi primeri dejanske uporabe vključenih devet dostavnih vozil Ford Transit Custom Plug-In Hybrid in en kombi za prevoz oseb Tourneo Custom Plug-In Hybrid. Ford bo obenem raziskoval, kako bi si lahko s pomočjo inovativnih tehnologij za geografsko omejevanje (geofencing) in bločne podatkovne verige (blockchain) pomagali pri natančnem sledenju in povečanju števila ‘zelenih kilometrov’, ki jih prevozijo vozila.

 

Bločne podatkovne verige (blockchain) so tehnologija za zaščito podatkov, ki podpira kar nekaj digitalnih tehnologij. Ustvarja trajne časovno žigosane zapise podatkov, ki so shranjeni na različnih računalnikih, in se z dodajanjem novih zapisov ali ‘blokov’ stalno povečujejo. S tehnologijo za geografsko omejevanje (geofencing) s pomočjo sistema GPS ustvarimo virtualno omejeno območje.

 

“Ford je zavezan k zagotavljanju novih, do okolja prijaznejših in trajnostnih vozil, ki bodo pomagala reševati mobilnostne izzive, s katerimi se soočajo naša mesta,” je povedal Mark Harvey, direktor področja gospodarskih vozil pri Fordu Evropa. “Preskusi priključnih hibridnih električnih vozil z našimi partnerji v Kölnu gradijo na naših programih elektrifikacije, ki potekajo drugod po Evropi, in nam omogočajo, da se približamo kombiniranim ciljem glede kakovosti zraka v urbanih območjih.”

 

V Kölnu in drugih mestih po Evropi uvajajo območja z omejitvijo izpustov, da bi tako izboljšali kakovost zraka in vozilom, ki najbolj onesnažujejo zrak, preprečili vožnjo v teh delih mest. Ta območja pa lahko predstavljajo težavo tako za mestne uprave, ki jih uvajajo in nadzorujejo, kot za voznike, ki morajo vedeti kje in kdaj veljajo omejitve. Pri tem bi lahko pomagala Fordova pilotna raziskava z uporabo tehnologij za geografsko omejevanje in bločne podatkovne verige.

 

Vseh 10 vozil PHEV v 12-mesečnem kölnskem preskusu je opremljeno z vgrajenim modemom FordPass Connect in priključno napravo, ki omogoča uporabo tehnologij za geografsko omejevanje in bločne podatkovne verige. Ko preskusno vozilo vstopi v območje nadzora, se samodejno vklopi način z električnim pogonom in sistem zabeleži prevožene kilometre brez izpustov. Način vožnje brez izpustov in čas, ko je vozilo vstopilo v območje nadzora in ga zapustilo, se zabeležita v varni distribuirani dnevnik – bločno verigo podatkov – kar zagotavlja, da so podatki o izpustih varno shranjeni in so obenem na voljo ustreznim deležnikom, vključno z mestno upravo in lastnikom vozila ali voznega parka.

 

Dinamična tehnologija geografskega omejevanja obenem omogoča, da se lahko vozilo sproti prilagaja spremembam emisijskih območij. Tako lahko na primer mesta v prihodnje izberejo, da bodo prilagodila območja nadzora ali ustvarila nova glede na lokalno vreme ali okoljske pogoje. Povezana vozila PHEV se v te primeru samodejno preklopijo na način z zmanjšanimi izpusti, ko vstopijo v posodobljena območja.

 

Fordovi preskusi v Londonu so že pokazali, da so vozila PHEV odlična rešitev za lastnike gospodarskih vozil v mestih z območji z omejenimi izpusti. Ford Transit Custom in Tourneo Custom s priključnim hibridnim električnim pogonom lahko z načinom za izključno električni pogon brez izpustov prevozita do 56 oziroma 53 kilometrov (po ciklu NEDC). Daljše vožnje med mesti omogoča Fordov 1,0-litrski bencinski motor EcoBoost, ki s polnjenjem baterije podaljša skupni doseg na več kot 500 kilometrov (po NEDC).*

 

“Tehnologija bločnih verig podatkov, ki jo preskušamo tukaj v Kölnu, omogoča varno, zaščiteno sledenje in beleženje izpustov vozila, kar je idealno za pilotno raziskavo uporabe vozil PHEV,” je povedal Gunnar Herrmann, predsednik upravnega odbora Ford-Werke GmbH. “Varnost, zaupanje in preglednost podatkov o izpustih so bistveni za vse soudeležene pri tem projektu in so ključnega pomena za našo vizijo čistejšega zraka v mestu.”

 

V sklopu projekta bo Ford postal uradni partner v platformi SmartCity Cologne. Kooperativno platformo SmartCity Cologne sta ustanovila Mesto Köln in regionalni dobavitelj električne energije RheinEnergie AG, vključevala pa bo partnerje v regiji, ki bodo s pilotnimi tehnologijami in storitvami spodbujali zaščito podnebja in energetski prehod.

 

“Raziskovanje načinov, ki bi omogočili mobilnost brez izpustov, je nadvse pomembno za prihodnost našega mesta,” je povedala Henriette Reker, županja mesta Köln. “Zato se veselimo partnerskega sodelovanja s Fordom pri razvoju inteligentnih, naprednih idej in tehnologij, ki nam bodo pomagale izboljšati kakovost zraka – in kakovost življenja – v naših mestih.”

 

Ford Transit Custom kot prvo vozilo v svojem razredu omogoča priključni hibridni pogon; trgovci že sprejemajo naročila, prve dobave bodo v Nemčiji sledile še pred koncem leta. Novi modul Geofencing, ki ga bodo uvedli spomladi 2020 in bo na voljo za naknadno vgradnjo v prej proizvedena vozila, bo omogočal samodejno preklapljanje v način za vožnjo brez izpustov, ko vozilo vstopi v območje z zmanjšanimi izpusti. Tehnologija, ki zaenkrat še deluje brez bločnega veriženja podatkov, bo uporabnikom vseeno pomagala upoštevati predpise in se izogniti taksam ali kaznim.

 

Ford je številka 1 pri prodaji gospodarskih vozil v Evropi, paleta različic Forda Transita pa je s prodanimi 68.000 vozili postavila rekord v drugem četrtletju leta 2019 – prodajo v drugem četrtletju 2018 so izboljšali za 2,7 odstotka. Ford je v prvi polovici leta napovedal, da se bo paleti modelov Transita pridružil tudi novi povsem električni Ford Transit – serijska proizvodnja je predvidena za leto 2021.

 

# # #

 

* Transit Custom Plug-In Hybrid, izpusti CO2 od 60 g/km, poraba goriva od 2,7 l/100 km po NEDC; Tourneo Custom Plug-In Hybrid, izpusti  CO2 od 70 g/km, poraba goriva od 3,1 l/100 km po NEDC.

Prenesi vsebino