Summit motors Ljubljana - Ford

Nova močna generacija: Mustang Mach-E 1400, Puma ST in STARD Fiesta blestijo v Goodwoodu

16.10.2020

 

16. oktober 2020 – Ford bo na dogodku Goodwood SpeedWeek od 16. do 18. oktobra globalnemu virtualnemu občinstvu predstavil popoln potencial svoje najnovejše proizvodnje in prototipe športnih vozil – vključno z dinamično evropsko premiero Mustanga Mach‑E 14001 in Pume ST.

 

Edinstveni Mustang Mach-E 1400, ki razvije največjo moč več kot 1400 KM, je zgled ekstremne povsem električne zmogljivosti, prvič pa jo bo prikazal na dirkališču Goodwood Motor Circuit blizu mesta Chichester v Veliki Britaniji. Za volanom bo sedel Vaughn Gittin Jr., ustanovitelj podjetja RTR Vehicles, prvak v avtomobilskih dirkah in možak, ki je zabavo spremenil v poklic.

 

Nova Puma ST je prvi SUV iz oddelka Ford Performance v Evropi. Izpopolnjena je z dovršenimi športnimi tehnologijami (ST) vključno z diferencialom z omejenim zdrsom (LSD), ki je prvič na voljo v tem segmentu, patentiranimi vzmetmi z vektorsko usmerjenimi silami in možnostjo izbire voznih načinov od Eco do Track (dirkališče).

 

Ford bo 16. oktobra evropskim ljubiteljem najdrznejših športnih avtov na dogodku Goodwood SpeedWeek posredoval še več navdušujočih novic.

 

“To je res izjemen čas za Ford Performance. S projekti, kot je Mustang Mach-E 1400, iščemo novo raven zabave, ki jo lahko prinese elektrifikacija, obenem pa s Pumo ST uporabnikom nudimo dostopno, vsakodnevno športno vožnjo, kar je jedro našega dela,” je povedal Stefan Muenzinger, vodja oddelka Ford Performance v Evropi. 

 

Goodwood SpeedWeek, ki bo predvidoma samo letos, združuje najboljše značilnosti dogodkov Goodwood Festival of Speed in Goodwood Revival, dogajanje s proge pa bo s pretočnim predvajanjem prek spleta neposredno na voljo avtomobilskim navdušencem.

 

Osupljiva električna zmogljivost

Edinstveni prototip Mustang Mach-E 1400 predstavlja vrhunski primer zmogljivosti, ki jo nudijo Fordovi povsem električni pogoni.

 

Mustang Mach-E 1400 je rezultat 10.000 ur skupnega dela mojstrov oddelka Ford Performance in podjetja RTR Vehicles, ki so skušali zapolniti vrzel med pričakovanji uporabnikov in tem, kar električna vozila dejansko zmorejo.

 

Vsi, ki si bodo ogledali Goodwood SpeedWeek, se bodo lahko prepričali o pravem potencialu povsem električnega pogona, saj bo na tekmovanju v ‘driftanju’ prototipni model predstavil ustanovitelj podjetja RTR Vaughn Gittin Jr.

 

Mustang Mach-E 1400 razvije moč 1419 KM s sedmimi motorji, ki jih posamezni pogonski osi povezujeta z diferencialoma z veliko možnostjo prilagajanja, kar omogoča nastavitev avta za najrazličnejše vrste uporabe od ‘driftanja’ do dirk z veliko hitrostjo.

 

Možne so konfiguracije z zadnjim pogonom, štirikolesnim pogonom in sprednjim pogonom, prenos moči je lahko enakomerno porazdeljen med sprednjo in zadnjo osjo ali pa je vsa moč dodeljena eni ali drugi osi. Pri hitrosti 257 km/h znaša ciljni potisk ob podlago več kot 1000 kg.

 

“Ko sem sedel za volan tega avta, so se moje predstave o moči in navoru povsem spremenile,” je povedal Vaughn Gittin Jr. “Ta izkušnja presega vsa pričakovanja, še najbolj je podobna vožnji z vlakcem smrti po magnetnih tirih.”

 

Puma ST na dirkališču

Nova Puma ST je Fordov prvi SUV v Evropi, ki se z zmogljivostjo izkaže tako na dirkališču kot na družinskem izletu. Visoko dviga letvico glede vozne dinamike kompaktnih SUV-jev in obenem zagotavlja največ neoviranega prostora za prtljago v svojem segmentu.

 

Poganja jo 1,5-litrski motor EcoBoost z 200 KM2, ki omogoča pospešek iz mirovanja do 100 km/h v 6,7 sekunde. Optimalno prilagojeno podvozje je opremljeno z zadnjim vzvojnim drogom, ki ima v primerjavi s standardno Pumo za 50 odstotkov večjo vzvojno togost, prav tako je odziv krmiljenja hitrejši za 25 odstotkov, za zabavno vožnjo pa imajo zavorni koluti za 17 odstotkov večji premer. Najbolj dinamično vozno izkušnjo s Fordovim SUV-jem pomagajo zagotoviti tudi posebej razvite pnevmatike Michelin Pilot Sport 4S.

 

Puma ST je na voljo v drznih barvah vključno z ekskluzivno Mean zeleno, krasijo pa jo športni oblikovni elementi z optimalno aerodinamiko, med katerimi je tudi v oddelku Ford Performance zasnovani sprednji spojler, ki poveča potisk sprednjega dela vozila ob podlago za skoraj 80 odstotkov in tako zagotovi še večjo stabilnost in oprijem.

 

Kljub pristnim športnim potezam tudi različica ST zagotavlja odlično Pumino praktičnost vključno z inovativnim Fordovim MegaBoxom pod dnom prtljažnika – idealno za shranjevanje čelade, čevljev in rokavic, ko se odpravite proti dirkališču.

 

“Naša najpomembnejša naloga je bila zagotoviti, da bo Puma ST osupljiva in zmogljiva kot vsi modeli ST, pri tem pa nismo hoteli žrtvovati Pumine značilne praktičnosti,” je dodal Muenzinger.

 


STARD Ford Fiesta ERX

Potencial povsem električnega pogona v različnih disciplinah avtomobilskega športa dokazuje tudi STARD Ford Fiesta ERX, ki se prvič predstavlja v Goodwoodu, pomerila pa se bo na tekmovanju v ‘driftanju’.

 

Fiesta ERX je povsem električni avto za reli, ki temelji na Fiesti ST, v skladu s pravili projekta ERX svetovnega prvenstva v reliju FIA pa so jo razvili specialisti za reli in dirke podjetja STARD.

 

Trije elektromotorji skupaj razvijejo več kot 600 KM in več kot 1000 Nm navora, kolesom pa to moč prenašata štirikolesni pogon in dvostopenjski menjalnik na vsaki osi. Od 0 do 100 km/h pospeši v neverjetnih 1,8 sekunde, največja hitrost pa znaša 240 km/h. Fiesta ERX izpolnjuje vse zahteve prvenstva World RX in jo je možno kupiti pripravljeno za dirke.

 

Ford GT – ljubljenec avtomobilskih navdušencev

Izjemni Ford GT se vrača v Goodwood, kjer bo poskrbel za vznemirjenje na Michelinovi dirki superšportnikov. Vozil ga bo Richard Westbrook, ki se je za volanom Forda GT že pomeril na legendarni dirki 24 ur Le Mansa.

 

‘Cestna različica’ Forda GT ima lahko podvozje iz ogljikovih vlaken in aluminija, karoserijo iz ogljikovih vlaken in elemente za aktivno aerodinamiko, poganja pa jo motor EcoBoost V6 z dvojnim turbopolnilnikom3, ki razvije 655 KM in 750 Nm navora za največjo hitrost 347 km/h.

 

# # #

 

1 Mustang Mach-E 1400 je prototipno vozilo za prikaz zmogljivosti in ni naprodaj.

 

2 Predvidena poraba goriva Pume ST znaša od 6,0 l/100 km, izpusti CO2 pa od 134 g/km po NEDC (6,9 l/100 km in 155 g/km po WLTP). Uradno homologirani podatki o porabi goriva in izpustih CO2 bodo objavljeni pred začetkom prodaje.

 

3 Poraba goriva Forda GT znaša od 14,9 l/100 km, izpusti CO2 pa od 350 g/km po NEDC.

 

Navedena poraba goriva/energije, izpusti CO2 in doseg z električnim pogonom so izmerjeni v skladu s tehničnimi zahtevami in specifikacijami zadnje različice Evropskih uredb (EC) 715/2007 in (EU) 2017/1151. S svetovno usklajenim preskusnim postopkom za lahka vozila (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure – WLTP) homologirana vozila bodo imela podatek o porabi goriva/energije in izpustih CO2 tako za novi evropski vozni cikel (New European Drive Cycle – NEDC) kot za WLTP. WLTP bo najpozneje do konca leta 2020 povsem nadomestil NEDC. Uporabljeni standardni preskusni postopki omogočajo primerjavo med različnimi tipi vozil in različnimi proizvajalci. V času opuščanja NEDC je vzpostavljena primerjava med podatki o porabi goriva in izpustih CO2 pri ciklu WLTP in pri ciklu NEDC. Ker je prišlo do spremembe nekaterih elementov preskusov, lahko pride do odstopanj v primerjavi s prejšnjimi podatki o porabi in izpustih, kar pomeni, da bo lahko imel isti model vozila drugačno porabo in izpuste CO2.

Prenesi vsebino