Summit motors Ljubljana - Ford

Novi elektrificirani Focus EcoBoost Hibrid zagotavlja za 17 odstotkov varčnejšo porabo, novo udobje in povezane tehnologije

22.06.2020

 

Ford je danes objavil, da lahko kupci po vsej Evropi zdaj naročijo tudi izpopolnjenega Forda Focusa z varčnim elektrificiranim pogonskim sklopom EcoBoost Hibrid.

 

Dovršena 48-voltna blaga hibridna tehnologija novemu 1,0-litrskemu motorju EcoBoost Hybrid za Focusa omogoča razvoj moči 155 KM, obenem pa znašajo izpusti CO2 93 g/km (po NEDC) – poraba goriva je v primerjavi s predhodnim primerljivim pogonskim sklopom z 1,5-litrskim bencinskim motorjem EcoBoost in šeststopenjskim ročnim menjalnikom manjša za 17 odstotkov (po NEDC).1

 

Poleg možnosti novega elektrificiranega pogonskega sklopa izpopolnjeni Focus zagotavlja še bolj vrhunsko vozno izkušnjo z novo 12,3-palčno LCD instrumentno ploščo s ‘pravimi barvami’, serijsko vgrajeni modem FordPass Connect pa poskrbi za izboljšano povezljivost in lastniško izkušnjo – v drugi polovici leta pa bo na voljo tudi inovativno obveščanje o nevarnostih v okolici.2

 

Nova različica Focus Connected bo s serijsko opremo navdušila tako poslovne kot zasebne uporabnike, saj vključuje tudi blazinico za brezžično polnjenje in navigacijo za sistem SYNC 3, ki omogoča odlično povezljivost in glasovno upravljanje, dopolnjuje pa ga 8-palčni zaslon na dotik.3

 

Focus je še naprej na voljo v pestri paleti različic, med katerimi so elegantni Focus Titanium, ‘crossover’ z navdihom športnega terenca Focus Active, športni Focus ST-Line in razkošni Focus Vignale, kupci pa lahko odvisno od različice izbirajo med izvedbo s petimi vrati in karavanom, na nekaterih trgih pa je v ponudbi tudi izvedba s štirimi vrati. Pogonski sklop EcoBoost Hybrid je na voljo s celotno paleto različic.

 

“Naši elektrificirani pogonski sklopi so zasnovani tako, da voznikom ne zmanjšajo le stroškov za gorivo, temveč še bolj poudarijo zabavni značaj naših vozil,” je povedal Roelant de Waard, podpredsednik za trženje, prodajo in storitve pri Fordu Evropa. “Focus EcoBoost Hybrid z brezhibno povezavo energije elektrike in bencina zagotavlja raven učinkovitosti in zmogljivosti, ki doslej še ni bila na voljo.”

 

Focus je naslednji član Fordove družine, ki z blago hibridno tehnologijo zagotavlja varčnejšo porabo goriva, v njej pa so že Puma, Kuga in Fiesta med osebnimi ter Ford Transit in Transit Custom med gospodarskimi vozili. Ford je obljubil, da bo pri vseh novih modelih osebnih vozil za evropski trg tudi elektrificirana različica in še pred koncem leta 2021 bo v Fordovi prodajni paleti 18 elektrificiranih vozil z blagim hibridnim, povsem hibridnim, priključnim hibridnim ali baterijskim električnim pogonom (odvisno od dobavljivosti na posameznem trgu).

 

Učinkovitost pogona EcoBoost Hybrid

Focus z 1,0-litrskim motorjem EcoBoost Hybrid s 155 KM zagotavlja več kot dvakrat večjo gostoto moči od 2,0-litrskega bencinskega motorja s 145 KM, ki je poganjal Focusa pred desetimi leti, a porabi 45 odstotkov manj goriva (po NEDC).

 

Modeli Focus EcoBoost Hybrid bodo na voljo tudi z močjo 125 KM, pri obeh različicah pa namesto standardnega alternatorja 1,0-litrski bencinski motor EcoBoost dopolnjuje integrirani zaganjalnik/generator, ki ga poganja jermen (BISG). Ta omogoča zajem energije, ki se sicer izgubi pri zaviranju in vožnji s potisnim hodom, za polnjenje 48-voltnega litij-ionskega zračno hlajenega paketa baterij.

 

Vgradnja 48-voltne baterije pod sovoznikovim sedežem omogoča pogonski sklop z blago hibridno tehnologijo brez izgube prostora za potnike ali prtljago v Focusu.

 

BISG deluje tudi kot motor in je povezan z motorjem vozila, s shranjeno energijo pa zagotavlja pomoč pri navoru med običajno vožnjo in pri pospeševanju ter poganja električne dodatne naprave vozila.

 

Inteligentni blagi hibridni sistem s samodejnim uravnavanjem nenehno nadzira način uporabe vozila, da presodi, kdaj in kako intenzivno naj polni akumulator za optimalno korist ter kdaj naj uporabi v baterijskem akumulatorju shranjeno energijo z eno od dveh strategij navora:

  • Nadomestni navor, ki s funkcijo elektromotorja sistema BISG zagotovi do 24 Nm navora – tako zmanjša obremenitev bencinskega motorja in prispeva k zmanjšanju izpustov CO2. Ti znašajo od 93 g/km po NEDC (115 g/km po WLTP), poraba goriva pa od 4,1l/100 km po NEDC (od 5,1l/100 km po WLTP).
  • Dodatni navor, ki s funkcijo elektromotorja sistema BISG skupni navor pogonskega sklopa poveča za do 20 Nm nad raven bencinskega motorja pri polni obremenitvi in za optimalno zmogljivost zagotovi do 50 odstotkov več navora pri nižjem številu vrtljajev.

 

BISG je Fordovim inženirjem omogočil tudi zmanjšanje kompresijskega razmerja, zaradi uporabe nadomestnega navora, ki zagotavlja hitrejše delovanje motorja za vzdrževanje odzivnosti povečanega tlaka turbopolnilnika z odpravljanjem ‘turbo-luknje’, pa so lahko z večjim turbopolnilnikom povečali moč 1,0‑litrskega EcoBoosta.

 

Z izbiro možnosti Sport med Focusovimi voznimi načini lahko voznik v hipu prilagodi značilnosti sistema, vključno z odzivnostjo stopalke za pospeševanje, električnega servovolana in elektronskega nadzora stabilnosti za še bolj navdušujočo vozno izkušnjo, ki v celoti izkoristi dodatnih 50 Nm električnega povečanja navora.

 

Zmogljivejši BISG obenem omogoča delovanje sistema Auto Start-Stop Focusa EcoBoost Hybrid v širši paleti voznih scenarijev za še večji prihranek goriva. Sistem lahko motor ponovno zažene v samo 350 milisekundah, pri vožnji v potisnem hodu pa ga lahko izklopi, ko je vozilo v prestavi in je pritisnjena stopalka sklopke – za aktiviranje je možno nastaviti hitrost 15 km/h, 20 km/h ali 25 km/h.

 

Focus EcoBoost Hybrid za še večjo varčnejšo porabo goriva uporablja tehnologijo za izklop valja, ki je na voljo tudi v Focusih z 1,0- in 1,5-litrskim bencinskim motorjem EcoBoost.

 

Tehnologija poveča učinkovitost porabe s samodejnim izklopom enega od valjev, ko za vožnjo ni potrebna popolna zmogljivost motorja, na primer pri potisnem hodu ali umirjeni vožnji brez obremenitev, za povsem neokrnjeno zmogljivost in prefinjenost pa valj izklopi ali ponovno vklopi v samo 14 milisekundah.

 

V ponudbi še naprej ostajajo 1,5-litrski in 2,0-litrski dizelski motorji EcoBlue ter napredni osemstopenjski samodejni in šeststopenjski ročni menjalniki.

 

Zdaj je preprosteje ostati osredotočen in povezan

Da bo vožnja z izpopolnjenim Focusom preprostejša kot kadarkoli doslej, poskrbijo nove tehnologije vključno z 12,3-palčno instrumentno ploščo in obveščanjem o nevarnostih v okolici, ki bo na voljo v drugi polovici leta.

 

Povsem nastavljiva LCD instrumenta plošča uporablja 24-bitno tehnologijo prikaza v ‘pravih barvah’ za zagotavljanje podrobnih in še bolj intuitivnih slik in simbolov v visoki ločljivosti in s celotnim barvnim spektrom, da so svetlejše, manj naporne za oči in preprostejše za odčitavanje. Instrumentna plošča vozniku omogoča tudi razvrščanje informacij na zaslonu v skladu s svojimi željami.

 

Na 12,3-palčni digitalni instrumentni plošči za model Focus EcoBoost Hybrid je prikazana tudi edinstvena tematika, pregledna grafika pa voznika obvešča o uporabi električne energije. Tako lahko voznik vidi, koliko električne energije je pridobil blagi hibridni sistem, in spremlja, ali se energija vrača v baterijo ali jo sistem uporablja za zmanjšanje porabe oziroma povečanje zmogljivosti.

 

Uporaba tehnologije prostega oblikovanja, ki so jo prvotno razvili za proizvodnjo optičnih leč, omogoča zaobljene zgornje robove za brezhibno zasnovo notranjosti, vezje pa je vgrajeno v celoten prikazovalnik, kar daje oblikovalcem veliko več svobode, saj lahko ploskev poljubno preoblikujejo in niso omejeni na običajno pravokotno obliko.

 

Serijsko vgrajeni modem FordPass Connect bo voznikom Focusa prvič omogočil obveščanje o nevarnostih v bližini. Tehnologija lahko voznika obvesti, da se bliža nevarni situaciji, tudi če dogodek ni viden zaradi ovinka ali drugih vozil. Obvestila o lokalnih nevarnostih so neodvisna od navigacijskega sistema – njihov vir so lokalni uradi, reševalne službe in podatki o vožnji drugih vozil, vse v povezavi z ‘oblakom’ (funkcija v Sloveniji še ni dostopna).

 

Opozorila na nevarnosti voznika vnaprej obvestijo o morebitnih zahtevnejših situacijah zunaj njegovega vidnega polja, kot so delo na cesti, okvarjena vozila, živali, pešci in predmeti na cestišču ter celo nevarne vozne razmere, prenašajo pa se brezžično.

 

“Pomembna razlika pri obveščanju o nevarnostih v bližini je v tem, da so med sabo povezani avtomobili – prek interneta stvari. Nismo odvisni od aplikacij drugih ponudnikov,” je povedal Joerg Beyer, izvršni direktor razvoja pri Fordu Evropa. “To je velik korak naprej. Opozorila so specifična, ustrezna in prilagojena za izboljšanje prav vaše posamezne vožnje.”

 

FordPass Connect uporabnikom omogoča, da prek svojega pametnega telefona in aplikacije FordPass na daljavo in s poljubne lokacije nadzirajo izbrane možnosti vozila. Poleg načrtovanja hitrejših in manj stresnih potovanj s sprotnimi posodobitvami informacij o prometu Live Traffic za navigacijski sistem lahko uporabniki na daljavo zaklenejo in odklenejo vrata, pri modelih Focusa z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom pa celo na daljavo zaženejo motor4, poiščejo lahko vozilo in preverijo napolnjenost rezervoarja z gorivom, stanje alarmnega sistema, tlak v pnevmatikah, izrabljenost motornega olja in še marsikaj.

 

Prepoznavni značaji – inovativne tehnologije

Paleta različic Focusov zagotavlja avtomobile s prepoznavnimi značaji, ki odražajo želje posameznih uporabnikov.

 

Na voljo je tudi nova različica Focus Connected, ki jo odlikuje napredna paleta serijsko vgrajenih tehnologij. Te vozniku pomagajo, da za volanom ostane samozavesten in osredotočen, med njimi pa najdemo tudi blazinico za brezžično polnjenje, sistem SYNC 3 z navigacijo, aktivni tempomat,5 sprednje in zadnje parkirne senzorje ter kamero za prikaz območja za vozilom.

 

Focus ST-Line in Focus Active zdaj prinašata dodatno serijsko opremo, v katero so vključeni tudi samodejna dvopodročna klimatska naprava, zasenčenje vzvratnega ogledala, brisalci s senzorjem dežja in sistem za vstop brez ključa. Med oblikovnimi dopolnitvami večji funkcionalni strešni spojler serijsko krasi model Focus ST-Line X, notranjost Focusa Active X pa ima serijsko črno stropno oblogo.

 

Med razpoložljivimi naprednimi tehnologijami za pomoč vozniku aktivni tempomat s funkcijo Stop & Go, prepoznavanjem znakov z omejitvijo hitrosti in usmerjanjem v sredino voznega pasu5 poskrbi za lahkotno obvladovanje prometa s pogostim ustavljanjem in speljevanjem, aktivni parkirni pomočnik 2 pa za povsem avtomatizirane manevre ob preprostem pritiskanju na gumb prevzame prestavljanje, pospeševanje in zaviranje pri parkiranju.5 Pomoč za preprečevanje trka z aktivnim samodejnim zaviranjem je del serijske opreme – vozniku pomaga, da se izogne trčenju z vozili, pešci in kolesarji ali vsaj zmanjša posledice, če se trčenju ni možno izogniti.5

 

# # #

 

Focus

Moč (KM)

CO2

(g/km NEDC)

 

 

Poraba goriva (l/100 km NEDC)

 

 

CO2 (g/km WLTP)

 

Poraba goriva (l/100 km WLTP)

1.0-l EcoBoost
6 st. ročni menjal.

100

97

4.3

120

5.3

1.0-l EcoBoost
6 st. ročni menjal.

125

96

4.2

124

5.5

1.0-l EcoBoost
8 st. samod. men.

125

116

5.1

133

5.9

1.0-l EcoBoost Hibrid
6 st. roč. menj.

 

125

 

 94

4.1

115

5.1

1.0-l EcoBoost Hibrid
6 st. roč. menj.

155

 

93

 

4.1

115

5.1

1.5-l EcoBoost

8 st. samod.menj.

150

125

5.4

142

6.3

1.5-l EcoBoost

8 st. samod.menj

182

125

5.5

142

 

6.3

1.5-l EcoBlue

6 st. roč. menj.

95

92

3.4

119

4.5

1.5-l EcoBlue

6 st. roč. menj.

120

92

3.5

118

4.5

1.5-l EcoBlue

8 st. samod.menj

120

101

3.9

124

4.8

2.0-l EcoBlue

6 st. ročni men.

150

108

4.1

124

4.7

2.0-l EcoBlue

8 st samod.menj,

150

110

4.2

128

4.9

 

 

 

1Navedena poraba goriva/energije, izpusti CO2 in doseg z električnim pogonom so izmerjeni v skladu s tehničnimi zahtevami in specifikacijami zadnje različice Evropske uredbe (EC) 715/2007 in uredbe (EU) 2017/1151. Za določena nova vozila uporablja homologacija s svetovno usklajenim preskusnim postopkom za lahka vozila (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure – WLTP), ki je nov in bolj realistični preskusni postopek za merjenje porabe goriva in izpustov CO2. Od WLTP bo zamenjal obstoječi NEDC do konca leta 2020. V času opuščanja NEDC je vzpostavljena primerjava med podatki o porabi goriva in izpustih CO2 pri ciklu WLTP in pri ciklu NEDC. Ker je prišlo do spremembe nekaterih elementov preskusov, lahko pride do odstopanj v primerjavi s prejšnjimi podatki o porabi in izpustih, kar pomeni, da bo lahko imel isti model vozila drugačno porabo in izpuste CO2.

 

2Funkcije lahko zahtevajo aktiviranje. Za upravljanje na daljavo uporabnik potrebuje modem FordPass Connect, aplikacijo FordPass in brezplačne povezane storitve (za podrobnosti glejte določila in pogoje za FordPass, ki veljajo za Slovenijo). Povezane storitve in funkcije so odvisne od razpoložljivosti združljivega omrežja. Zaradi razvoja tehnologij/mobilnih omrežij/zmogljivosti vozil lahko pride do omejitve ali celo onemogočanja delovanja povezanih storitev in funkcij. Povezane storitve ne vključujejo dostopne točke Wi-Fi.

 

3Ne vozite, kadar vas motijo zunanji dejavniki. Uporabljajte glasovne ukaze, ko je to mogoče, nikoli ne uporabljajte ročnih aparatov, ko vozite. Nekatere funkcije ne delujejo, ko je vozilo v prestavi. Vse funkcije niso združljive z vsemi telefonskimi aparati.

 

4 V regijah, kjer je to zakonsko dovoljeno.

 

5 Asistenčne funkcije so namenjene le za pomoč vozniku in ne nadomeščajo njegove pozornosti, presoje ter odgovornosti za upravljanje in nadzor vozila.

Prenesi vsebino

Ogled video vsebine

Video 1