Summit motors Ljubljana - Ford

Raziskava Fordovi trendi pri nakupu avtomobila 2015 kaže, da so evropski vozniki navdušeni nad tehnologijami za delno avtonomno vožnjo

25.08.2015

28. avgust, 2015– Povsem avtonomna vozila so morda res še nekoliko odmaknjena, a vozniki po Evropi čedalje bolj povprašujejo po tehnologijah za delno avtonomno vožnjo, ki so gradniki na poti proti avtomobilom prihodnosti. Vse to kaže nova raziskava družbe Ford Motor Company o nakupovalnih trendih v Evropi.

 

To je le ena od ugotovitev raziskave Fordovi trendi pri nakupu avtomobila 2015, s katero so preverili navade pri nakupu novega vozila v 22 evropskih državah ter izpostavili regionalne trende in razlike med narodi. Raziskava je pokazala znatno povečanje števila avtomobilov s tehnologijami, ki voznikom pomagajo parkirati, preprečiti trčenje ter vzdrževati stalno hitrost in razdaljo do vozila pred sabo.

 

“Medtem ko si avtomobilski proizvajalci vključno s Fordom prizadevajo za razvoj povsem avtonomnih vozil, naše stranke že z veseljem uporabljajo številne pametne tehnologije, ki jim zagotavljajo preprostejšo in varnejšo vožnjo ter parkiranje,” je povedal Roelant de Waard, podpredsednik za trženje, prodajo in storitve pri Fordu Evropa. “Opažamo večje povpraševanje po funkcijah, ki odpravljajo stres pri vožnji in poskrbijo za dodaten užitek. Uporabniki so se na primer hitro navadili na sisteme, ki jim pomagajo poiskati primerna parkirna mesta in vzvratno zapeljati vanje.”

 

Fordovi trendi pri nakupu avtomobila 2015 so pokazali tudi, da je bila med kupci več kot milijona vozil v Evropi najbolj priljubljena bela barva, sledile pa so ji črna, srebrna, siva in modra – ta je med kupci Fordovih vozil zabeležila največjo rast povpraševanja.

 

Napredne tehnologije za vožnjo

Ford je v začetku leta napovedal načrt Fordove pametne mobilnosti, s katerim bo z inovacijami na področju povezav, mobilnosti, avtonomnih vozilih, izkušenj strank in uporabe velikih količin podatkov pomagal spreminjati načine prevozov ljudi po vsem svetu.

 

V ZDA dodatno razvijajo in preizkušajo floto povsem avtonomnih raziskovalnih vozil Ford Fusion Hybrid, ki uporabljajo enake tehnologije s tipali in računalniško obdelavo kot sodobni Fordovi modeli, saj Ford prizadevanja za avtonomna vozila seli iz raziskovalnega programa v projekt z napredno izdelavo.

 

Aktivna pomoč pri parkiranju uporablja tipala in sistem za krmiljenje vozila, da pomaga vozniku poiskati primerna parkirna mesta in vozila usmeriti vanje. Sistem je bil del opreme več kot tretjine (34 odstotkov) Fordovih vozil v Evropi, kar je znatno več kot leto pred tem, ko je delež vozil s tem sistemom znašal 28 odstotkov. V Švici so tako opremljena vozila izbrali kupci skoraj treh četrtin Fordovih modelov (72 odstotkov), sledili so jim kupci na Nizozemskem (62 odstotkov) in v Španiji (61 odstotkov).

 

Aktivno preprečevanje naleta lahko pomaga zmanjšati stopnjo trčenja v zadnji del vozila pred nami, če se voznik pravočasno ne odzove na upočasnitev ali ustavljanje prometa. Lani je bilo s tem sistemom opremljeno vsako osmo izdelano vozilo (13 odstotkov), skoraj dvakrat več kot leto pred tem (7 odstotkov). Tehnologija je bil najbolj priljubljena na Švedskem (59 odstotkov), Norveškem (58 odstotkov) in v Švici (41 odstotkov).

 

Prilagodljivi tempomat voznikom omogoča ohranjanje nastavljene razdalje do vozila, ki vozi spredaj, tudi če to vozi počasneje od nastavljene hitrosti. V lanskem letu je bilo s tehnologijami za uravnavanje hitrosti opremljenih več kot pol novih Fordovih vozil, delež pa se je povečal z 48 na 52 odstotkov. Turčija je na prvem mestu s 86 odstotki, sledita ji Finska (84 odstotkov) in Švedska (80 odstotkov).

 

Pomoč za ohranjanje voznega pasu zaznava nenamerno zapuščanje voznega pasu in poseže z navorom volana, kar voznika opozori, da vozilo usmeri nazaj v sredino voznega pasu. Lani je bila ta tehnologija vgrajena v 51 odstotkov avtomobilov, prodanih na Švedskem, sledita pa Norveška z 28 odstotki in Švica z 21 odstotki. Po vsej Evropi se je število prodanih vozil, opremljenih s pomočjo za ohranjanje voznega pasu, povečalo za 20 odstotkov.

 

Prisluhne vašemu glasu

Od prve uvedbe v Evropi leta 2012 se je Fordov sistem povezav z glasovnim upravljanjem hitro uveljavil v večini novih avtomobilov. Lani je bilo s sistemi SYNC opremljenih 78 odstotkov vseh prodanih Fordovih vozil – za 10 odstotkov več kot v primerljivem obdobju prejšnjega leta.

 

SYNC 2 vozniku omogoča, da s preprostimi ukazi, povzetimi iz pogovornega jezika, upravlja mobilni telefon, klimatsko napravo ter sisteme za razvedrilo in navigacijo, za prikaz seznama restavracij pa zadoščata besedi: “Lačen sem.”

 

Modra je privlačna

Med barvami vozil so bile v Evropi najbolj priljubljene bela (23 odstotkov), črna (19 odstotkov) in srebrna (16 odstotkov) – ta je na tretjem mestu priljubljenosti nadomestila sivo.

 

Na lestvici priljubljenosti se najhitreje vzpenja modra, saj se je njena priljubljenost povečala za kar 63 odstotkov. Izbral jo je vsak osmi kupec, zato se je povzpela na skupno peto mesto.

 

Turčija je že bila znana kot država, kjer največ kupcev izbere avto bele barve. Letos je bilo belih skoraj tri četrtine prodanih novih Fordov, leto poprej pa malce nad polovico. Samo v dveh državah prva izbira barve ni prihajala iz palete najbolj priljubljenih treh – bele, črne in srebrne. Izjemi sta bili Češka republika in Velika Britanija, kjer je vodstvo prevzela modra barva.

 

Črno barvo vozila so največkrat izbrali na Portugalskem (31 odstotkov), Norveškem (28 odstotkov) in Nizozemskem (26 odstotkov), velika verjetnost izbire srebrnega avta pa je bila na Irskem (28 odstotkov), Portugalskem (25 odstotkov), Madžarskem in Poljskem (21 odstotkov). Na Madžarskem so bili priljubljeni tudi rjavi avtomobili (15 odstotkov).

 

Oblika prihodnosti

V zadnjem letu je največ kupcev izbralo petvratne različice (52 odstotkov), sledili so karavani (37 odstotkov), delež štirivratnih modelov pa se je v primerjavi s prejšnjim letom nekoliko zmanjšal (11 odstotkov).

 

Uporabnost karavanske različice Mondea in Focusa je pritegnila največ kupcev na Danskem (84 odstotkov), v Nemčiji (81 odstotkov) in na Nizozemskem (78 odstotkov). Pri teh dveh modelih so bile petvratne različice najbolj priljubljene v Grčiji (96 odstotkov), Španiji (87 odstotkov) in Veliki Britaniji (83 odstotkov), štirivratne različice pa v Turčiji (87 odstotkov).

 

Pogonsko sredstvo

Kupci lahko dandanes izbirajo med najpestrejšo paleto pogonov doslej. Kljub temu velika večina (98 odstotkov) še vedno izbere modele z bencinskim ali dizelskim motorjem.

 

Bencinske motorje je izbralo 56 odstotkov evropskih voznikov, visoko v vodstvu so bili kupci v Rusiji (95 odstotkov), sledili pa so jim na Nizozemskem (87 odstotkov) in v Češki republiki (83 odstotkov).

 

Lani se je za dizelski pogon odločilo več kupcev na Irskem (70 odstotkov), v Turčiji in Romuniji (v obeh državah 65 odstotkov).

 

Razmerje med ročnim in samodejnim menjalnikom je v primerjavi s prejšnjo raziskavo ostalo skoraj povsem nespremenjeno. Vozniki v vseh evropskih državah še vedno raje prestavljajo sami. Kar 83 odstotkov kupcev je izbralo ročni menjalnik, v Grčiji celo 97 odstotkov, na Irskem 96 odstotkov in Poljskem 95 odstotkov.

 

“Pri okusu kupcev avtomobilov je le nekaj stvari, ki ostajajo dolgo nespremenjene, veliko več dejavnikov se spreminja in razvija,” je povedal de Waard. “Te spremembe – nekatere so prav presenetljive – temeljito preučujemo, da bi kar najbolje izpolnili pričakovanja kupcev po vsej Evropi.”

 

Prenesi vsebino