Summit motors Ljubljana - Ford

Fordov nov poskus dostave paketov do vaših vrat bo morda pospešil transport pošiljk, zmanjšal prometne zamaške in izboljšal kakovost zraka

18.02.2019

 

 

18. februar 2019 – Naslednjič, ko boste naročili pulover, bo morda prispel na vaš prag s pomočjo ‘skladišča na kolesih’, ki ga trenutno preskušajo v Londonu, in ima potencial za manj prometa, manj izpustov in hitrejši čas dostave.

 

Od špecerije do mode – rast spletnega nakupovanja v Evropi pomeni, da se bo število paketnih dostav v naslednjih desetih letih predvidoma podvojilo.* Večino teh dostav opravijo dostavna vozila, kar še poveča zgoščenost prometa v številnih mestih in povprečen čas vožnje v Londonu se je v samo treh letih že podaljšal za več kot 40 odstotkov.** Posledično so dostavna podjetja pod pritiskom, da hitreje in z manj stroški dostavijo več pošiljk in obenem svojim zaposlenim zagotovijo pravično plačilo ob zagotavljanju okoljske odgovornosti.

 

Zdaj Ford v sodelovanju s podjetjem Gnewt by Menzies Distribution preskuša novo digitalno storitev, ki bo učinkovito uskladila različne načine transporta, vključno s pešci in – nekega dne – kolesarji.

 

Med poskusom Gnewtova dostava ‘do praga’ temelji na Fordovi inteligentni programski opremi za usmerjanje z uporabo različni načinov in logistiko, ki temelji na oblaku MoDe:Link. Ta vodi vse vidike dostave pošiljk od skladišča do praga. Kurirjem, upraviteljem voznih parkov ter podjetjem za logistiko in dostavo hrane bi lahko pomagala zagotoviti optimalne postopke in povečati izrabo flote dostavnih vozil ter prihraniti čas in denar ob boljšem izkoriščanju zmogljivosti.

 

Storitev bi lahko obenem izboljšala uporabniško izkušnjo z zagotavljanjem boljšega trenutka prevzema, manjših stroškov in skrajšanjem časa od naročila do dostave, saj bodo lahko dostavna vozila opravila več krožnih voženj do skladišča. Poleg tega bodo ulice ‘bolj zdrave’, saj bo v večjih mestih manj prometa in manj zastojev, prav tako pa bo prost dragocen prostor na pločnikih, kjer najpogosteje natovarjajo in raztovarjajo dostavna vozila.

 

Naš cilj je, da velika dostavna vozila vozijo predvsem v okoljih z manj zastoji, ki omogočajo velike obremenitve, zato so tam najbolj učinkovita,” je povedal Tom Thompson, vodja projekta v oddelku Ford Mobility. “Za zadnji kilometer v mestnih središčih, kjer predstavljajo poseben izziv zastoji in pomanjkanje parkirnih mest, je dostave smiselno preusmeriti na načine prevoza, ki so okretnejši, učinkovitejši in stroškovno ugodnejši.”

 

Ford si z inovacijami, tehnologijami in partnerskim sodelovanjem prizadeva za reševanje izzivov urbane mobilnosti, še posebej pri dostavah blaga in storitvah. Koncept ‘skladišča na kolesih’ je zasnovan tako, da je združljiv tako s Fordovimi dostavnimi vozili kot z vozili drugih proizvajalcev. Ta vozila nato delujejo kot dinamična dostavna vozlišča, ki prevzemajo naročila iz skladišč in se nato za kratek čas ustavijo na strateških lokacijah, najučinkovitejših za vsak ‘sveženj’ naročil. Fordova lastna programska platforma zagotavlja uskladitev s kurirji-pešci v bližini – ali kurirji na kolesih, brezpilotnimi letalniki in avtonomnimi roboti v prihodnosti – ki poskrbijo za zadnji del vsake dostave.

 

Pametne in trajnostne dostave

Tovrstne dostave z več načini so lahko hitrejše, cenejše in zmogljivejše od dostav samo s furgoni.*** Ford ocenjuje, da bi lahko en dostavni furgon in ekipa štirih kurirjev peš ali s kolesi v sklopu omrežja z več načini dostavila isto število pošiljk kot pet individualnih dostavnih furgonov.

 

Pri poskusu v Londonu Ford sodeluje s podjetjem Gnewt, trajnostno mestno dostavno službo, ki je osvojila naziv Trajnostno logistično podjetje leta 2018 v Veliki Britaniji.

 

Gnewt upravlja z največjim voznim parkom povsem električnih vozil – v njem je več kot 70 električnih dostavnih vozil – v Veliki Britaniji in ima pionirsko vlogo pri uvajanju trajnostnih dostavnih storitev ‘na zadnjem kilometru’, sodeluje pa z vodilnimi trgovci, podjetji z elektronsko prodajo in logističnimi podjetji, da dostavijo tri milijone pošiljk letno strankam in podjetjem v Londonu.

 

Gnewt v sodelovanju z organizacijo Transport for London in različnimi univerzami v sklopu raziskovalnega projekta FTC2050 utira izboljšave urbanih dostavnih storitev in meri vpliv tega novega pristopa kot model za zmanjšanje števila potrebnih dostavnih vozil in s tem povezanega zmanjšanja izpustov.***

 

“Želimo spremeniti način razmišljanja o prevozu blaga po naših mestih,” je povedal Sam Clarke, ustanovitelj in vodja poslovnega razvoja v podjetju Gnewt. “Radi bi odkrili, kakšne prednosti prinašajo dostave z več načini našim podjetjem, našim strankam in – s spodbujanjem aktivnega potovanja in z njim povezanih pozitivnih vplivov hoje in kolesarjenja na zdravje in okolje – tudi našim zaposlenim. Navdušeni smo nad sodelovanjem s Fordom in možnostjo za preskus njegove revolucionarne programske rešitve.”

 

Dostava na ‘zadnjem kilometru’

Britanska vlada se zaveda potrebe po razvoju pametnih rešitev za dostavo v urbanih območjih, zato je sprožila odprta posvetovanja za nadaljnje raziskave dostav do naročnika (na zadnjem kilometru) in razpoložljivih možnosti za bolj trajnostno dostavo blaga. Ford se je odzval na poziv k predložitvi dokazov proučevanja okoljskih prednosti mikro-vozil, tovornih e-koles in ukrepov za izboljšanje logistične učinkovitosti.****

 

“Tovor in dostave so gonilo londonskega gospodarstva, saj predstavljajo polovico vrednosti izdatkov gospodinjstva v prestolnici,” je povedal Michael Hurwitz, direktor za inovacije na področju transporta v organizaciji Transport for London. “Žal pa so zastoji in slaba kakovost zraka posledica, s katero se sooča mesto. Težave z onesnaževanjem in prometne zamaške bomo najuspešneje rešili s tovrstnimi dostavami do naročnikovega praga in povečanjem števila središč z združevanjem na mikro ravni. Fordova uporaba tehnologij za spremembo modela oskrbe gospodinjstev in podjetij je pohvale vredna in je zgled drugim v tem sektorju.”

 

Londonski preskus gradi na Fordovem uspehu proizvajalca najbolje prodajanih gospodarskih vozil v Evropi in je ena od številnih pobud, s katerimi se Ford loteva dostav in urbane mobilnosti v mestih prihodnosti.

 

V Veliki Britaniji Ford sodeluje z organizacijo Transport for London v več milijonov funtov vrednem projektu z uporabo 20 priključnih hibridov Transit, ki za pogon pri večini mestnih voženj uporabljajo izključno elektriko. Preskus se letos širi še na Valencio v Španiji in Köln v Nemčiji. V ZDA Ford nadaljuje z inovacijami na področju urbane dostave blaga in storitev, pri tem pa se pripravlja na prihodnost z avtonomnimi, samovozečimi vozili. Ford se je povezal s podjetjem za dostavo na zahtevo Postmates v mestih Miami in Miami Beach, ki upravlja dostavne storitve s samovozečimi vozili.

 

# # #

 

* Parcel Delivery: The future of last mile (McKinsey&Company, sept. 2016 (Dostava pošiljk: prihodnost zadnjega kilometra) https://www.mckinsey.com/~/media/mckinsey/industries/travel%20transport%20and%20logistics/our%20insights/how%20customer%20demands%20are%20reshaping%20last%20mile%20delivery/parcel_delivery_the_future_of_last_mile.ashx)

 

** Average time for 5mile journey 2012-2015 (Povprečen čas za 5 milj dolgo pot 2012–2015): http://inrix.com/wp-content/uploads/2017/09/INRIX-London-Congestion-Trends-May16.pdf;

 

*** FTC2050 Portering Trial Report (Poročilo o preskusu prevozov FTC2050): http://www.ftc2050.com/reports/Final_report_portering.pdf

 

**** https://www.gov.uk/government/consultations/the-last-mile-a-call-for-evidence

 

 

O družbi Ford Motor Company

Ford Motor Company je globalno podjetje s sedežem v Dearbornu v ameriški zvezni državi Michigan. Razvija, izdeluje, prodaja in zagotavlja servisno vzdrževanje za celotno paleto Fordovih osebnih vozil, poltovornjakov, športnih terencev, vozil z električnim pogonom in razkošnih modelov Lincoln ter finančne storitve prek družbe Ford Motor Credit Company. Ford si prizadeva postati vodilno podjetje na področju elektrifikacije, avtonomnih vozil in mobilnostnih rešitev. V družbi Ford je po vsem svetu zaposlenih približno 199.000 ljudi. Za več informacij o Fordu in Fordovih izdelkih ter storitvah družbe Ford Motor Credit Company obiščite spletno stran www.corporate.ford.com.

 

Ford Evropaje odgovoren za proizvodnjo, prodajo in servisiranje vozil znamke Ford na 50posameznih trgih, v podjetju pa je v obratih, ki so v izključni Fordovi lasti, zaposlenih približno 53.000oseb, v skupnih podjetjih in poslovnih povezavah pa se ta številka poveča na približno 67.000 oseb. Poslovanje Forda Evropa poleg finančne družbe Ford Motor Credit Company vključuje tudi oddelek storitev za stranke in 24 proizvodnih obratov (16 jih je povsem v Fordovi lasti ali so skupna podjetja, 8 obratov deluje v sklopu poslovnih povezav izven skupine). Prve Fordove avtomobile so v Evropo uvozili leta 1903 – istega leta, kot je bila ustanovljena družba Ford Motor Company. Proizvodnja v Evropi se je začela leta 1911.

 

O podjetju Gnewt by Menzies Distribution

Gnewt by Menzies Distribution je največje podjetje za dostave s povsem električnim voznim parkom v Veliki Britaniji. Podjetje Gnewt je bilo ustanovljeno leta 2006 in z voznim parkom z več kot 70 električnimi dostavnimi vozili zagotavlja prevoz več kot 3 milijone pošiljk letno. Gnewt je trajnostno podjetje za dostave v sklopu Menzies Distribution. Podjetje Menzies Distribution je že 180 let specializirano za časovno kritično logistiko, poleg logistike s prevozom pošiljk in tovorov pa se posveča dostavi iz maloprodaje ter prevozu izdelkov časopisnih hiš in katalogov potovalnih agencij na več deset tisoč lokacij vsak dan. Z več kot 50 skladišči v Veliki Britaniji in na Irskem tovornjaki in dostavna vozila Menzies Distribution prevozijo 218.000 kilometrov vsak dan, dostavijo 110 milijonov enot in povezujejo središča večjih mest z najbolj oddaljenimi kraji v Britaniji.

Prenesi vsebino

Ogled video vsebine

Video 1