Summit motors Ljubljana - Ford

Fordov prvi športni SUV v Evropi: povsem nova Puma ST pospeši srčni utrip in obenem s priročnostjo navduši

24.09.2020

Köln, 24. september 2020 – Povsem nova Ford Puma ST v segment kompaktnih SUV-jev prvič v Evropi uvaja cenjeno vozno dinamiko s pečatom oddelka Ford Performance.

 

Izpopolnjena je z dovršenimi športnimi tehnologijami, vključno z diferencialom z omejenim zdrsom (LSD), ki je prvič na voljo v tem segmentu, in patentiranimi vzmetmi z vektorsko usmerjenimi silami. Puma ST navduši tudi z možnostjo izbire voznih načinov, med katerimi sta način Sport in – prvič s katerim od modelov Ford Performance – način Eco, da lahko vozniki vožnjo prilagodijo široki paleti razmer na cesti in v prometu.

 

Kombinacija teh inovacij zagotavlja energije polno vozno izkušnjo modela Ford Performance, po kateri slovijo po vsej Evropi, obenem pa poskrbi za udobje in prilagodljivost, ki jo nudijo Fordovi novi kompaktni SUV-ji.

 

Pumo ST poganja 1,5-litrski motor EcoBoost z 200 KM1, ki omogoča pospešek iz mirovanja do 100 km/h v 6,7 sekunde. Optimalno prilagojeno podvozje je opremljeno s konfiguracijami z vzvojnim drogom, prečnim vodilom in blažilnikom. V primerjavi s standardno Pumo je odziv krmiljenja hitrejši za 25 odstotkov, zavorni koluti pa imajo za 17 odstotkov večji premer. Najbolj dinamično vozno izkušnjo s Fordovim SUV-jem pomagajo zagotoviti tudi posebej razvite pnevmatike Michelin Pilot Sport 4S.

 

Izboljšave zmogljivosti in agresivno oblikovanje dopolnjujejo inovativne možnosti, kot so informacije o lokalnih nevarnostih, ki jih omogoča tehnologija povezanega vozila, in Fordov MegaBox z 80 litri prostora pod dnom prtljažnika za praktično uporabo vsak dan znova.3

 

“Pravi navdušenci nad vožnjo se ne bodo odrekli vznemirjenju, ker življenje zahteva bolj ‘razumen’ avto, zato je bila naša najpomembnejša naloga zagotoviti, da bo Puma ST osupljiva in zmogljiva kot vsak model ST, ne da bi žrtvovali njeno praktičnost,” je povedal Stefan Muenzinger, vodja oddelka Ford Performance v Evropi. “Verjamemo, da smo pripravili majhen SUV, ki ga odlikuje najboljša vožnja na svetu. Navduši z občutkom povezanosti in občutkom pravega ST-ja. Pumo ST je res užitek voziti.” 

 

Nova definicija okretnosti SUV-ja

Ford Performance se je povezal z Michelinom, da bi razvili posebno specifikacijo pnevmatik, ki dopolnjujejo izpopolnjeno podvozje Pume ST, ne da bi zaradi tega trpela prefinjena vožnja – ena najbolj cenjenih lastnosti SUV-jev.

 

Pnevmatike Michelin Pilot Sport 4S lahko v celoti izkoristijo dodaten prenos sile na podlago, ki ga nudi mehanski diferencial z omejenim zdrsom Quaife. Ta je za doplačilo na voljo kot del paketa opreme za povečanje zmogljivosti (Performance Pack).

 

Puma ST je edini manjši SUV v Evropi, ki bo na voljo z diferencialom LSD, ta pa z optimalnim prenosom sile sprednjih koles na podlago izboljša vožnjo skozi ovinke in podkrmiljenje zmanjša na minimum, še posebej na izhodu iz ovinka.

 

Povsem mehanski sistem dodeli navor motorja kolesu z najboljšim oprijemom, kar zmanjša vrtenje kolesa ‘v prazno’ in vozniku omogoča, da v celoti izkoristi zmogljivost motorja.

 

Diferencial LSD dopolnjuje sistem za nadzor vektorjev navora, ki izboljša oprijem na cesti, in pri vožnji skozi ovinke z zaviranjem notranjega sprednjega kolesa zmanjša podkrmiljenje. Uravnoteženost med obema funkcijama so natančno nastavili v oddelku Ford Performance, da bosta zagotovljena optimalen oprijem na suhih površinah in gladka vožnja na mokrih cestiščih.

 

Puma ST zagotavlja protiutež višjemu težišču z izboljšavami Fordove arhitekture vozil segmenta B. Vzvojna togost zadnjega vzvojnega droga je povečana na 2000 Nm/stopinjo, kar za več kot 40 odstotkov presega vzvojno togost pri Fiesti ST in za 50 odstotkov pri standardni Pumi, 28-milimetrski prečni stabilizator pa je vgrajen v presek U. Sprednje 24‑milimetrsko prečno vodilo kolesa prav tako prispeva k stabilnosti vožnje skozi ovinka.

 

Izboljšano stabilnost, okretnost in odzivnost Pume ST zagotavljajo tudi Fordove patentirane vzmeti z vektorsko usmerjenimi silami. ‘Ne-enotne’, ‘ne-izmenljive’ smerno navite vzmeti poskrbijo, da na zadnje vzmetenje delujejo vektorsko usmerjene sile in obenem omogočajo ‘potovanje’ sil pri vožnji skozi ovinke neposredno v vzmet, kar zagotavlja večjo bočno togost.

 

Tehnologija vzmeti deluje v kombinaciji s sprednjimi in zadnjimi dvocevnimi blažilniki Hitachi, ki z odzivanjem na frekvenco zagotovijo togost, potrebno za izboljšan nadzor karoserije, ob voljnosti za izločanje manjših hib na cestišču, kar omogoča prefinjenost pri večjih hitrostih. Po meri izdelani udarni nasloni poskrbijo za ohranjanje nadzora pri velikih obremenitvah vzmetenja.

 

Razmerje krmiljenja Pume ST je z 11,4:1 skoraj 25 odstotkov hitrejše od standardne Pume, zagotavlja pa ga kombinacija prilagojenega premnika s krajšo krmilno ročico in hitrejšim hodom krmilnega gonila za povečano odzivnost pri vstopu v ovinek.

 

“Krmiljenje je žarišče vsakega modela ST, saj je ključno za interakcijo med voznikom in vozilom. Odzivnost Pume ST je vrhunska. Neposredne in natančne reakcije zagotavljajo samozavest – ta pa je ključna sestavina zabavne vožnje,” je povedal Muenzinger.

 

Tudi zmogljivost zavor je optimalno prilagojena za vozno izkušnjo, ki jo pričakujemo z modeli ST. Premer sprednjih kolutov je v primerjavi s standardno Pumo povečan za 17 odstotkov in meri 325 mm, zadnja koluta merita 271 mm. Zavorni ojačevalnik Pume ST je prilagojen za modulacijo, občutek in odziv, ki podpirajo športno vožnjo.

 

Športna in odzivna zmogljivost motorja EcoBoost

Fordov dovršeni 1,5-litrski bencinski motor EcoBoost z 200 KM – uvedla ga je večkrat nagrajena Fiesta ST – odlikujeta napredni turbopolnilnik in visokotlačno vbrizgavanje goriva, ki dopolnjujeta dvojno neodvisno prilagodljivo krmiljenje odmične gredi za razvoj zmogljivosti športnega avtomobila in optimalno učinkovito porabo goriva.

 

Arhitektura povsem iz aluminija izdelanega trivaljnika zagotavlja naravno visok navor v nizkem območju vrtljajev, zmogljivost pa še povečata radialni-aksialni turbopolnilnik in vgrajeni izpušni kolektor, ki skrajša pot izpušnih plinov med valji in turbopolnilnikom – oba pomagata hitreje vzpostaviti tlak in zmanjšati zamik.

 

Največja moč je na voljo pri 6000 vrtljajih v minuti, največji navor pa je povečan na 320 Nm v območju med 2500 in 3500 vrtljaji v minuti, kar prispeva k linearnemu pospeševanju in izboljšanju odzivnosti.

 

Poleg po meri izdelanega zajema zraka in pretočnega izpušnega sistema za maksimalno zmogljivost je Puma ST opremljena tudi z novimi držali motorja, ki omejujejo neželene premike še posebej med ostro vožnjo skozi ovinke, obenem pa zagotavljajo prefinjenost pri vsakodnevni uporabi.

 

Tehnologija izpušnega sistema z aktivnim ventilom ojača naravno športni zvok trivaljnika in tudi na ta način prispeva k športni vozni izkušnji. V oddelku Ford Performance so ‘uglasili’ zvok, da bolj ustreza prefinjenemu značaju SUV-ja – tako je zvok Pume ST za približno en decibel tišji od zvoka Fieste ST in zagotavlja podlago tudi za bolj umirjeno ‘križarjenje’.

 

Inovacija v avtomobilski panogi omogoča, da je 1,5-litrski EcoBoost razsoden in športen hkrati. Fordovo tehnologijo za izklop valja so prvič uporabili s trivaljnim motorjem in lahko samodejno prekine oskrbo z gorivom in delovanje ventilov enega od valjev, ko razmere ne zahtevajo polne zmogljivosti, na primer pri potisnem hodu ali vožnji z enakomerno hitrostjo z manjšo obremenitvijo motorja.

 

Tehnologija omogoča izklop in ponovni vklop valja v 14 milisekundah – 20-krat hitreje, kot traja, da pomežiknemo – ter tako prihrani gorivo in brezhibno prispeva k predvideni porabi 6,0 l/100 km in izpustom CO2 134 g/km po NEDC (6,9 l/100 km in 155 g/km po WLTP).1 Hitro delujoči filter delcev zmanjša emisije saj.

 

Puma ST je na voljo z enakim neposrednim šeststopenjskim ročnim menjalnikom z uglajenim prestavljanjem kot Fiesta ST, krajše prestavno razmerje gonila koles pa omogoča pospešek iz mirovanja do 100 km/h v 6,7 sekunde in največjo hitrost 220 km/h, če so na vozilo nameščena izrazita 19-palčna platišča iz zlitine.

 

Načini v skladu z vašim razpoloženjem

Možnost izbire voznih načinov ključno prispeva k vsestranskosti Pume ST. Od načina Track (dirkališče), ki vozilo prilagodi za maksimalno zabavno vožnjo, do načina Eco, ki je prvič na voljo z modelom ST – vozni načini spremenijo značaj Pume ST, da ustreza scenariju ali vašemu razpoloženju.

 

  • V načinu Normal konfiguracija nastavitev motorja, nadzora zdrsa, elektronskega uravnavanja stabilnosti (ESC), aktivnega izpušnega ventila in električnega servovolana (EPAS) poskrbi za naravno odzivnost in občutek povezanosti.
  • V načinu Eco konfiguracija nastavitev motorja in odzivnosti stopalke za pospeševanje zagotovi maksimalno varčno porabo goriva.
  • V načinu Sport je konfiguracija nastavitev motorja in odzivnosti stopalke za pospeševanje ‘ostrejša’, nastavitev servovolana pa je prilagojena za zagotavljanje več povratnih informacij in še bolj prefinjen nadzor pri hitri vožnji. Aktivni izpušni ventil se odpre, da je zvok izpušnega sistema bolj športno intenziven. Način Sport je takoj dostopen s posebnim gumbom na volanskem obroču.
  • V načinu Track (dirkališče) so vse funkcije za dinamiko vozila prilagojene za najhitrejši možen krog, nadzor zdrsa je onemogočen in ESC za kar se da čisto izkušnjo vožnje poseže samo pri izrazitem zanašanju na dirkališču.

 

Poleg tega tristopenjski ESC vozniku omogoča izbiro med posegi sistema v vseh ustreznih primerih, omejenih posegih pri znatnem zanašanju in popolnim izklopom sistema.

 

Nadzor speljevanja (Launch Control), razvit za uporabo samo na dirkališčih in na voljo kot del športnega paketa za doplačilo, vozniku z izjemno hitrimi mirujočimi starti na obraz zariše neizbrisen nasmeh. Voznik funkcijo izbere kar s stikali na volanu, pri tem pa se aktivira poseben grafični prikaz na 12,3-palčni digitalni instrumentni plošči.

 

Dušilna loputa, zadržana v povsem odprtem položaju, sistemu ‘naroči’ povečanje vrtljajev motorja in njihovo samodejno zadržanje na zgornji meji, pri tem pa se polni merilnik na zaslonu, ki kaže pripravljenost vozila na ‘izstrelitev’. Ko voznik sprosti stopalko sklopke, sistem zagotovi optimalen mirujoči start s pomočjo elektronskega nadzora stabilnosti (ESC), nadzora zdrsa, nadzora vektorjev navora in sistema za izravnavo navora krmiljenja, ki upravljajo z močjo in porazdelitvijo navora.

 

Privlačen videz in oprema

Pumino športno oblikovanje – vključno z usločeno linijo strehe in izrazitimi obodi koles – je odlična osnova za še bolj ekstremne poteze Pume ST, ki združujejo obliko in uporabnost.

 

V oddelku Ford Performance zasnovani spojler je vgrajen v sprednji odbijač, da poveča potisk sprednjega dela vozila ob podlago za skoraj 80 odstotkov in tako zagotovi še večjo stabilnost in oprijem. Tudi velik zadnji strešni spojler poskrbi za optimalno aerodinamiko, v zadnji odbijač pa je vgrajen prepoznaven difuzor. Za modele ST značilni zgornja in spodnja maska sta zasnovani za zagotavljanje povečanega hlajenja motorja.

 

Puma ST je serijsko opremljena z 19-palčnimi platišči iz zlitine, ki so lahko strojno obdelana ali so v izvedbi Magnetite, karoserija pa je v eni od šestih razpoložljivih barv: Agate črni, Desert Island blue, Fantastic red, Frozen white, Magnetic ali drzni Mean green, ki je na voljo samo z različico ST. Sijajno črno lakiranje strehe, obrobe maske, stranskih elementov, pokrovov zunanjih ogledal in zadnjega strešnega spojlerja je del serijske opreme in prispeva k še večji prepoznavnosti modela.

 

Prav tako karizmatična je notranjost, a še pred vstopom ob odklepanju opazimo logotip ST, ki ga projicira lučka v serijsko električno preklopnem zunanjem ogledalu.

 

V notranjosti sta ogrevana športna sedeža Recaro – krasi ju reliefni emblem ST, oblazinjena pa sta s tkanino Miko Dinamica – z izrazitim bočnim oprijemom, ki poskrbita, da pri še tako hitri vožnji skozi ovinke voznika in sovoznika sile ne premetavajo po kabini. Zaščitne plošče Ford Performance, spodaj raven in v usnje odet volan ter oznaka ST na glavi prestavne ročice prav tako pritegnejo občudujoče poglede. Sedeže, manšeto prestavne ročice in talne obloge z oznako ST krasijo šivi v kovinsko sivi barvi.

 

Tudi v ekskluzivni notranjosti Pume ST je za prtljago na voljo 456 litrov prostora,3 ki ga dopolnjuje inovativni Fordov MegaBox. Prilagodljiva rešitev za shranjevanje zagotavlja globok in vsestranski 80-litrski prostor pod dnom prtljažnika – tako lahko v vozilu brez težav prevažate dve torbi za golf v pokončnem položaju.

 

Med serijskimi možnostmi za večje udobje in priročnost so blazinica za brezžično polnjenje telefona, ogrevanje vetrobranskega stekla Quickclear, senzorji za zaznavanje razdalje pri parkiranju spredaj in zadaj ter Fordov sistem za komunikacije in razvedrilo SYNC 3 – ta vozniku omogoča upravljanje zvoka, navigacije in povezanega pametnega telefona s preprostimi izgovorjenimi ukazi.4

 

Združljivost z vmesnikoma Apple CarPlay in Android Auto™ je vključena brezplačno, del sistema pa je tudi 8-palčni barvni zaslon na dotik, ki ob vklopu prikaže logotip Ford Performance. Na voljo je tudi vrhunski zvočni sistem B&O.

 

Serijsko vgrajeni modem FordPass Connect5 lastnikom Pume ST prek mobilne aplikacije FordPass6 omogoča vrsto priročnih funkcij, vključno z odklepanjem vrat in iskalnikom vozila. Modem lahko prek povezave z oblakom zagotovi tudi obvestila o lokalnih nevarnostih,2 ki voznika opozorijo na tvegane situacije na njegovi poti, čeprav dogodka ne vidi zaradi ovinka ali drugih vozil.

 

Med drugimi razpoložljivimi tehnologijami za pomoč vozniku so še pomoč za preprečevanje trčenja z aktivnim zaviranjem,2 aktivni parkirni pomočnik,2 opozorilo na prečni promet z aktivnim zaviranjem2 ter inteligentni omejevalnik hitrosti2.

 

“Naša nova Puma ST je praktičen in prefinjen SUV, ki navdušuje z osupljivostjo športne kombilimuzine,” je dodal Muenzinger. Prva naročila bodo Fordovi trgovci že sprejemali v zadnjem kvartalu tudi v Sloveniji.

 

Puma ST blog vsebina: https://fordeurope.blogspot.com/2020/09/Ford-Puma-ST-Interactive-Films.html

 

Puma ST Press Kit: http://puma.fordpresskits.com/

 

# # #

 

Podatki v tej objavi za medije odražajo predhodne specifikacije in so bili pravilni v času priprave. Ford si stalno prizadeva za izboljšave izdelkov, zato si pridržujemo pravico, da te podatke kadarkoli spremenimo.

 

1Uradno homologirani podatki o porabi goriva in izpustih CO2 bodo objavljeni pred začetkom prodaje.

 

Navedena poraba goriva/energije, izpusti CO2 in doseg z električnim pogonom so izmerjeni v skladu s tehničnimi zahtevami in specifikacijami zadnje različice Evropskih uredb (EC) 715/2007 in (EU) 2017/1151. S svetovno usklajenim preskusnim postopkom za lahka vozila (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure – WLTP) homologirana vozila bodo imela podatek o porabi goriva/energije in izpustih CO2 tako za novi evropski vozni cikel (New European Drive Cycle – NEDC) kot za WLTP. WLTP bo najpozneje do konca leta 2020 povsem nadomestil NEDC. Uporabljeni standardni preskusni postopki omogočajo primerjavo med različnimi tipi vozil in različnimi proizvajalci. V času opuščanja NEDC je vzpostavljena primerjava med podatki o porabi goriva in izpustih CO2 pri ciklu WLTP in pri ciklu NEDC. Ker je prišlo do spremembe nekaterih elementov preskusov, lahko pride do odstopanj v primerjavi s prejšnjimi podatki o porabi in izpustih, kar pomeni, da bo lahko imel isti model vozila drugačno porabo in izpuste CO2.

 

2Asistenčne funkcije so namenjene le za pomoč vozniku in ne nadomeščajo njegove pozornosti, presoje ter odgovornosti za upravljanje in nadzor vozila.

 

3Tovor in razpoložljiva količina za prevoz sta omejena z maso in porazdelitvijo mase.

 

4Ne dopustite motenj med vožnjo! Če je le možno, uporabite glasovno upravljanje; med vožnjo ne uporabljajte ročnih naprav. Ko je izbrana prestava za vožnjo, so lahko nekatere možnosti blokirane. Nekatere funkcije niso združljive z vsemi telefoni.

 

5Funkcije lahko zahtevajo aktiviranje.

 

6Aplikacija FordPass, združljiva z izbranimi sistemi pametnih telefonov, je na voljo za prenos iz spletne trgovine. Prenos sporočil in podatkov je lahko povezan s stroški.

Prenesi vsebino

Ogled video vsebine

Video 1
Video 2