Summit motors Ljubljana - Ford

Napredne tehnologije in inovacije pri razvoju uporabnikom povsem novega Forda Focusa zagotavljajo varnost s petimi zvezdicami

27.11.2018

27. november 2018 – Povsem novi Ford Focus uporabnikom omogoča samozavestno in brezskrbno vožnjo v vseh scenarijih, saj nudi obsežno paleto dovršenih tehnologij za pomoč vozniku in izjemne razvojne inovacije.

 

Focus je letos kot eden prvih modelov osvojil najvišjo oceno s petimi zvezdicami Euro NCAP v skladu z novimi, zahtevnejšimi in strožjimi preskusnimi protokoli.

 

Poleg tega so v organizaciji Euro NCAP pred kratkim pohvalili tehnologije, zaradi katerih je vozna izkušnja s Focusom udobnejša in manj zahtevna, voznikom pa pomagajo, da se izognejo nezgodam; če se nezgodi ni možno izogniti, ublažijo posledice trčenja.

 

Pri razvoju Focusa so za dodatno izboljšanje varnosti uporabili tudi Fordov novi, 15,5 milijona evrov vredni laboratorij za preskusna trčenja s posebnimi sanmi v Kölnu.

 

“Za nas je najpomembnejša varnost naših strank in pri Fordu smo prepričani, da je izdelava pametnih avtov s tehnologijami, s katerimi se vozniki lažje izognejo tveganim situacijam, prav tako pomembna kot razvoj močnih avtov, v katerih bodo potniki varni tudi v primeru nezgode,” je povedal Helmut Reder, direktor globalne linije modelov segmentov B in C pri Fordu Evropa.

 

Funkcije za aktivno in pasivno varnost

Povsem novi Ford Focus uvaja širšo paleto tehnologij za pomoč vozniku kot kateri koli Fordov model doslej, njihovo delovanje pa omogočajo trije radarji, dve kameri in 12 ultrazvočnih senzorjev. Tako je vožnja še bolj udobna, manj zahtevna in stresna ter zagotovo varnejša. Obenem potnike v primeru nezgode varujeta napredna struktura karoserije in varnostna celica, izdelana iz jekla z ultra-visoko čvrstostjo.

 

Med možnostmi, ki vozniku pomagajo, da ostane osredotočen na vožnjo, so:

  • Prilagodljiv tempomat s funkcijo Stop & Go, prepoznavanje prometnih znakov z omejitvijo hitrosti in usmerjanje v sredino voznega pasu za lahkotno vožnjo v prometu s pogostim ustavljanjem in speljevanjem.
  • Fordov sistem prilagodljivih sprednjih žarometov z novima funkcijama za osvetlitev ovinkov s predvidevanjem in osvetlitev na osnovi prometnih znakov, ki delujeta s pomočjo kamere in s spremljanjem ovinkov in prometnih znakov prvič v avtomobilski panogi zagotavljata boljšo vidljivost z vnaprejšnjo prilagoditvijo vzorca svetlobnega snopa žarometov.
  • Prvi projekcijski zaslon v Fordovem modelu v Evropi vozniku pomaga, da s pogledom ves čas spremlja promet pred sabo, saj uporabne informacije projicira v njegovem vidnem polju.

 

V organizaciji Euro NCAP so po testiranjih povsem novega Focusa v prvi polovici letošnjega leta pohvalili dobro ravnovesje med podporo vozniku in zagotavljanjem občutka popolnega nadzora nad vozilom, obenem pa je zelo majhno tveganje za preveliko odvisnost voznika od tehnologij, čeprav so te preproste in intuitivne za uporabo, kot se je izkazalo na prvem ocenjevanju možnosti za avtomatizirano vožnjo v Nemčiji.

 

Med funkcijami, ki vozniku pomagajo, da se izogne trčenju ali zmanjšajo posledice trčenja, so:

  • Fordova pomoč za preprečevanje trka z zaznavanjem pešcev in kolesarjev, ki lahko na cesti ali ob njej zazna osebe, za katere obstaja verjetnost, da bodo prekrižale pot vozila. Če preti nevarnost nezgode in se voznik ne odzove na opozorila, sistem samodejno zavira.
  • Pomoč krmiljenja pri izogibanju oviri uporablja radar in kamero, da na cesti pred vozilom zazna počasnejše ali mirujoče avtomobile ter s podporo krmiljenja vozniku omogoči, da jih obvozi, če bi bilo trčenje sicer neizogibno.
  • Opozarjanje na napačno smer vožnje, ki bo najprej na voljo uporabnikom v Nemčiji, Avstriji in Švici, uporablja na vetrobranskem steklu nameščeno kamero in informacije navigacijskega sistema v vozilu, da voznika z zvočnimi signali in prikazi opozori, če mimo znakov za prepovedano smer zapelje na privoz na avtocesto.
  • Fordov sistem za nadzor mrtvih kotov z opozarjanjem na prečni promet za vozilom voznika pri vzvratni vožnji iz parkirnega mesta opozori na vozila, ki se mu bližajo iz ene ali druge smeri, in lahko prvič s samodejnim zaviranjem prepreči trčenje ali zmanjša njegove posledice, če se voznik ne odzove na opozorila.

 

Med funkcijami, ki so zasnovane za izboljšanje varnosti potnikov v primeru nezgode, so:

  • Zaviranje po trčenju, ki pomaga zmanjšati posledice morebitnega sekundarnega trčenja in v ta namen zagotovi zmeren zavorni tlak po zaznanem prvotnem trčenju. Upočasnitev vozila lahko zmanjša obseg poškodb potnikov in nadaljnje škode na vozilu.
  • Za 40 odstotkov boljša zaščita pred obremenitvijo v primeru čelnega trčenja kot pri predhodniku, h kateri znatno prispeva struktura karoserije, saj je kar 33 odstotkov karoserije izdelane iz ultra-čvrstega in s stiskanjem ojačenega borovega jekla.
  • Klic v sili eCall za modele Focusa z vgrajenim modemom FordPass, ki v primeru resnejšega trčenja samodejno pokliče reševalne službe, in potnikom omogoča, da se s pritiskom na gumb SOS na stropni konzoli neposredno povežejo s klicnim centrom za pomoč v sili.
  • Čelni varnostni blazini za voznika in sovoznika, sprednji stranski varnostni blazini in stranske varnostne zavese za zaščito potnikov na sprednjih in zadnjih sedežih.

 

Euro NCAP je Focusu podelil visoko oceno tako za zaščito odraslih potnikov kot za zaščito otrok v vozilu, preskusna trčenja s ponazoritvijo bočnega trčenja med dvema voziloma pa so Focusu zagotovila najvišje možno število točk, kar je prispevalo k skupni oceni s petimi zvezdicami.

 

Focus premierno uvaja tudi poseben, ‘doma’ razvit sistem za nadzor stabilnosti, ki zagotavlja večjo varnost na cesti, zavorne razdalje pri ustavljanju od hitrosti 100 km/h do mirovanja pa so v primerjavi s predhodnikom krajše za do en meter, k čemur pripomore tudi novi električni zavorni ojačevalnik za izbrane modele, saj hitreje zagotovi zavorni tlak.

 

Nove testne sani izboljšajo varnost v primeru trčenja

Povsem novi Focus je prvi Fordov model, pri katerem so za optimizacijo uporabili laboratorij za preskusna trčenja s posebnimi sanmi v Fordovem tehničnem centru v Merkenichu.

 

15,5 milijona evrov vreden laboratorij so dokončali v začetku leta 2018, Fordovim inženirjem pa omogoča prefinjeno nastavitev ter večjo natančnost in prilagodljivost sistemov in zadrževanje potnikov v vozilih, kar izboljša varnost potnikov.

 

Laboratorij omogoča do štiri preskusna trčenja na dan, pri tem pa uporablja hidravlični pogonski sistem, ki na karoserijo vozila deluje s silo, enakovredno 250 tonam, kar reproducira pospešek, ustrezen 80-kratniku sile težnosti, podobno kot pri dejanskih trčenjih.

 

Kamere zabeležijo do 1000 sličic na sekundo, zato lahko inženirji nadvse skrbno preverijo časovno usklajenost varnostnih blazin in priprav za zadrževanje potnikov na sedežih. Najnovejša generacija preskusnih lutk zagotavlja podatke s 70 izjemno občutljivimi senzorji na ključnih anatomskih mestih, vključno z do 15 merilniki pospeška samo v glavi.

 

“Preskusna trčenja polnega obsega zagotavljajo pravo bogastvo informacij, a zahtevajo obsežne priprave. Virtualna preskusna trčenja so hitra, a niso tako zanesljiva kot ‘prava stvar’. Naše nove testne sani premostijo razliko med dejanskim in virtualnim svetom, da lahko hitreje zagotovimo izboljšave, ki zagotavljajo varnejša vozila,” je povedal Stephan Knack, vodja Fordovega testnega laboratorija v Kölnu. “Testne sani bodo imele ključno vlogo pri izboljšanju varnosti vseh Fordovih osebnih in gospodarskih vozil, razvitih v Evropi.”

 

Povsem novi Focus je v Evropi naprodaj kot petvratna kombilimuzina in karavan, na nekaterih trgih pa tudi v izvedbi s štirimi vrati. Kupci lahko izbirajo v pestri paleti različic od elegantnega Focusa Trend in Titanium do športne različice Focus ST-Line in prestižnega Focusa Vignale. V drugi polovici leta bo prvič na voljo tudi ‘crossover’ Focus Active.

 

Prenesi vsebino

Ogled video vsebine

Video 1