Summit motors Ljubljana - Ford

Ford Ranger Raptor naslednje generacije spreminja pravila za vrhunsko terensko zmogljivost

22.02.2022

 

Dunton, Velika Britanija, 22. februarja 2022 – Prišla je nova generacija in nova raven modela Ford Ranger Raptor. Ranger Raptor druge generacije, ki je bil ustvarjen za prevlado v puščavi, obvladovanje gora in postavljanje pravil povsod vmes, dviguje letvico terenskih zmogljivosti kot pickup, izdelan za prave navdušence.

 

Ranger Raptor nove generacije, ki so ga razvili v oddelku Ford Performance, je vrhunska športna izvedba povsem novega Forda Rangerja. S pametnejšo tehnologijo, ki nadzoruje čvrst ‘hardver’ naslednje generacije, Ranger Raptor surovo moč združuje z mehansko in tehnično natančnostjo, da je pred nami najnaprednejši Ranger doslej.

 

“Pri naslednji generaciji Rangerja Raptorja smo se povsem osredotočili na to, da zagotovimo vrhunski športni stroj,” je povedal Dave Burn, glavni programski inženir modela Ranger Raptor v oddelku Ford Performance. “Je znatno hitrejši, njegov videz osupne, prekipeva od novih funkcij in je najčvrstejši Ranger, kar smo jih kadarkoli izdelali.”

 

Evropski navdušenci nad Rangerjem imajo poseben razlog za praznovanje, saj je povsem novi Ranger Raptor prvi model iz palete Rangerjev naslednje generacije, ki bo na voljo v Evropi. Dobave kupcem se bodo začele v zadnjem četrtletju leta 2022 (na določenih trgih).

 

Bližajoči se prihod Raptorja v Evropo napoveduje kaskaderski videoposnetek,3 ki prikazuje skok vozila s tovornega letala, da bi pravočasno prispelo na evropsko premiero.

 

 

 

Več moči za igro

 

Največja novica za ljubitelje zmogljivosti je uvedba povsem novega 3,0-litrskega bencinskega motorja EcoBoost V6 z dvema turbinama, ki so ga pri Ford Performance uglasili tako, da razvije ciljnih 288 KM in 491 Nm navora.1

 

3,0-litrski motor EcoBoost V6 z dvojno turbino odlikuje ohišje motorja iz zgoščenega grafitnega železa, ki je približno 75 odstotkov močnejše in do 75 odstotkov bolj togo od železa, ki ga uporabljajo v tradicionalnih ulitkih. Ford Performance je poskrbel, da se motor ob pritisku na stopalko za plin takoj odzove, dirkaški sistem proti zakasnitvi, podoben tistemu, ki smo ga prvič videli v cestni različici Forda GT in v Focusu ST, pa omogoča hitro povečanje tlaka na zahtevo.

 

Novi sistem proti zakasnitvi, ki je na voljo v načinu Baja (način za vožnjo in dirke po sipinah), zagotovi, da se turbopolnilnika vrtita do tri sekunde po tem, ko voznik umakne nogo s stopalke za plin, kar omogoča hitrejše ponovno pospeševanje iz ovinkov ali med prestavami, ko voznik znova pritisne na plin. Poleg tega je za optimalno delovanje motorja za vsako prestavo naprednega 10-stopenjskega samodejnega menjalnika programiran poseben profil za povečanje tlaka s turbopolnilnikom.

 

“3,0-litrski motor Rangerju Raptorju prinaša drugačno dinamiko, ki bo navdušila tudi najbolj zagrizene ljubitelje zmogljivosti,” je dejal Burn. “Pospešek in surova zmogljivost novega pogonskega sklopa vam bosta usta raztegnila od ušesa do ušesa.”

 

Novi pogonski sklop Rangerja Raptorja zagotavlja lahkotno pospeševanje na gramozu, zemlji, v blatu in pesku. Za usklajenost s to izjemno zmogljivostjo elektronsko krmiljen aktivni izpušni sistem okrepi zvok motorja v štirih izbirnih načinih, ki omogočajo, da Ranger Raptor pokaže tudi svoj glasovni značaj.

 

Voznik lahko želeni zvok motorja izbere s pritiskom na gumb na volanu ali z izbiro voznega načina, ki uporablja eno od naslednjih nastavitev:

 

  • Quiet (tiho) – pred zmogljivostjo in zvokom daje prednost tišini, da ohrani mir s sosedi ob zgodnjih jutrih.
  • Normal (običajno) – ta profil je namenjen vsakodnevni uporabi in ponuja zmeren zvok izpušne cevi, ne da bi bil preglasen za uporabo na mestnih ulicah. Privzeto je uporabljen za vozne načine Normal (običajno), Slippery (spolzko), Mud/Ruts (blato in kolovozi) in Rock Crawl (plezanje po skalah).
  • Sport (športno) – ponuja glasnejši in bolj dinamičen zvok.
  • Baja (sipine) – najizrazitejši profil izpušnega sistema tako po glasnosti kot po tonu. V načinu Baja se izpušni sistem obnaša bolj neposredno. Namenjen je samo za terensko uporabo.

 

Sedanji 2,0-litrski bi-turbo dizelski motor EcoBlue bo v naslednji generaciji Rangerja Raptorja še naprej na voljo od leta 2023, podrobnejše informacije pa bodo na voljo bližje začetku prodaje.

 

‘Hardver’ za velike obremenitve

 

V primerjavi s povsem novim Rangerjem naslednja generacija Rangerja Raptorja izstopa z edinstveno šasijo. Številni za Raptor specifični nosilci in ojačitve elementov, kot so stebriček C, prtljažnik in rezervno kolo, ter edinstveni okvirji za odbijač, amortizerski stolp in nosilec zadnjega amortizerja, skupaj zagotavljajo, da bo Ranger Raptor naslednje generacije kos zahtevnim terenskim razmeram.

 

Visoko zmogljiv terenec, kot je Ranger Raptor, potrebuje ustrezno opremo, zato so Fordovi inženirji popolnoma preoblikovali vzmetenje. Povsem nove trpežne, a lahke aluminijaste zgornje in spodnje krmilne ročice, sprednje in zadnje vzmetenje z dolgim hodom ter izpopolnjen zadnji del z Wattovim členom so bili zasnovani tako, da zagotavljajo boljši nadzor na razgibanem terenu pri veliki hitrosti.

 

“Nadgradnje vzmetenja v Rangerju Raptorju kar najbolje izkoriščajo nove blažilnike FOX® Live Valve. Vzmetenje se prilagaja v realnem času in omogoča izjemen nadzor nad karoserijo na cesti, na terenu pa z lahkoto absorbira valovitost in večje neravnine, kar zagotavlja največji nadzor in zmogljivost,” je povedal Burn.

 

Naslednja generacija 2,5-palčnih amortizerjev FOX® Live Valve z notranjim obtokom je opremljena z najsodobnejšo tehnologijo krmiljenja, ki ponuja možnost blaženja s prilagajanjem občutljivosti glede na spreminjanje podlage (Position Sensitive Damping). Ti amortizerji so najbolj dovršeni med vsemi, kar jih je bilo kdaj nameščenih na Rangerju Raptorju, in so napolnjeni z oljem z dodatkom teflona™, ki v primerjavi z amortizerji predhodnika zmanjša trenje za približno 50 odstotkov.

 

Medtem ko je strojna oprema znamke FOX®, so za nastavitve in razvoj poskrbeli v oddelku Ford Performance z uporabo mešanice računalniško podprtega inženiringa in preizkušanja v realnem svetu. Izvedli so vse, od prilagajanja vzmeti do nastavitve višine vožnje, nastavitve ventilov in izpopolnjevanja območij vožnje, da bi ustvarili popolno ravnovesje med udobjem, nadzorom, stabilnostjo in oprijemom na cesti in na terenu.

 

V povezavi s spremenjenimi izbirnimi voznimi načini Rangerja Raptorja2 so razvili notranji obtočni sistem Live Valve, ki zagotavlja več udobja na cesti in odlične lastnosti na terenu tako pri hitri kot pri počasni vožnji.

 

Poleg sodelovanja z voznimi načini sistem deluje tudi v ozadju, da pripravi Rangerja Raptorja naslednje generacije na različne razmere. Ko se amortizerji stisnejo, različna območja v obtočnem sistemu zagotavljajo točno takšno podporo, kot je potrebna za uporabljen hod, in delujejo v obratni smeri, ko se blažilniki raztegnejo nazaj na polno višino.

 

Za zaščito pred močnimi sunki pri obremenitvi amortizerja do konca je uporabljen na dirkah preizkušen sistem FOX® Bottom-Out Control, ki v zadnjih 25 odstotkih hoda amortizerja zagotavlja največjo blažilno silo. Podobno lahko sistem ojača tudi zadnje amortizerje in tako prepreči, da bi Ranger Raptor pri močnem pospeševanju ‘počepnil’, kar izboljša stabilnost vozila. Ker amortizerji v vsakem položaju zagotavljajo ustrezno blažilno silo, Ranger Raptor ostane stabilen tako na cesti kot na slabih poteh.

 

Sposobnost Rangerja Raptorja, da se spopade z grobim terenom, je dodatno izboljšana z resno zaščito podvozja. Prednja odbojna plošča je skoraj dvakrat večja od standardne pri Rangerju naslednje generacije in je izdelana iz 2,3 mm debelega jekla visoke trdnosti. Ta plošča je skupaj s spodnjo zaščito motorja in zaščito reduktorja zasnovana tako, da ščiti ključne komponente, kot so hladilnik, krmilni sistem, sprednji prečnik, oljno korito in sprednji diferencial.

 

Dvojni vlečni obročki spredaj in zadaj zagotavljajo prilagodljive možnosti izvleka med vožnjo po terenu; zasnova olajša dostop do enega od vlečnih obročkov, če je drugi ‘zakopan’, in omogoča uporabo ravnotežnih trakov pri vleki iz globokega peska ali gostega blata.

 

Nadzor na vseh terenih

 

Ranger Raptor je prvič dobil napreden sistem stalnega štirikolesnega pogona s povsem novim elektronsko krmiljenim dvostopenjskim reduktorjem na zahtevo v kombinaciji z zaporo sprednjega in zadnjega diferenciala – dragocena možnost za zagrizene terenske navdušence.

“Ranger Raptor je sicer nastal po navdihu puščavskih dirkačev, a je tudi izjemno zmogljivo ‘kopensko’ vozilo. Že v osnovi smo ustvarili terensko vozilo, ki ga ni treba spreminjati, da vas varno pripelje tja, kamor morate priti, in nazaj,” je dodal Burn.

Da Ranger Raptor naslednje generacije zmore vse od uglajenih cest do blata in razdrapanih kolovozov ter vse vmes, mu pomaga možnost izbire sedmih voznih načinov,2 vključno s terensko usmerjenim načinom Baja, ki elektronske sisteme vozila nastavi za vrhunsko zmogljivost pri hitrih vožnjah po terenu.

“Želeli smo, da bi bil način Baja vrhunski izraz zmogljivosti za hitro terensko vožnjo,” je povedal Burn. “To je funkcija, ki je zagotovo eno od temeljnih pričakovanj kupcev Rangerja Raptorja.”

Vsak izbirni vozni način prilagodi številne elemente, od motorja in menjalnika do občutljivosti in umeritve sistema ABS, nadzora oprijema in stabilnosti, delovanja izpušnega ventila, krmiljenja in odzivnosti dušilne lopute. Poleg tega se merilniki, informacije o vozilu ter barvne teme na armaturni plošči in osrednjem zaslonu na dotik spreminjajo glede na izbrani vozni način.2

 

Cestna vožnja

 

  • Normal (običajno) – način za udobje in varčno porabo goriva.
  • Sport (športno) – večja odzivnost za živahno cestno vožnjo.
  • Slippery (spolzko) – za samozavestnejšo vožnjo na spolzkih ali neravnih površinah.

 

Terenska vožnja

 

  • Rock crawl (plezanje po skalah) – za optimalen nadzor pri zelo počasni vožnji po zelo skalnatem in neravnem terenu.
  • Sand (pesek) – optimizira prestavljanje in prenos moči za napredovanje v pesku in globokem snegu.
  • Mud/Ruts (blato in kolovozi) – za največji možen oprijem med speljevanjem in ohranjanje momenta vozila.
  • Baja (sipine) –vse sisteme nastavi za najzmogljivejše delovanje in vrhunsko terensko zmogljivost pri zelo hitri vožnji.

 

Naslednja generacija Rangerja Raptorja ima tudi sistem Trail Control, ki je kot tempomat za terensko vožnjo.2 Voznik preprosto izbere nastavljeno hitrost pod 32 km/h in vozilo bo upravljalo pospeševanje in zaviranje, medtem ko se bo voznik osredotočil na krmiljenje po zahtevnem terenu.

 

Trpežen in atletski

 

Izboljšani zmogljivosti Rangerja Raptorja ustreza povsem nov videz, ki nadgrajuje drzen in izrazit slog Rangerja naslednje generacije. Razširjeni blatniki in značilna žarometa s svetili v obliki črke C poudarjajo širino pickupa, medtem ko smele črke F-O-R-D na maski hladilnika in čvrst ločen odbijač poskrbijo še za prikaz dodatnih mišic.

 

“Vse, kar je zasnovano za Rangerja Raptorja, je tam z razlogom,” pravi Dave Dewitt, vodja oblikovanja zunanjosti Rangerja Raptorja. “Že z videzom sporočamo, kaj vse Raptor zmore.”

 

Matrični žarometi LED z dnevnimi lučmi LED zagotavljajo višjo raven učinkovitosti osvetlitve Rangerja Raptorja, opremljeni pa so tudi z osvetlitvijo ovinkov s predvidevanjem, dolgimi lučmi brez bleščanja in samodejnim dinamičnim uravnavanjem, kar zagotavlja boljšo vidljivost za voznike Rangerja Raptorja in druge udeležence v prometu.

 

Razširjeni blatniki pokrivajo mišičasta 17-palčna platišča iz lahke zlitine, na katerih so zmogljive terenske pnevmatike, na voljo ekskluzivno z Raptorjem. Funkcionalni zračniki, aerodinamični elementi in čvrste stranske stopnice iz litega aluminija z odličnim oprijemom pomagajo poudariti izjemen videz in funkcionalnost pickupa. Zadnje luči LED so značilna oblikovna povezava s sprednjim delom, zadnji odbijač v sivi barvi Precision Grey pa ima vgrajeno stopničko in vlečno kljuko, ki je postavljena visoko, da ne zmanjša izstopnega kota pri terenski vožnji.

 

Tematika se nadaljuje v notranjosti ter poudarja terensko zmogljivost in energičnost Rangerja Raptorja. V kabini so spredaj in zadaj povsem novi športni sedeži, navdihnjeni z reaktivnimi bojnimi letali, ki povečujejo udobje in nudijo več opore med hitrim premagovanjem ovinkov.

 

Poudarki Code Orange na armaturni plošči, oblazinjenju in sedežih se zrcalijo v ambientalni osvetlitvi Rangerja Raptorja, ki prelije notranjost z jantarnim sijajem. Športno piko na i postavi z vrhunskim usnjem oblazinjen in ogrevan športni volan z izboklinami za palec, sredinsko oznako in obvolanskima prestavnima ročicama iz litega magnezija.

 

Potniki bodo uživali tudi v najnovejši digitalni tehnologiji. Tehnološko izjemno napredna kabina je opremljena z 12,4-palčno povsem digitalno instrumentno ploščo in 12-palčnim osrednjim zaslonom na dotik, ki je del Fordovega sistema za povezljivost in razvedrilo nove generacije SYNC 4A®,4 ki brez dodatnih stroškov zagotavlja brezžično združljivost z vmesnikoma Apple CarPlay in Android Auto™.5 Zvočni sistem B&O® z 10 zvočniki6 poskrbi za zvočno kuliso vaše naslednje pustolovščine.

 

Del športne družine Ford Performance

 

Korenine imena Raptor segajo v Severno Ameriko, kjer ga je Ford že od prve generacije modela F-150 SVT Raptor, ki je bil optimiziran za zelo hitre terenske zmogljivosti, uporabljal za izjemno zmogljive pickupe in gospodarska vozila. Z modelom Ranger Raptor, ki so ga razvili v oddelku Ford Performance, se je oznaka Raptor leta 2018 razširila na druge svetovne trge in postala dostopna tudi novemu občinstvu zagrizenih ljubiteljev terenskih (pol)tovornjakov v Evropi.

 

Pred kratkim je Ford Performance v Severni Ameriki napovedal izjemno zmogljivi SUV Bronco Raptor in številčno omejeno različico puščavskega dirkalnika Bronco DR. Svoje robustne dirkaške sposobnosti je Ford letos dokazal tudi v elektrificirani dobi svetovnega prvenstva v reliju FIA: devetkratni prvak Sébastien Loeb in sovoznica Isabelle Galmiche sta z dirkalnikom M‑Sport Ford Puma Hybrid Rally1 zmagala na legendarnem reliju Monte Carlo.

 

Novi Ranger Raptor nadaljuje to izročilo z namensko izdelanim vozilom, ki skrbi za ravnovesje med vsakodnevnimi nalogami in zmogljivostjo, kakršne pickup Rangerjeve velikosti še ni imel.

 

“Vedeli smo, da bodo stranke z novo generacijo Rangerja Raptorja pričakovale izboljšano zmogljivost, a nisem prepričan, da zares pričakujejo tako velikanski preskok, kot smo ga naredili. Vožnja s tem pickupom je zelo zabavna in mislim, da jih bo njegova zmogljivost navdušila,” je zaključil Burn.

 

# # #

 

1 Uradno homologirani podatki o porabi goriva in izpustih CO2 bodo objavljeni pred začetkom prodaje. Navedena poraba goriva/energije, izpusti CO2 in doseg z električnim pogonom po WLTP so določeni v skladu s tehničnimi zahtevami in specifikacijami zadnje različice Evropskih uredb (EC) 715/2007 in (EU) 2017/1151. Uporabljeni standardni preskusni postopki omogočajo primerjavo med različnimi tipi vozil in različnimi proizvajalci.

 

2 Funkcije za pomoč vozniku dopolnjujejo in ne nadomeščajo voznikove pozornosti, presoje in potrebe po upravljanju vozila. Prav tako niso nadomestek za varno vožnjo. Glede omejitev sistemov glejte navodila za uporabo vozila.

 

3 Profesionalni voznik na zaprti progi. Pred terensko vožnjo vedno preverite napotke v Raptorjevem dodatku k navodilom za uporabo, seznanite se s terenom in težavnostjo poti ter uporabljajte ustrezno varnostno opremo.

 

4 Ne dopustite motenj med vožnjo! Če je le možno, uporabite glasovno upravljanje in med vožnjo ne uporabljajte ročnih naprav.Ko je izbrana prestava za vožnjo, so lahko nekatere možnosti blokirane. Nekatere funkcije niso združljive z vsemi telefoni.

 

5 Zahteva telefon z aktivno naročnino za prenos podatkov in združljivo programsko opremo. SYNC 4 med uporabo ne upravlja izdelkov drugih proizvajalcev. Za funkcionalnost svojih izdelkov odgovarjajo izključno njihovi proizvajalci.

 

6 BANG & OLUFSEN© 2021 in B&O© 2021. BANG & OLUFSEN™ in B&O™ sta registrirani blagovni znamki skupine Bang & Olufsen Group. V skladu z licenco Harman Becker Automotive Systems Manufacturing Kft. Vse pravice pridržane.

Prenesi vsebino

Ogled video vsebine

Video 1
Video 2