Summit motors Ljubljana - Ford

Predstavitev

Novi Ford Galaxy

04. Sep 2015

September 2015 – Povsem novi Ford Galaxy navduši z možnostjo razkošnega prevoza sedmih potnikov, saj ga odlikujejo dovršene tehnologije, izbrani materiali, udobni sedeži in tišja notranjost.

 

Galaxy je za večjo prefinjenost opremljen z različnimi tehnologijami, med katerimi so tudi:

  • zadnje vzmetenje z integralnim členom, ki z izboljšanim dušenjem udarcev omogoča lahkotno in tiho vožnjo;
  • Fordovo prilagodljivo krmiljenje zagotavlja večjo natančnost volana pri višjih hitrostih za kar se da gladko menjavanje voznih pasov in izboljšano manevriranje pri počasni vožnji;
  • Fordova masažna sedeža z nastavljivimi oporami vozniku in sovozniku zagotavljata manjšo obremenitev mišic, še posebej med dolgimi vožnjami.

 

Za večje udobje potnikov na zadnjih sedežih je povsem novi Galaxy opremljen z dodatno klimatsko napravo za zadnji del vozila, tehnologija za izdelavo tanjših sedežev, ki nudijo odlično oporo, pa zagotavlja še več prostora v notranjosti.

 

Raven hrupnosti v notranjosti vozila dodatno zmanjšata izboljšana struktura karoserije in zvočno izolirano steklo. Ford je za večjo prefinjenost notranjosti poskrbel tudi z razvojem posebne stropne obloge, ki zagotavlja izjemno dušenje hrupa.

 

“Galaxy je bil vedno zasnovan za potrebe sedmih potnikov in naš novi model je to filozofijo nadgradil na višjo raven, saj sta prav vsakemu potniku na voljo izjemno udobje in prefinjenost,” je povedal Andrew Kernahan, glavni programski inženir za model Ford Galaxy.

 

Povsem novi Ford Galaxy je še bolj prilagodljiv, saj kot prvi v segmentu omogoča dvig sedežev v tretji vrsti s pritiskom na gumb, vozniku pa v mestu in na avtocestah pomaga z naprednimi tehnologijami, med katerimi so tudi tempomat z nastavljivim omejevalnikom hitrosti,  sistem za preprečevanje trka pri nizkih hitrostih s sistemom za zaznavanjem pešcev in prednja kamera z deljenim prikazom.

 

Dovršene tehnologije motorjev, kot je Fordov novi 2,0-litrski dizelski bi-turbo motor TDCi s 154 kW (210 KM), zmanjšajo izpuste CO2 za do 24 odstotkov. Ford Galaxy je prvič na voljo tudi s Fordovim inteligentnim štirikolesnim pogonom, ki zagotavlja izboljšan oprijem in prenos moči na podlago z brezhibnim prehodom med pogonom na sprednji kolesi in zmogljivim štirikolesnim pogonom.

 

“Številne družine po vsej Evropi so odraščale z Galaxyjem. Uporabniki cenijo možnost prevoza sedmih potnikov s prvorazrednim udobjem in varnostjo ter izjemno vsestranskost, s katero vsakič znova prijetno preseneti,” je povedal Roelant de Waard, podpredsednik za trženje, prodajo in storitve pri Fordu Evropa. “Povsem novi Galaxy te odlike dopolni z izboljšano dinamiko, varčnejšo porabo goriva in prefinjenostjo ter številnimi uporabnimi inovacijami.”

 

Napredne tehnologije in materiali za večje udobje

Zadnje vzmetenje z integralnim členom prispeva k udobnejši vožnji ter obenem ohrani bočno togost za izboljšano krmiljenje in vodenje. Pri udarcu ob oviro (luknjo ali grbino) omogoča pomik kolesa dlje nazaj. Vožnja je zaradi boljšega prevzemanja udarca ‘mehkejša’, zmanjša pa se tudi raven hrupnosti. Galaxy je na voljo tudi z zadnjim vzmetenjem s samodejnim uravnavanjem glede na obremenitev, ki z ohranjanjem optimalne višine pri vožnji zagotavlja večje udobje in boljše vodenje.

 

Fordovo prilagodljivo krmiljenje stalno prilagaja razmerje med kotom zasuka koles in kotom zasuka volanskega obroča glede na hitrost vozila. Tako zagotavlja uglajen in natančen odziv na voznikove posege pri hitrejši vožnji, pri nižjih hitrostih, na primer pri usmerjanju v parkirno mesto ali pri manevriranju skozi ožine, pa novi sistem zagotavlja večjo okretnost in preprostejše obračanje vozila.

 

Pri razvoju masažnih sedežev z masažno funkcijo ‘Active Motion’ in nastavljivimi oporami so sodelovali zdravniki. Sistem z 11 napihljivimi blazinami poskrbi za nemoteče masiranje stegen, zadnjice in spodnjega dela hrbta. Ko odprete vrata, se blazine sedišča za preprostejše izstopanje nekoliko izpraznijo, na voljo pa je tudi pomnilnik položaja voznikovega sedeža. Ogrevana in hlajena prednja sedeža je možno s pomočjo elektrike nastavljati v osmih smereh, prednja vzglavnika pa je možno pomakniti v štirih smereh - gor, dol, naprej in nazaj. Galaxy je prvič na voljo tudi z električnim nastavljanjem višine in globine volanskega obroča, ki je za nameček lahko tudi ogrevan.

 

Z izboljšanim sistemom za ogrevanje in hlajenje lahko zdaj hitreje zagotovite popolno temperaturo, saj zagotavlja večji pretok zraka, doseže nižjo temperaturo in je tišji.  Z dodatnimi krmilnimi gumbi lahko potniki na zadnjih sedežih nastavitve klimatizacije uravnavajo ločeno. Notranjost pred soncem varujejo tudi zatemnjena stekla, ki preprečijo vdor ultravijoličnih žarkov in vročine v kabino.

 

Zvočna izolacija v zaščitnih ploščah podvozja, oblogah blatnikov ter prednjih in zadnjih vratih ob celovitejši uporabi sestavnih delov karoserije z zaprtimi profili prispeva k večji prefinjenosti znatno tišje kabine. Upoštevanje zvočnih lastnosti vetrobranskega in bočnih stekel prav tako pomaga zmanjšati hrupnost zaradi zračnega upora in zvokov iz okolja. Posebna struktura tkanja stropne obloge v Galaxyju omogoča prehod zvočnih valov v peno za zvočno izolacijo, ki se uporablja predvsem za preprečevanje prenosa zunanjega hrupa v notranjost vozila skozi streho.

 

“Stropna obloga pokriva veliko območje, zato je izjemno učinkovito orodje za zahtevno nalogo zmanjšanja ravni hrupa v vozilu,” je povedal dr. Karl-Heinz Buerger, ki pri Fordu Evropa vodi oddelek za zmanjšanje hrupa in tresljajev. “Ta tehnologija je še posebej uspešna pri zajemu cestnega hrupa z visokimi frekvencami in hrupa vetra, ki nastaja nad linijo oken in se ob vozilu pomika blizu ušes potnikov.”

 

Prilagajanje družinskemu življenju

Povsem novi Galaxy bolj kot kadarkoli doslej olajša prilagoditev prostora za prevoz potnikov ali prtljage. Nadzorna plošča v prtljažniku omogoča plosko zlaganje vseh petih sedežev v drugi in tretji vrsti s preprostim pritiskom na gumb, kar zagotovi največ 2339 litrov prostora za prtljago. Prvič v tem segmentu lahko sedeže v tretji vrsti tudi samodejno dvignete zgolj s pritiskom na gumb.

 

Ravno dno prtljažnega prostora poskrbi za preprostejše natovarjanje velikih ali zajetnih predmetov, možnost pomika in preklopa posameznih sedežev v drugi in tretji vrsti pa zagotavlja kombinacije sedežev in prostora za tovor po meri glede na potrebe, na primer za prevoz v šolo ali dostavo prtljage na letališče.

 

Potniki lahko v žepe v vratih odložijo 1,5-litrske plastenke s pijačo, prostor pod sedeži pa omogoča odlaganje različnih predmetov od prenosnih računalnikov do knjig ali prigrizkov. Nadaljnja odlagališča so na voljo na vrhu armaturne plošče, v sredinski konzoli pa je poseben predal za odlaganje prenosnih predvajalnikov in mobilnih telefonov. Starši bodo cenili serijsko širokokotno ogledalo, s katerim bodo imeli otroke na zadnjih sedežih vedno na očeh.

 

Posebna tehnologija za izdelavo tanjših sedežev, ki nudijo odlično oporo, zagotavlja še več prostora v notranjosti. V primerjavi z zadnjo različico Galaxya imajo potniki na sedežih v drugi in tretji vrsti do 10 mm več prostora za glavo, v tretji vrsti pa je med drugim do 40 mm več prostora za glavo kot pri ključnih tekmecih. Klasično odpiranje bočnih zadnjih vrat zagotavlja optimalen prostor za komolce in ramena. Da se bosta potnika na sedežih v tretji vrsti počutila kot doma, sta v naslonu za roke predal in držalo za pijače.

 

Za lažji vstop potnikov v vozilo sedeži v drugi vrsti delujejo s funkcijo ‘easy-entry’ – naslonjalo se nagne in sedež se pomakne naprej –, tla pa so poglobljena. Zaradi dvojnega tesnila na vratih notranja ploskev ostane čista, tako je manjše tveganje, da bi si potniki umazali oblačila zaradi stika z zunanjostjo vozila pri vstopanju in izstopanju.

 

Pametne tehnologije za pomoč vozniku

Povsem novi Galaxy vozniku v mestu in na avtocestah pomaga z naprednimi tehnologijami, med katerimi so tudi:

  • tempomat z nastavljivim omejevalnikom hitrosti, ki zaznava prometne znake in z dušilno loputo prilagaja hitrost, da voznik spoštuje omejitve in se izogne kaznim;
  • sistem za preprečevanje naleta pri nizkih hitrostih s sistemom za zaznavanjem pešcev, ki zmanjša stopnjo nekaterih vrst čelnega trčenja z vozili in pešci ali pomaga vozniku, da se trčenju povsem izogne;
  • tehnologija dolgih luči brez bleščanja s prilagodljivimi žarometi LED, ki zaznava druga vozila in z zasenčenjem prepreči slepljenje nasproti vozečih voznikov, obenem pa zagotovi maksimalno osvetlitev drugih območij;
  • prednja kamera z deljenim prikazom, ki pri vožnji iz parkirnega mesta ali na slabo preglednih odcepih poveča voznikovo vidno polje; sistem vključuje kamero z zajemom v kotu 180 stopinj, nameščeno na sprednjem delu Galaxyja, slika pa je prikazana na 8‑palčnem zaslonu na dotik z visoko ločljivostjo v sredinski konzoli.

 

Tehnologije povsem novega Galaxyja olajšajo tudi parkiranje:

  • sistem za pomoč pri prečnem parkiranju zazna prosto parkirno mesto in vozilo vzvratno usmeri vanj na enak način, kot aktivni parkirni pomočnik pomaga vozniku bočno parkirati;
  • pomoč pri zapuščanju parkirnega mesta prevzame obračanje volana bočno parkiranega vozila, voznik pa nadzoruje stopalki za plin in zavore;
  • bočna parkirna tipala poskrbijo za zvočna opozorila in na zaslonu prikazujejo razdaljo do ovir ob vozilu;
  • sistem za opozarjanje na prečni promet pri vzvratni vožnji iz parkirnega mesta voznika opozori na vozila, ki bodo v kratkem prečkala njegovo pot.

 

Med nadaljnjimi tehnologijami za pomoč vozniku povsem novega Galaxyja so tudi sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu vzvratnih ogledal, prepoznavanje prometnih znakov, opozorilo na nenamerno menjavo smernega pasu, pomoč pri ohranjanju smernega pasu in opozarjanje na nezbranost voznika.

 

Ford SYNC 2 z glasovnim upravljanjem omogoča vozniku uporabo mobilnega telefona, avdio sistema in navigacijo ter klimatske naprave s preprostimi govornimi ukazi. Uporaben pripomoček za družinska potovanja ali počitnice lahko po ukazu “lačen sem” prikaže seznam lokalnih restavracij ali po vnosu iskalnega pojma poišče ogleda vredne znamenitosti. SYNC 2 vključuje tudi klic v sili, ki v primeru nezgode potnike v vozilu neposredno poveže z lokalno reševalno službo, pri tem pa uporabi ustrezen jezik glede na trenutno regijo.

 

Galaxy bo staršem prvič omogočil preprosto odpiranje prtljažnih vrat tudi s polnimi rokami vrečk, ob usmerjanju otroškega vozička ali z dojenčkom v naročju. Za odpiranje ali zapiranje prtljažnih vrat s funkcijo samodejnega odpiranja zadošča zamah z nogo pod zadnjim odbijačem. Dodatno priročnost zagotavljata tudi serijsko ogrevanje električno nastavljivih zunanjih ogledal za prijetnejša zimska jutra in električna parkirna zavora, ki zagotavlja pomoč pri speljevanju v klanec.

 

Dinamične lastnosti

Povsem novi Galaxy se odlikuje z značilno limuzinsko vožnjo, ki jo je izboljšala združitev Fordove napredne platforme globalnega segmenta CD in dovršenih tehnologij. Zasnova zadnjega vzmetenja z integralnim členom uporablja aluminijasti spodnji vodili, kar zmanjša maso za dva kilograma. Aluminijasta sprednja člena s kolesnima ležajema povečata togost in tako izboljšata odzivnost.

 

Blažilniki in vzmeti imajo posebne nastavitve posebej za Galaxyja, ki je na voljo tudi s prilagodljivim podvozjem v načinih ‘comfort’, ‘normal’ in ‘sport’. Prvič za uskladitev krmiljenja s temi nastavitvami skrbi tudi električni servovolan (EPAS), ki omogoča tudi izravnavo navora krmiljenja in aktivno odpravljanje sunkov za vožnjo brez neželenih odzivov, sil in tresljajev.

 

Zmogljivi, varčni novi motorji poskrbijo za prijetno vožnjo v mestu in na avtocesti. Povsem novi Galaxy bo na voljo tudi s Fordovim novim 2,0-litrskim dizelskim bi-turbo motorjem TDCi s 154 kW (210 KM), ki navduši z izboljšano odzivnostjo in 450 Nm navora od 2000 vrtljajev v minuti. Poraba vozila s tem motorjem znaša samo 5,5 l/100 km, izpusti CO2 pa 144 g/km* – 24 odstotkov manj kot pri kombinaciji 2,2-litrskega motorja TDCi s 147 kW (200 KM) in samodejnega menjalnika, ki jo nadomešča; od 0 do 100 km/h vozilo pospeši v 8,9 sekunde.

 

“Novi zmogljivi dizelski motor TDCi sledi trendu zmanjševanja delovne prostornine, pri katerem smo prevzeli vodilno vlogo s tehnologijo naših bencinskih motorjev EcoBoost. Manjše motorje odlikuje večja varčnost z manj izpusti, moč pa zagotovimo z naprednimi tehnologijami,” je povedal Andrew Brumley, glavni inženir Fordovih programov motorjev. “Tehnologija zaporednih turbopolnilnikov omogoča brezhibno zmogljivost v skladu z zahtevami uporabnikov za vožnjo vsak dan znova in v vseh pogojih, ‘turbo luknja’ pa z njo ostaja le še oddaljen spomin.”

 

Fordov izpopolnjeni 2,0-litrski dizelski motor TDCi z enim turbopolnilnikom s spremenljivo geometrijo lopatic je na voljo z 88, 110 in 132 kW (120, 150 in 180 KM), odlikujejo pa ga poraba od 5,0 l/100 km in izpusti CO2 od 129 g/km, kar je sedem odstotkov manj izpustov CO2 v primerjavi s predhodniki, 1,6-litrskim motorjem TDCi s 85 kW (115 KM) ter 2,0-litrskima motorjema TDCi s 104 in 120 kW (140 in 163 KM). Izpopolnjeni 2,0-litrski TDCi je izdelan z novim ohišjem, novo glavo valjev in spremenjeno zasnovo vbrizgavanja goriva ter sistemom za naknadno obdelavo izpušnih plinov z zaporo NOx, ki omogoča uporabo revnejše zmesi in čistejše izpuste.

 

Povsem novi Galaxy z 2,0-litrskim dizelskim motorjem TDCi s 110 kW (150 KM) in šeststopenjskim ročnim menjalnikom ter z 2,0-litrskim motorjem TDCi s 132 kW (180 KM) in šeststopenjskim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko PowerShift je na voljo z inteligentnim štirikolesnim pogonom. S posredovanjem navora samo tistim kolesom, ki in ko ga lahko najbolj koristno uporabijo, inteligentni štirikolesni pogon v primerjavi s sistemi stalnega štirikolesnega pogona le minimalno vpliva na porabo goriva in izpuste CO2.

 

Z merjenjem oprijema pnevmatik na cestišču vsakih 16 milisekund – dvajsetkrat hitreje, kot pomežiknemo – lahko sistem dodeli do 100 odstotkov navora motorja prednjim ali zadnjim kolesom, potrebne prilagoditve pa opravi v samo 100 milisekundah.

 

Med bencinskimi motorji je na voljo tudi Fordov novi varčni 1,5-litrski EcoBoost s 118 kW (160 KM), ki porabi 6,5 l/100 km pri izpustih CO2 149 g/km – 11 odstotkov manj izpustov CO2  v primerjavi z 1,6-litrskim EcoBoostom s 118 kW (160 KM), ki ga nadomešča. Kupci lahko izberejo tudi 2,0-litrski motor EcoBoost s 176 kW (240 KM). Vsi motorji za Galaxyja izpolnjujejo zahteve emisijskega standarda Euro 6 ter pri tem uporabljajo naslednje tehnologije:

  • pametno regenerativno polnjenje selektivno vklaplja alternator in polni akumulator med vožnjo z enakomerno hitrostjo in zaviranjem ter tako zajame energijo, ki bi bila sicer izgubljena – zmanjša obremenitev motorja za manjšo porabo goriva;
  • sistem start/stop samodejno izklopi motor v prostem teku in ga ponovno zažene, ko želi voznik speljati;
  • aktivne reže maske motorja izboljšajo aerodinamiko in zagotavljajo optimalen pretok zraka za hlajenje motorja.

 

Izboljšana aktivna in pasivna varnost

Povsem novi Galaxy je zasnovan tako, da vozniku pomaga zaščititi najdragocenejši ‘tovor’, zato je prvič na voljo tudi z bočnimi varnostnimi blazinami v drugi vrsti, ki dopolnijo sprednji varnostni blazini za voznika in sovoznika, blazino za zaščito voznikovega kolena ter varnostne zavese za prvo, drugo in tretjo vrsto sedežev. Večjo varnost potnikov v zadnjem delu vozila zagotavljajo tudi zategovalniki varnostnih pasov z omejitvijo obremenitve na sedežih v drugi vrsti. Za vse tri vrste sedežev je na voljo opozorilnik za uporabo varnostnega pasu.

 

Tehnologija MyKey bo lastnikom omogočila programiranje ključa, s katerim bodo onemogočili dohodne telefonske klice, omejili največjo hitrost, preprečili izklop sistemov za pomoč vozniku in varnostnih funkcij ter zmanjšali največjo glasnost zvočnega sistema ali ga povsem onemogočili, če ne bodo vsi potniki pripeti z varnostnimi pasovi.

 

Za večjo stabilnost vozila poskrbita tudi sistema za nadzor vožnje skozi ovinke in sistem za pomoč pri preprečevanju prevračanja, ki vozniku pomagata ohraniti nadzor s prilagoditvijo navora motorja in z zaviranjem. Pešce v primeru trčenja varujejo tudi skriti brisalci z zasnovo za zmanjšanje poškodb glave.

 

Dovršeno oblikovanje

Povsem novi Galaxy navdušuje s sodobnim in dovršenim videzom. Na prednji strani je trapezoidna maska dvignjena in postavljena nad značilno spodnjo masko z rešetko polne širine. Vitki žarometi se stekajo v dvignjeno linijo spodnjega roba oken, ki odraža močan, zrel in eleganten značaj.

 

Za sodoben in izjemno tehničen učinek zadnjega dela poskrbi združitev stekla okna z zadnjimi lučmi, ki daje občutek večje steklene površine. Tudi tanjši stebrički so zasnovani za optimalno vidljivost iz vozila in povečanje vizualnega vtisa zastekljenih površin – to daje Galaxyju posebno podobo in poudari, da je pred nami sedemsedežnik.

 

Notranje oblikovanje povsem novega Galaxyja je zrelo in dovršeno z izrazito izklesano sredinsko konzolo. Ta dopolnjuje zgornji del armaturne plošče, ki ‘objema’ voznika in sovoznika ter tekoče prehaja v sprednja vrata. Okrasni elementi in zaključki so lahko iz aluminija, ogljene kovinske barve ter v sijajni ali svileno mat črni. K odprtemu in zračnemu občutku notranjosti prispevajo velike steklene površine in pomično panoramsko strešno okno po celotni dolžini, ki je na voljo za doplačilo.

 

Namesto običajnega sklopa merilnikov je pred voznikom lahko 10'' digitalni zaslon z animiranim merilnikom hitrosti in števcem vrtljajev v analognem slogu. Uporabniki lahko prilagajajo nastavitve prikaza in 3D grafiko digitalnega zaslona za še bolj osebno in interaktivno izkušnjo, samodejna zatemnitev pa svetlost prilagodi glede na osvetlitev okolice.

 

“Dvignjen položaj sredinske konzole in armaturne plošče zagotavlja limuzinsko okolje, ki odraža vozni značaj in prefinjenost Galaxyja,” je povedal Claudio Messale, glavni oblikovalec pri Fordu Evropa. “Te odlike dopolnjujeta izboljšana vidljivost in samozavest velikega enoprostorca za prevoz potnikov – na voljo je najboljše iz obeh svetov brez sklepanja kompromisov.”

 

 

# # #

 

* Navedena poraba goriva in izpusti CO2 so izmerjeni v skladu s tehničnimi zahtevami in specifikacijami zadnje različice Evropske uredbe (EC) 715/2007 in (EC) 692/2008. Poraba goriva in izpusti CO2 veljajo za različico vozila in ne za posamezno vozilo. Uporaba standardnih testnih postopkov omogoča primerjavo med različnimi tipi vozil in različnimi proizvajalci. Poleg učinkovitosti na porabo goriva in izpuste CO2 vplivajo tudi način vožnje in drugi netehnični dejavniki. CO2 je glavni toplogredni plin, ki povzroča globalno ogrevanje. Rezultati se lahko zaradi različnih določil voznih ciklov in predpisov na teh trgih razlikujejo od podatkov o porabi goriva v drugih delih sveta.

Multimedia

Ford Galaxy 2015