Summit motors Ljubljana - Ford

Predstavitev

Novi Ford Focus RS

07. Jun 2016

Povsem novi Ford Focus RS uvaja inovativni pogon AWD in športne tehnologije za vrhunsko uživanje v vožnji

Fordov povsem novi izjemni športnik Focus RS uvaja inovativni Fordov športni štirikolesni pogon (AWD) in zagotavlja vrhunsko hitrost v ovinkih, osupljivo zmogljivost in brezmejno uživanje v vožnji.

 

Focus RS prinaša napredne športne tehnologije in je prvi Ford RS z možnostjo izbire voznega načina – vključno s prvim načinom za nadzorovano drsenje s prekrmiljenjem (‘driftanje’) v panogi – in nadzorom speljevanja Launch Control.

 

S posebej prilagojeno različico Fordovega novega 2,3-litrskega motorja EcoBoost s 350 KM je športna kombilimuzina najhitrejši model RS, ki iz mirovanja do 100 km/h pospeši v 4,7 sekunde, z največjo hitrostjo 266 km/h.

 

“Povsem novi Focus RS je resen stroj z izjemno športno tehnologijo in inovativnim inženiringom, ki postavljata nova merila osupljive vožnje na cesti in dirkališču,” je povedal Raj Nair, Fordov izvršni podpredsednik za globalni razvoj izdelkov. “To je odličen primer naše strastne predanosti inovacijam s pomočjo avtomobilskega športa in stremljenja k ustvarjanju vozil, ob katerih začne srce biti hitreje.”

 

Focus RS je del športnega juriša, s katerim bo Ford uporabnikom po vsem svetu do leta 2020 zagotovil 12 športnih modelov, vključno z osupljivim ultra-zmogljivim superšportnim modelom Ford GT, ki se bo letos udeležil tudi dirke 24 ur Le Mansa.

 

Inovativni Fordov športni štirikolesni pogon zagotavlja vrhunsko vodenje

Povsem novi Focus RS uporablja inovativni novi Fordov športni štirikolesni pogon z dinamičnim nadzorom vektorjev navora, ki omogoča novo raven vodenja in užitka pri vožnji, saj združuje izjemen prenos moči na podlago, oprijem, gibčnost in možnost hitre vožnje skozi ovinke.

 

Sistem Fordovega športnega štirikolesnega pogona temelji na dvojnih elektronsko nadzorovanih sklopkah na vsaki strani zadnje pogonske enote. Ti uravnavata porazdelitev navora med sprednjo in zadnjo osjo avta ter lahko prenašata navor med kolesoma na zadnji osi – tako je zagotovljen “nadzor vektorjev navora”, ki dramatično vpliva na vodenje in stabilnost v ovinkih.

 

Krmilnik v zadnji pogonski enoti stalno prilagaja porazdelitev navora spredaj/zadaj ter med levim in desnim kolesom glede na trenutne razmere pri vožnji, podatke različnih tipal vozila pa nadzira 100-krat v sekundi. Zadnji osi lahko dodeli največ 70 odstotkov navora. Posameznemu zadnjemu kolesu je lahko dodeljeno do 100 odstotkov razpoložljivega navora na zadnji osi, za preusmeritev pa zadošča samo šest stotink sekunde.

 

Med vožnjo skozi ovinek zadnja pogonska enota na osnovi podatkov, kot so zasuk volana, bočno pospeševanje, odmik od smeri in hitrost, navor dodeli zunanjemu zadnjemu kolesu. Ta prenos navora “potegne” avto v ovinek, zagotovi boljšo usmeritev in stabilnost ter odpravi podkrmiljenje.

 

Nastavitev sistema štirikolesnega pogona omogoča izjemen oprijem – z bočnim pospeševanjem, ki presega 1 G – in vrhunsko hitrost v zavoju ter pospeševanje ob izhodu iz njega. Z nevtralnim in prilagodljivim vodenjem v mejnih pogojih ter možnostjo doseganja nadzorovanega drsenja s prekrmiljenjem na dirkališču Focus RS poskrbi za vrhunsko zabavno izkušnjo vožnje.

 

“Ta sistem štirikolesnega pogona predstavlja revolucionarno tehnologijo, ki omogoča vrhunsko vodenje in vožnjo skozi ovinke v mejnih pogojih,” je povedal Dave Pericak, direktor Fordovega globalnega športnega programa. “Zlato pravilo, da kombilimuzina s štirikolesnim pogonom ni zabavna za vožnjo, smo poslali na smetišče zgodovine in ustvarili avto, ki bo v enaki meri presenetil in navdušil.”

 

Za optimalno vozno dinamiko je Fordov športni štirikolesni pogon umerjen in usklajen z naprednim elektronskim sistemom za zagotavljanje stabilnosti in še posebej s sistemom za nadzor vektorjev navora, ki skrbi za zaviranje koles in brezhibno sodeluje z nadzorom vektorjev navora štirikolesnega pogona.

 

Med drugimi funkcijami podvozja sta športno vzmetenje z bolj togo nastavitvijo vzmeti – spredaj je togost povečana za 33 odstotkov, zadaj pa za 38 odstotkov –, in učinkovitejšimi prečnimi vodili v primerjavi z nastavitvami Focusa ST ter izbira med dvema načinoma delovanja blažilnikov, ki omogočajo za 40 odstotkov tršo nastavitev za vožnjo na dirkališču. Skrbno umerjen servovolan dopolnjuje bolj togo zasnovo členov sprednjega vzmetenja in krajše povezovalne ročice ter zagotavlja odzivnejše krmiljenje z izjemnim občutkom povezanosti.

 

Da občutek natančnosti in povezanosti ne bi bila niti malo okrnjena, so poskrbeli z dodatnimi ukrepi za povečanje togosti podvozja – še posebej na zadnjem pomožnem okvirju – in strukture zadnjega dela karoserije. S temi ukrepi se je skupna vzvojna togost vozila v primerjavi s standardnim Focusom povečala za 23 odstotkov.

 

Fordovi inženirji so tesno sodelovali z Michelinovimi pri razvoju izjemno zmogljivih pnevmatik dimenzij 235/35 R19, ki dopolnjujejo vozno dinamiko Focusa RS. Standardne pnevmatike Pilot Super Sport so namenjene vsakodnevni uporabi, posebne pnevmatike – prvič z modelom RS – Pilot Sport Cup 2 pa zagotavljajo izboljšano dinamiko vozila na dirkališču.

 

K uresničevanju dinamičnih zahtev prispeva tudi oblikovanje zunanjosti. Skrbna aerodinamična optimizacija sprednjega in zadnjega spojlerja ter spodnjega dela karoserije odpravlja sile dviga, končno oblikovanje pa poskrbi za uravnoteženo delovanje brez dviganja sprednjega in zadnjega dela za optimalno vodenje in stabilnost pri hitri vožnji.

 

S količnikom upora 0,355 je oblika novega modela za šest odstotkov bolj aerodinamična od prejšnjega Focusa RS, bolj kompaktno sprednje območje pa zmanjša zračni upor za devet odstotkov, kar dodatno izboljša zmogljivost pri velikih hitrostih in obenem zmanjša porabo.

 

Napredne športne tehnologije

Povsem novi Focus RS je opremljen s športnimi tehnologijami in pripomočki za voznika, ki pomagajo zagotoviti, da so ekstremne vozne zmogljivosti dostopne voznikom z različnimi stopnjami znanja in izkušenj.

 

Voznik lahko izbira med štirimi voznimi načini in tako prilagodi vozilo za optimalno zmogljivost v široki paleti voznih pogojev – nastavitvi Normal in Sport sta primerni za vožnjo po cestah, možnosti Track in Drift pa sta posebej prirejeni za uporabo na dirkališču.

 

Vozni način lahko voznik izbere z domišljeno nameščenim stikalom ob ročici menjalnika in tako poskrbi za specifične nastavitve sistema štirikolesnega pogona AWD, nadzora blažilnikov, sistema elektronskega nadzora stabilnosti, odzivnosti volana in motorja in izpušnih ventilov.

 

Novost v avtomobilski panogi je način za nadzorovano drsenje (‘driftanje’), posebej umerjen za sistem AWD, ki prilagodi porazdelitev navora in vozniku pomaga doseči nadzorovano drsenje s prekrmiljenjem na dirkaški progi. Sistem vzpostavi normalne nastavitve blažilnikov in volana, da zagotovi izboljšan nadzor z enakomernejšim prenosom obremenitve in lažjimi posegi volana.

 

Za vrhunsko speljevanje s startne črte sistem Launch Control prilagodi sisteme podvozja in pogonskega sklopa za najhitrejše možno pospeševanje v vseh pogojih na progi. Voznik v meniju izbere program Launch Control, prestavi v prvo prestavo, do konca pritisne na plin in nato sprosti sklopko. Vozilo spelje z optimalnim odzivom – vključno s porazdelitvijo navora prek sistema AWD, vzdrževanjem maksimalnega navora s funkcijo za začasno preseganje tlaka polnilnika (‘overboost’), nadzorom zdrsa in nastavitvijo blažilnikov.

 

Za maksimalno pospeševanje med prestavljanjem lučka za športno prestavljanje na armaturni plošči voznika opozori, ko vozilo doseže optimalno točko za prestavljanje v višjo prestavo pri 5900 vrtljajih v minuti in utripa, ko motor doseže omejitev pri 6800 vrtljajih.

 

Za maksimalno učinkovito zaviranje pri naporni vožnji na dirkališču je novi Focus RS opremljen z najzmogljivejšim zavornim sistemom med vsemi modeli RS doslej: sprednja zavorna koluta merita 350 mm in sta prisilno hlajena, zagrabijo ju aluminijaste zavorne čeljusti Brembo ‘monoblock’ s štirimi zavornimi bati – za doplačilo so lahko v značilni modri barvi RS in z logotipom Brembo. Lahka zavorna sedla prispevajo k zmanjšanju mase, saj je vsako kolo 4,3 kg lažje od koles prejšnjega Focusa RS z manjšimi (336 mm) zavornimi koluti.

 

Da se zavore ne pregrevajo tudi pri intenzivni uporabi na dirkališču, skrbi dovršena zasnova, ki omogoča maksimalno hlajenje s posebnimi kanali, speljanimi s sprednje maske, dvojnimi ‘reaktivnimi vodi’ na podvozju in vodili zračnega toka na spodnjih ročicah obese. Za izboljšano hlajenje sta sprednja koluta opremljena s posebnimi prezračevalnimi rebri.

 

Izjemno zmogljivi pogonski sklop EcoBoost, posebej razvit za RS

Novi 2,3-litrski motor EcoBoost za novega Focusa RS si temeljno strukturo deli s povsem aluminijastim štirivaljnim motorjem v novem Mustangu. Motor je obenem znatno nadgrajen za pogon Focusa RS in zagotavlja za 10 odstotkov večjo moč, ki tako znaša največ 350 KM.

 

Za povečan razvoj moči skrbi nov dvojni turbopolnilnik z manjšo vztrajnostjo, dopolnjujeta pa ga večji kompresor, ki zagotavlja znatno večji pretok zraka, in hladilnik polnilnega zraka za povečano gostoto polnjenja. Dovod zraka je učinkovitejši tudi zaradi manj omejujoče zasnove polnjenja, velika izvrtina zmogljivega izpušnega sistema z elektronskim krmiljenjem ventila v izpušni cevi pa pomaga pri zagotavljanju optimalnega ravnovesja med nadtlakom in hrupnostjo.

 

Glava valja je izdelana iz izboljšane litine, ki prenese višje temperature, ohišje motorja pa je opremljeno z oblogo iz litega železa z visoko natezno trdnostjo.

 

Posebna pozornost je bila namenjena tudi hlajenju motorja. Inženirji so ustvarili dodaten prostor na sprednjem delu vozila, v katerega so namestili večji hladilnik – največji hladilnik v Focusu doslej –, ki zagotavlja ustrezno hlajenje za naporno uporabo na dirkaških stezah.

 

Skrbno umerjanje je pomagalo pri zagotavljanju odlične odzivnosti pri manjšem številu vrtljajev in zmogljivo pospeševanje v sredini krivulje, število vrtljajev pa brez težav poskoči do rdečega območja.

 

Največji navor 440 Nm je na voljo med 2000 in 4500 vrtljaji v minuti, pri začasnem preseganju tlaka (‘overboost’) med hitrim pospeševanjem pa je do 15 sekund na voljo 470 Nm. V primerjavi s prejšnjim Focusom RS je hitrejše tudi pospeševanje v posamezni prestavi: od 50 do 100 km/h v četrti prestavi vozilo pospeši v 5,0 sekunde, kar je za 0,4 sekunde hitreje.

 

Osupljiva zmogljivost zahteva osupljivo zvočno podlago. Inženirji ekipe Ford Performance so poskrbeli za navdušujoč in športen zvočni značaj Focusa RS pri živahni vožnji z grgranjem, poki in prasketanjem, ki so del značilnega zvočnega pečata RS.

 

“Ta izjemni 2,3-litrski EcoBoost bo navdihnil voznike, ko bodo začutili sunek turbopolnjenja, in jih bo vzpodbujal vse do rdeče črte – pri tem pa jim bo z zvokom zagotovo zarisal širok nasmeh na obraz,” je dodal Pericak.

 

Motorje EcoBoost za Focusa RS izdelujejo v proizvodnem obratu v španski Valencii, kjer mora na koncu proizvodne linije vsak motor prestati tudi strog ‘slušni test’. Po uspešno opravljenem avtomatiziranem preizkusnem ciklu posebej šolani uslužbenci zaženejo motor in se prepričajo, da deluje v skladu z vsemi zahtevami, obenem pa skušajo zaznati vse zvoke, ki bi lahko nakazovali morebitne napake in jih stroji ne morejo prepoznati.

 

Šeststopenjski ročni menjalnik v Focusu RS je optimalno prilagojen športno navdušenemu vozniku, prestavna ročica je krajša, prilagojeni mehanizem pa zagotavlja hitrejše in natančnejše prestavljanje. Menjalnik in sklopka sta zaradi povečanega navora motorja nadgrajena s trpežnejšimi sestavnimi deli.

 

Z izjemno učinkovito zasnovo EcoBoost, ki vključuje neposredno vbrizgavanje goriva, dvojno neodvisno variabilno krmiljenje ventilov in napredno polnjenje s turbopolnilnikom, je znatno manjša tudi poraba goriva. S serijsko vgrajenim sistemom Auto-Start-Stop znašajo izpusti CO2 novega modela 175 g/km,* kar je za 22 odstotkov manj kot pri predhodniku.

 

Izjemno športno oblikovanje za osupljiv videz in optimalno funkcionalnost

Zunanje oblikovanje Focusa RS je obenem dramatično in funkcionalno ter odraža zmogljiv, mišičast značaj. Oblikovalci so tesno sodelovali z oddelkom Ford Performance, da bi zagotovili doseganje potrebnih funkcionalnih dejavnikov, osredotočeni pa so bili na aerodinamičen potisk proti tlom in uravnoteženost, pa tudi na potrebe po hlajenju motorja in zavor.

 

“To je vrhunski Focus – osupljiv na pogled in popolnoma pripravljen na svojo nalogo,” je povedal Joel Piaskowski, direktor oblikovanja pri Fordu Evropa. “Modeli RS so bili vedno osupljivi, izjemno športni avtomobili, kjer je bila funkcionalnost najpomembnejša. Tudi novi Focus RS je zvest tej dediščini.”

 

RS temelji na novem Focusu, zato ga krasi zmogljiv videz sprednjega dela z drznim zgornjim delom trapezoidne maske nad globokim sprednjim spojlerjem, ki vključuje največje možne odprtine za hlajenje motorja. Široko, mišičasto držo poudarjata spodnja dela blatnikov in veliki zunanji odprtini na obeh straneh vozila, ki usmerjata zrak za hlajenje zavor, vanju pa sta vgrajeni tudi navpično nameščeni meglenki.

 

Na zadnjem delu prevladuje izjemno velik difuzor, ki z optimalnim pretokom zraka pod vozilom zagotavlja zmanjšanje upora, vključuje pa tudi dvojno okroglo izpušno cev in – v Evropi in Aziji – v sredini nameščeno zadnjo meglenko. Samosvoj zadnji strešni spojler je prek bokov v barvi karoserije s prefinjenim reliefnim logotipom RS skrbno povezan s silhueto vozila.

 

Dinamični bočni profil poudarjajo izklesani pragi in drzne obrobe blatnikov, v katerih domujejo izbrana 19-palčna platišča RS iz lahke zlitine z več kraki – vključno z lahkimi kovanimi platišči sijajno črne barve, ki navdušujejo s povečano čvrstostjo in odpornostjo na udarce, z vsakim platiščem pa se teža zmanjša za 950 g. Na voljo je pet osupljivih barv zunanjosti, med katerimi je tudi živahna štirislojna kovinska barva Nitrous, ekskluzivno pridržana za model RS, kupci pa lahko izberejo tudi barve Stealth Grey, Shadow Black, Magnetic Grey in Frozen White.

 

Serijski biksenonski žarometi vključujejo funkcijo za prilagodljivo osvetlitev, ki za optimalno osvetljenost intenzivnost in kot svetlobnega snopa prilagaja hitrosti, zasuku volana in razdalji do predmetov v okolici. Kupci bodo lahko izbrali tudi najnovejšo tehnologijo za preprečevanje trčenja pri manjših hitrostih (Active City Stop), ki deluje vse do hitrosti 50 km/h.

 

Izjemno športni značaj modela RS se odraža v notranjosti vozila, kjer sta v središče kokpita postavljena športna sedeža Recaro, ki sta delno oblazinjena z usnjem in nudita izdatno oporo. V Evropi in Aziji sta za doplačilo kupcem na voljo značilna školjkasta sedeža RS Recaro s pristno dirkaškimi površinami iz mikrovlaken.

 

Notranjost odlikuje preoblikovana Focusova intuitivna in preprostejša razporeditev krmilnikov. Sistem za povezave SYNC 2 zagotavlja dostop do zvočnega in navigacijskega sistema, klimatske naprave in mobilnega telefona prek glasovnega upravljanja in 8-palčnega zaslona na dotik z visoko ločljivostjo. Preprosti govorni ukazi, na primer “poišči dirkališče”, omogočajo lastniku Focusa RS priklic neposrednih napotkov do najbližjega javnega dirkaškega poligona. SYNC 2 je možno naročiti tudi s kamero za prikaz območja za vozilom z nadzorom razdalje do ovir in vrhunskim zvočnim sistemom Sony z 10 zvočniki, med katerimi je tudi basovski subwoofer.

 

Izkušnjo vožnje s Focusom RS popestrijo novi, spodaj raven volan z mehkim usnjenim oblazinjenjem, stopalke iz zlitine in edinstvena grafična podoba instrumentov glavnega sklopa na armaturni plošča. Dodatni sklop merilnikov je nad sredinsko konzolo in prikazuje tlak turbopolnilnika ter temperaturo in tlak olja.

 

V kabini je značilna modra tematika RS povzeta s šivi na sedežih, volanu ter talnih in notranjih oblogah, z barvno grafiko na prestavni ročici in z logotipom RS, ki je ponosno prikazan na sedežih, volanu in oblogah pragov.

 

Tretjo generacijo Forda Focusa RS je razvila majhna ekipa inženirjev Ford Performance v Evropi in ZDA, nasledil pa je modela, ki so ju uvedli leta 2002 in 2009. Focus RS, ki bo 30. model z legendarno oznako RS (“Rallye Sport”), se pridružuje družini revolucionarnih športnikov, ki so pionirsko uvajali nove tehnologije – Escorta RS1600 je leta 1970 poganjal motor s 16 ventili, radikalno aerodinamična Sierra RS Cosworth je že leta 1985 uporabljala turbopolnilnik, Escort RS Cosworth pa je bil leta 1992 opremljen s štirikolesnim pogonom.

 

# # #

 

* Navedena poraba goriva, izpusti CO2 in doseg z električnim pogonom so izmerjeni v skladu s tehničnimi zahtevami in specifikacijami zadnje različice Evropskih uredb (EC) 715/2007 in (EC) 692/2008. Poraba goriva in izpusti CO2 veljajo za različico vozila in ne za posamezno vozilo. Uporaba standardnih testnih postopkov omogoča primerjavo med različnimi tipi vozil in različnimi proizvajalci. Poleg učinkovitosti na porabo goriva/energije, izpuste CO2 in doseg z električnim pogonom vplivajo tudi način vožnje in drugi netehnični dejavniki. CO2 je glavni toplogredni plin, ki povzroča globalno ogrevanje.

Multimedia

Ford Focus RS - Focus RS Broll Valencia Track

Fordov povsem novi izjemni športnik Focus RS uvaja napredne tehnologije za zagotavljanje vrhunsko zabavne vožnje. Focus RS tretje generacije prinaša inovativni Fordov športni štirikolesni pogon z..

Infografika

Ford Focus RS
Ford Performance - pospeševanje in najvišja hitrost
Ford Focus RS
Ford RS zgodba - Zgodovina športnih modelov in tehnološke inovativnosti

Dokumenti

Ford Focus RS

Sporočilo za javnost