Summit motors Ljubljana - Ford

Predstavitev

Nova Ford Fiesta

24. Aug 2017
Predstavitev Motorji Notranjost Personalizacija Povezljivost Tehnologije

Nova generacija Ford Fieste – tehnološko najbolj naprednega majhnega avta že v Sloveniji

Ljubljana, 24. Avgust 2017 - Naslednja generacija Fieste prihaja z najbolj dovršeno paleto tehnologij za pomoč vozniku in funkcij za povezave, kar jih je bilo kdaj na voljo v serijskem manjšem avtomobilu v Evropi in je obenem na voljo z najbolj celovito in vsestransko ponudbo različic v 40-letni Fiestini zgodovini.

 

Ford je predstavil štiri različice Fieste: elegantno Fiesto Titanium, Fiesto ST-Line s potezami športnega oddelka Ford Performance, prestižno Fiesto Vignale ter Fiesta Trend (pri nas tudi Style).

 

Različici Fieste s tremi in petimi vrati odlikujejo vrhunska kakovost in prefinjenost, elegantna nova zunanjost in revolucionarno oblikovanje notranjosti z več možnostmi za personalizacijo kot kadarkoli doslej. Ford je z novo Fiesto poskrbel za še več zabave pri vožnji.

 

“Ker si z uporabniki delimo strast do Fieste, smo lahko ljubek, zabaven in športen značaj tega legendarnega majhnega avtomobila nadgradili na naslednjo raven in zagotovili največjo izbiro različic doslej, vsaka pa ima drugačno osebnost,” je povedal Steven Armstrong, izvršni podpredsednik in predsednik za Evropo, Bližnji Vzhod in Afriko pri družbi Ford Motor Company. "Zdaj imamo Fiesto za vsakega voznika, vse pa odlikujejo napredne tehnologije in funkcije, o katerih so lahko vozniki majhnih avtomobilov pred nekaj leti samo sanjali."

 

Asistenčne funkcije za voznike Fieste se uvrščajo v sam vrh razreda, med njimi pa je s pomočjo senzorjev, ki nadzirajo cesto do 130 metrov pred vozilom, tudi izboljšan sistem za zaznavanje pešcev, ki prvič lahko tudi ponoči pomaga preprečiti trčenja. Fordov sistem za aktivno pomoč pri parkiranju tudi zavira, da pri prostoročnem parkiranju prepreči trčenja pri počasni vožnji vozila.

 

Fiesta je tudi prvi Fordov model, ki bo na voljo z vrhunskim zvočnim sistemom B&O PLAY, prvič pa bo na voljo tudi panoramsko strešno okno z možnostjo odpiranja. Fiestin dovršeni sistem za komunikacije in razvedrilo SYNC 3 podpirajo lebdeči zasloni na dotik visoke ločljivosti z diagonalo do osem palcev, prostorno in ergonomsko notranjost pa krasi sredinska konzola, na kateri je za skoraj 50 odstotkov manj tipk in stikal, kar zagotavlja izjemno intuitivno okolje.

 

Med najsodobnejšimi pogonskimi sklopi sta tudi večkrat nagrajeni 1,0-litrski bencinski EcoBoost z močjo do 140 KM in 1,5-litrski dizelski motor TDCi s 120 KM – prvi tako močan dizelski pogon v Fiesti. Ford pričakuje, da bodo izpusti CO2 znašali od 82 g/km naprej in porabo goriva od 3.2 l/100 km, pri tem pa bo imel pomembno vlogo tudi povsem nov šeststopenjski menjalnik z inovativnimi tehnologijami za zmanjšanje trenja.

 

Razširjena paleta modelov Fieste

Najobsežnejša ponudba različic Fieste doslej odgovarja na povpraševanje kupcev po večji izbiri in boljši kakovosti v segmentu B.

 

Fiesta naslednje generacije bo prvič na voljo tudi kot prestižen model Ford Fiesta Vignale – del palete vrhunskih izdelkov in izkušnje lastništva Ford Vignale. Pri Fiesti Vignale za poseben poudarek poskrbijo unikatno oblikovana 18-palčna platišča iz zlitine, ekskluzivni zunanji dodatki in barve ter šestkotno prešito usnjeno oblazinjenje sedežev.

 

Ford je letos uvedel novo paleto modelov ST-Line z zunanjim in notranjim oblikovanjem, ki so ga navdihnili modeli športnega oddelka Ford Performance ter zmogljivimi bencinskimi motorji Ford EcoBoost in dizelskimi motorji TDCi. Ciljna skupina so uporabniki, ki občudujejo športen videz Fordovih modelov ST, a ne potrebujejo skrajne zmogljivosti optimiziranih motorjev ST in podvozja s športnimi tehnologijami.

 

Fiesto ST-Line zaznamuje športno zunanje oblikovanje z unikatnimi platišči iz zlitine, masko, sprednjim in zadnjim odbijačem ter bočnimi obrobami. V notranjosti navdušijo športni sedeži, stopalke iz zlitine in spodaj raven športen volan, vozno izkušnjo pa nadgradi športno blaženje.

 

Predstavili so tudi elegantno Fiesto Titanium, ki bo z obširnim seznamom opreme in kakovostjo navduševala Fiestine uporabnike po Evropi. Bolje opremljeni Fordovi modeli so v prvih desetih mesecih leta 2016 predstavljali skoraj 60 odstotkov prodaje. Med letos prodanimi Fiestami je bilo kar 65 odstotkov modelov Titanium. Fiesta bo na voljo tudi v različici Trend in Style.

 

“Modeli v segmentu B so v lanskem letu predstavljali več kot 20 odstotkov vseh prodanih avtomobilov v Evropi in v prvem letošnjem četrtletju se je prodaja v tem segmentu v primerjavi z lanskim letom povečala za skoraj 10 odstotkov,” je povedal Roelant de Waard, podpredsednik za trženje, prodajo in storitve pri Fordu Evropa. “Ford nudi odlično izbiro v segmentu B, saj nudi izjemno vrednost z novim modelom KA+, naslednja generacija Fiestine družine pa prinaša osupljivo prilagojene nove modele."

 

Prihodnje leto se paleti pridružuje še:

Povsem nova Fiesta Active - prva Fiesta ‘crossover’, križanec, ki oblikovanje trpežnega športnega terenca z dvignjenim podvozjem, strešnimi nosilci in zaščitnimi oblogami združuje s praktičnostjo kombilimuzine in pristno Fiestino vozno dinamiko.

 

Ter Fiesta ST – prvi športni model, ki ga bo poganjal 3 cilinderski motor in prva Fiesta ST, ki bo vključevala sistem nastavitev vožnje (Drive Modes)

 

Tehnološko najnaprednejši majhen avto na svetu

Naslednja generacija Ford Fieste prinaša vodilne tehnologije v razredu za dodatno udobje, priročnost in varnost. Napredne asistenčne tehnologije podpirajo dve kameri, trije radarji in 12 ultrazvočnih senzorjev, ki lahko kombinirano nadzirajo območje v krogu 360 stopinj okrog vozila in preverjajo cesto pred vozilom do razdalje 130 metrov – več od dolžine nogometnega igrišča.

 

Fiesta je prvi Ford z izboljšano različico pomoči za preprečevanje trčenja z zaznavanjem pešcev, ki lahko s pomočjo Fiestinih žarometov zazna osebe na ali ob cesti, preden prečkajo pot vozila.

 

Sistem je zasnovan za zmanjšanje resnosti nekaterih čelnih trčenj, v katerih so udeležena vozila in pešci, ali pa pomaga vozniku, da se trčenju povsem izogne. Širši kot kamere pomaga pri boljšem zaznavanju gibanja pešcev.

 

Prvič je s Fiesto na voljo tudi Fordova aktivna pomoč pri parkiranju s pravokotnim parkiranjem, ki vozniku pomaga najti primerno parkirno mesto in vozilo bočno ali pravokotno zapeljati med druge avtomobile. Dodatna izboljšava pri Fiesti je tehnologija, ki prvič tudi zavira, če se voznik med manevriranjem naprej in nazaj ne odzove na smernice sistema in opozorila glede bližine ovir ter tako prepreči trčenje v parkirana vozila ali druge ovire.

 

“Za nekatere voznike so naše tehnologije za samodejno parkiranje pravi ‘šok prihodnosti’: so namreč tako napredne, da ob prvi uporabi vzbudijo nejevero,” je povedal Jon Buttress, direktor linije manjših vozil pri Fordu Evropa. “Poseg z zaviranjem aktivnega parkirnega pomočnika lahko ob rahli nepozornosti ali raztresenosti voznika prepreči trčenja z manjšo hitrostjo v ovire ali vozila, zato je parkiranje pri zelo omejenem prostoru znatno manj stresno.”

 

Med nadaljnjimi možnostmi, ki so prvič na voljo s Fiesto in nudijo izboljšano funkcionalnost, so:

Prepoznavanje prometnih znakov  in sistem za Samodejno upravljanje dolgih luči, ki zdaj deluje še učinkoviteje, na primer pri pregradah med voznimi pasovi in lahko prepozna nasproti vozeče tovornjake, da prepreči slepljenje voznikov v kabinah nad pregrado. Nova funkcija mehkega prehoda poveča udobje pri nočnih vožnjah, saj preklop med dolgimi in zasenčenimi lučmi ni tako oster.

 

Fiesta je prvi avto v svojem segmentu v Evropi z opozorilom na prečni promet za vozilom, ki opozori voznike pri vzvratni vožnji iz parkirnega mesta, če se bližajo druga vozila. Funkcija je ena od skupno 15 Fiestinih asistenčnih tehnologij, med katerimi so tudi prilagodljivi tempomat, nastavljivi omejevalnik hitrosti, sistem informacij o mrtvih kotih, navedba razdalje, nadzor voznikove zbranosti, pomoč pri ohranjanju voznega pasu, opozorilo na ohranjanje voznega pasu in opozorilo na nevarnost trčenja v oviro pred vozilom.

 

SYNC 3 in B&O PLAY za vrhunsko razvedrilo

Fordov sistem za komunikacije in razvedrilo SYNC 3 vozniku Fieste omogoča upravljanje funkcij zvočnega in navigacijskega sistema ter povezanega pametnega telefona s preprostimi pogovornimi glasovnimi ukazi.

 

S preprostim pritiskom na gumb in izgovorjenim ukazom “potrebujem kavo”, “potrebujem gorivo” ali “potrebujem parkirišče” bo lahko voznik sistemu naročil, da poišče kavarne, bencinske črpalke ali parkirišča v okolici, prav tako preprosto pa bo iskanje železniških postaj, letališč in hotelov. Sistem je združljiv s programoma Apple CarPlay in Android Auto™. SYNC 3 vključuje tudi funkcijo SYNC AppLink, ki uporabnikom omogoča glasovno upravljanje široke palete aplikacij za pametne telefone, med katerimi so tudi Glympse, Aupeo, Spotify, MyBoxMan, HearMeOut, AccuWeather in Los 40 Principales.

 

Fiestin lebdeč, po tabličnem računalniku povzet 8-palčni barvni zaslon na dotik omogoča tudi upravljanje s kretnjami, kot sta ‘ščipanje’ in ‘poteg’. S sistemom SYNC 3 je na voljo tudi lebdeči 6,5-palčni barvni zaslon na dotik, 4,2-palčni barvni zaslon pa dopolnjuje MyFord Dock, ki uporabnikom omogoča shranjevanje, namestitev in polnjenje prenosnih naprav, kot so telefoni in navigacijski sistemi. Vsi Fiestini zasloni navdušujejo z vodilno ločljivostjo in so do dvakrat svetlejši od zaslonov tekmecev, kar voznikom olajša branje ter upravljanje informacij in funkcij, prikazanih na zaslonu.

 

Ker so prenosni digitalni (multi)mediji čedalje bolj priljubljeni, Fiesta omogoča povezljivost prek Bluetootha in dveh serijsko vgrajenih priključkov USB, CD-predvajalnik pa je na voljo za doplačilo. Kupci vseh različic lahko izberejo tudi digitalni radio DAB. Ne glede na dostop do glasbe bodo za odlično kakovost zvoka poskrbeli Fiestini zvočni sistemi, med katerimi je pri Fordu prvič na voljo zvočni sistem B&O Play.

 

Novi sistemi B&O PLAY – ekskluzivni za Fordovo globalno paleto modelov – nudijo vrhunsko zvočno izkušnjo s posebej prilagojeno razporeditvijo zvočnikov in umeritvijo za vsako vozilo v Fordovi ponudbi. Pri Fiesti to pomeni deset zvočnikov, med katerimi sta tudi basovski zvočnik (subwoofer) v prtljažniku in osrednji srednjetonski zvočnik na vrhu armaturne plošče z aluminijastim logotipom B&O PLAY ter unikatnim vzorcem zvočnih odprtin. Skupna moč ojačevalnika je 675 wattov, za nadzor nad zvokom in razporejanje zvočne slike vključno z možnostjo izbire prostorskega zvoka (Surround Sound) za še bogatejšo in zmogljivejšo avdio izkušnjo ne glede na sedež v vozilu pa poskrbi ojačevalnik z digitalnim procesiranjem zvoka.

 

Izjemna kakovost

Fiesta naslednje generacije prinaša novo kakovost z izboljšano opremo, inovativnim pristopom in dovršenim oblikovanjem, vključno s Fiestino prvo panoramsko stekleno streho polne dolžine iz dveh ojačenih, zatemnjenih steklenih ploskev skoraj polne širine z možnostjo odpiranja.

 

Optimizacija zunanjosti zagotavlja odličnejši videz. Parkirna tipala so poravnana s ploskvami karoserije, šobe za pranje vetrobranskega stekla so skrite pod zavihkom pokrova motornega prostora, vijaki v zadnjih lučeh in zadnji ploskvi niso vidni, linija med streho in dvižnimi vrati je zmanjšana za več kot 30 odstotkov – vse to dokazuje obsedenost Fordove ekipe s kakovostjo, ki jo bodo uporabniki cenili že ob prvem srečanju.

 

Poravnane, brezhibne površine se nadaljujejo tudi v notranjosti. Enodelna sredinska konzola je diskretno povezana s spodnjim delom armaturne plošče, kar zagotavlja izjemen občutek skladnosti brez vidnih povezav s tlemi. Celo kompleksne tridimenzionalne površine krasijo prevleke in premazi najvišje kakovosti v avtomobilski panogi.

 

Materiale za sedeže in talne obloge za celotno paleto različic Fieste so kot prve testirali v Fordovem izpopolnjenem laboratoriju za materiale v Duntonu v Veliki Britaniji. Sedežne opore so morale prestati 60.000 testnih ciklov, da je zagotovljena trpežnost. Obstojnost barv preverijo z ‘vremenometrom’ in analizirajo s spektrometrom, saj ob izpostavljenosti ultravijolični svetlobi ne smejo zbledeti. Usnjeno oblazinjenje mora biti odporno na politje kave in razbarvanje džinsa. Pri usnjenem volanskem obroču preverijo obstojnost na sredstva za sončenje.

 

Med novostmi v Fiesti, ki so jih navdihnila večja Fordova vozila, je tudi ogrevanje volana za udobje v mrzlih zimskih jutrih, v elegantni novi instrumentni plošči pa je tudi 4,2-palčni večfunkcijski TFT zaslon s privlačno sekvenco dobrodošlice ob začetku uporabe.

 

Bolj toga struktura karoserije, zmanjšanje hrupnosti in vibracij pogonskega sklopa, izboljšana izolacija pogonskega sklopa in akustično vetrobransko steklo prispevajo k večjemu udobju in občutku vožnje s prestižnim avtom tako za voznika kot za sopotnike. Raven zvoka v notranjosti je najboljša v razredu, saj je zaznana raven hrupa s ceste 29,3 sone – metrična enota za glasnost – pri 100 km/h, kar je za sedem odstotkov bolje kot pri predhodnici.

 

Vozniki bodo ugotovili, da je Fiesta preprostejša za vsakodnevno uporabo. Zaradi upoštevanja odzivov uporabnikov Fiestini brisalci zdaj očistijo 13 odstotkov večjo površino vetrobranskega stekla, zapiranje vrat zahteva za 20 odstotkov manj napora, optimizacija odprtine za dolivanje goriva pa zmanjša možnost za politje s sistemom za dolivanje brez pokrovčka EasyFuel, ki preprečuje uporabo napačnega goriva.

 

Fordov ščitnik roba vrat z zaščitno loputo, ki je skrita v vratih in se pomakne navzven tisti hip, ko uporabnik odpre vrata, varuje lakiranje in karoserijo pred poškodbami ter pomaga vozniku, ko mora parkirati na ozkih parkiriščih. Nova zasnova strehe bolje odvaja dež z roba, zato je manjše tveganje, da bi pri vstopanju ali izstopanju doživeli ‘hladen tuš’.

 

Dodatno testiranje med proizvodnjo in po njej zagotavlja še višjo kakovost. Nova tehnologija izdelave analizira frekvence zvoka med postopkom kovanja in lahko odkrije komponente, ki ne ustrezajo merilom kakovosti, še preden pridejo iz stiskalnice.

 

“Posameznim elementom in funkcijam, ki jih uporabniki zaznajo, ne da bi se tega zavedali, smo posvetili veliko pozornosti – od rež med ploskvami do občutka stopalk,” je povedal Buttress. “Ker je Fiesta eno najbolj univerzalnih vozil na cesti, smo si zastavili cilj, da vsak pogled nanjo navdihne in vzbudi občudovanje.”

 

Evolucija oblikovanja zunanjosti

Osnova vseh štirih v Kölnu predstavljenih različic Fieste je zunanjost, ki z nekaj elegantnimi potezami in še bolj tekočim videzom temelji na drznem oblikovanju predhodnice.

 

Preprostejše linije in urejene površine odražajo večjo vizualno moč. Pokrov motornega prostora je umirjen in brez sredinske izbokline, zaradi česar nova, širša maska še bolj izstopa. Elegantni žarometi z zamikom na boke so takoj prepoznavni – podnevi in ponoči.

 

Bočni profil ni več tako klinast in s kombinacijo za 71 mm podaljšane in za 12 mm razširjene karoserije poskrbi za daljši in bolj prestižen videz. Linija pod stranskimi okni se razteza do žarometov, skladno s tekočim, neprekinjenim oblikovanjem pa so podaljšana tudi okna. Celo zunanji ogledali poudarja raven rez med zgornjim in spodnjim delom, ki ga po novem ne moti leča smernika.

 

Boki karoserije odražajo izjemno stopnjo izklesanosti za Fiestin segment, ki pod mestnimi lučmi poskrbi za osupljive odseve. Med unikatnimi oblikami do 18-palčnih platišč so tudi nesimetrične izvedbe, ki tudi v mirovanju dajejo občutek gibanja. Na zadnjem koncu nove vodoravne zadnje luči dodatno poudarijo širino z izrazitimi rameni, svetila pa imajo značilen vzorec v obliki črke C.

 

“Izjemno pozitivni odzivi naših strank na dinamično oblikovanje aktualne Fieste predstavljajo pomemben dejavnik, zakaj je Fiesta po sedmih letih še vedno na prvem mestu v svojem segmentu,” je povedal Joel Piaskowski, direktor oblikovanja pri Fordu Evropa. “Z evolucijo smo oblikovanju vtisnili še sodobnejše poteze, nismo pa mu vzeli tiste tipične Fiestine note, ki jo imajo uporabniki tako radi. Fiesta naslednje generacije je prefinjena, a veliko bolj izklesana ob ohranjeni čustveni privlačnosti. Fiestina zunanjost je na pogled preprostejša, kar nam je omogočilo ustvarjanje izrazitejših značajev različic, ki imajo vsaka svoj sprednji del, masko in podrobnosti, s katerimi nagovarjajo širšo skupino uporabnikov.”

 

Na praznem platnu preprostejšega osnovnega dizajna vsaka od štirih različic Fieste gradi svoj unikatni značaj, ki mu je možno dodatni osebni pečat z možnostmi, kot so kontrastna streha in pokrovi zunanjih ogledal v črni, beli, Bohai Bay Mint ali novi barvi Chrome Copper. Kupci lahko izberejo novo zunanjo barvo Blue Wave, Fiesta Vignale pa je na voljo tudi v barvi Milano Grigio.

 

Pri Fiesti Vignale poudarijo prestižen videz posebna maska s satenasto mrežo Vignale, obroba maske in meglenk ter okrasni elementi na bokih in v zadnjem difuzorju. Fiesta Titanium s kromiranimi letvami na preprost način poskrbi za razkošen slog. Navpični meglenki sta povezani z linijo odbijača, kar z videzom nasmeha poskrbi za optimistično in prijazno podobo vozila.

 

Mreža maske Fieste ST-Line ne skriva povezav s športnim oddelkom Ford Performance in daje slutiti zmogljivost motorja. Oblikovanje športne karoserije je z agresivnejšimi potezami manj zaobljeno. Uporaben zadnji spojler poudari samozavestno držo.

 

Notranje udobje in individualen slog

Notranjost Fieste je osredotočena na uporabnika, poseben poudarek pa je namenjen interakciji s pametnimi napravami in tabličnimi računalniki. Ergonomična zasnova in na dotik mehki materiali – vključno z zgornjim delom armaturne plošče – poskrbijo za občutek prostornosti in prestiža že ob prvem srečanju, logična in obenem čustvena notranjost pa z umirjenostjo prostora nudi možnost za individualizacijo z novo paleto izbrane opreme.

 

Za poseben značaj, ki obenem ohrani usklajen in uravnotežen občutek notranjosti, so za armaturno ploščo ob instrumentih in na sovoznikovi strani, ročaje na vratih in pokrov notranjega ogledala na voljo okrasni elementi v barvah Race Red, Yellow, Bohai Bay Mint, Deep Impact Blue ali Chrome Copper.

 

“Fiestina notranjost je revolucionarna tako glede oblikovanja kot glede izvedbe,” je povedal Piaskowski. “Vsaka notranjost vizualno poudari in dopolni samosvoje značaje različic Fieste v celotni paleti. Uporabniki bodo uživali v kakovosti materialov, izdelavi in tehnologiji pa tudi možnosti, da z dodatki svojemu vozilu vtisnejo osebni pečat.”

 

K pomirjajočemu občutku notranjosti sodi tudi preprostejša uporaba stikal in krmilnikov. Na sredinski konzoli je skoraj polovico manj gumbov, številni krmilniki funkcij za povezljivost in razvedrilo pa so prestavljeni na 8-palčni zaslon na dotik. Najbolj naraven in ergonomski položaj krmilnikov in zaslonov so določili z uporabo programske opreme, ki sledi pogledu, zaslon instrumentne plošče in osrednji zaslon pa sta postavljena tako, da v hipu zagotovita vse pomembne informacije.

 

Potniki na zadnjih sedežih imajo 16 mm več prostora za kolena, saj so nova naslonjala tanjša in obenem mehkejša ter nudijo boljšo bočno oporo. Kar 19 odstotkov več Fiestinih najmanjših in največjih voznic in voznikov bo bolj zadovoljnih s položajem naslona za roke na sprednjem sedežu. Za večje udobje je spremenjen tudi položaj ledvene opore na po višini nastavljivem voznikovem sedežu, nameščanje vzglavnika pa je optimalno prilagojeno za vse potnike.

 

Dvižna vrata Fieste naslednje generacije so širša in omogočajo lažji dostop do prtljažnika, predal pred sovoznikom pa je povečan za 20 odstotkov, zato je v njem več prostora za osebne predmete. V sredinski konzoli je predal s prostornino en liter za različne predvajalnike, v zadnjih vratih pa je možno med družinskimi potovanji shraniti tudi 0,6-litrske plastenke s pijačo.

 

Pametnejša, močnejša, varnejša

Fiestini sistemi za aktivno in pasivno varnost, dopolnjeni z obsežnim seznamom tehnologij za pomoč vozniku, bodo po predvidevanjih zagotovili najvišje ocene Euro NCAP za varnost. Fiesta je prvi Ford v Evropi, pri katerem so uporabili računalniške simulacije testnih trčenj celotnega vozila z novo napredno tehnologijo Finite Element Analysis, ki omogoča učinkovito optimizacijo varnostnih funkcij od varnostnih blazin do ojačitve strukture karoserije.

 

Za večjo čvrstost na ključnih območjih je za Fiestino karoserijo uporabljenih 36 odstotkov več borovega jekla, vključno z zgornjim delom nove zasnove stebrička B, ki za učinkovitejši prenos energije bočnega trčenja na streho uporablja konfiguracijo s presekom v obliki črke T. Drugačna oblika presekov vrat dodatno ščiti potnike pri bočnih trčenjih, vrata pa so zdaj opremljena tudi s tlačnimi senzorji, ki omogočajo nekaj milisekund hitrejše sproženje zaščitnih sistemov. Stranske varnostne blazine so zasnovane tako, da odmaknejo roko iz območja udarca.

 

Med inovativnimi varnostnimi funkcijami je tudi zaklep jezička varnostnega pasu – mehansko aktivirana naprava pomaga preprečiti odstopanje pasu v primeru trčenja, zato kolenska varnostna blazina za voznika ni potrebna. Da bolje zadržita potnike in pomagata preprečiti poškodbe zaradi varnostnega pasu, sta varnostna pasova zunanjih zadnjih sedežev zdaj opremljena z omejevalnikom obremenitve in zategovalnikom, kar je bilo prej na voljo samo za varnostne pasove sprednjih sedežev.

 

Starši majhnih otrok bodo veseli možnosti izklopa varnostnih blazin ob sovoznikovem sedežu, kar omogoča namestitev otroškega sedeža. Zaščito pešcev dopolnjujejo žarometi, ki so zasnovani tako, da se v primeru udarca pomaknejo nazaj, okrov pred vetrobranskim steklom se pogrezne, sklop vretena brisalcev pa se umakne, da zmanjša nevarnost poškodb glave.

 

Dovršeni pogonski sklopi

Vrsta dovršenih bencinskih in dizelskih motorjev, skladnih z zahtevami emisijskega standarda Euro 6, zagotavlja zmogljivost in varčnost za najboljšo vozno izkušnjo v tem razredu in manjše stroške uporabe.

 

Fordov večkrat nagrajeni 1,0-litrski bencinski motor EcoBoost je na voljo v različicah s 100 KM, 125 KM in 140 KM ter novim šeststopenjskim ročnim menjalnikom z zmanjšanim trenjem, ki omogoča delovanje z izpusti CO2 od 97 g/km,* z različico s 100 KM pa je za doplačilo na voljo tudi šeststopenjski samodejni menjalnik z obvolanskima prestavnima ročicama.

 

Trivaljni 1,0-litrski turbomotor EcoBoost je opremljen z naprednimi tehnologijami, kot so visokotlačno direktno vbrizgavanje goriva, dvojno neodvisno krmiljenje ventilov in inovativna zasnova ročične gredi za vrhunsko prefinjeno delovanje trivaljnika.

 

Fordov 1,5-litrski TDCi s 120 KM je prvi tako zmogljivi dizelski motor za Fiesto – zagotavlja vsestransko kombinacijo moči, navora in varčne porabe za zabavno vozno izkušnjo, s šeststopenjskim ročnim menjalnikom pa bodo pričakovani izpusti CO2 znašali 89 g/km. 1,5-litrski motor TDCi je na voljo tudi s 85 KM – 10 KM več od najvarčnejšega motorja za predhodni model Fieste – izpusti CO2 pa bodo v kombinaciji s Fordovim novim šeststopenjskim ročnim menjalnikom predvidoma znašali 82 g/km.

 

1,5-litrski motor TDCi deluje z optimizirano zgorevalno komoro, turbopolnilnikom – vključno z variabilno geometrijo lopatic pri različici s 120 KM – in dovršenim vbrizgavanjem goriva za večjo prefinjenost. Pametno regenerativno polnjenje zagotavlja varčnejšo porabo s selektivnim vklapljanjem alternatorja in polnjenjem akumulatorja med umirjeno vožnjo in zaviranjem.

 

Fordov 1,1-litrski bencinski motor si trivaljno arhitekturo deli z 1,0-litrskim EcoBoostom, v izvedbi s 70 KM in 85 KM pa je na voljo z novim petstopenjskim ročnim menjalnikom; nadomestil bo atmosferski 1,25-litrski bencinski motor, ob večji moči pa bodo izpusti CO2 manjši in bodo po pričakovanjih znašali od 101 g/km in 4.4 l/100 km porabe goriva.

 

Za varčnejšo porabo goriva so vsi motorji na voljo s tehnologijo Auto‑Start‑Stop, 1,0-litrski EcoBoost in 1,5-litrski TDCi s 85 KM pa sta opremljena tudi z aktivno masko pred hladilnikom. Nova tipka Eco pri ročnem menjalniku prilagodi nastavitve motorja in dušilne lopute ter tako vozniku pomaga privarčevati še več goriva. Zračni upor zmanjšajo plošče za usmerjanje zraka pod podvozjem.

 

Še zabavnejša za vožnjo

Fiesta naslednje generacije nadgrajuje najboljšo vozno dinamiko v razredu, ki zagotavlja boljši oprijem, večjo zmogljivost pri ustavljanju in izboljšan občutek krmiljenja, vse to pa dopolnjuje boljšo kakovost in prefinjenost vožnje, saj so vse komponente skrbno optimizirane za udobje in maksimalno izkušnjo pri vožnji.

 

Obsežnejša uporaba borovega jekla, lasersko varjenje, toga pritrditev sprednjega pomožnega okvirja in posebej varjena pritrdišča zagotavljajo povečanje vzvojne togosti za 15 odstotkov. Sprednji kolotek je povečan za 30 mm, zadnji za 10 mm, medosna razdalja pa za 4 mm, kar omogoča optimizacijo vzmetenja za uporabo večjih, 18-palčnih platišč. Lažja in bolj toga votla sprednja prečna vodila koles prispevajo k boljšemu nadzoru nad nagibanjem in boljšemu občutku pri upravljanju. Trenje pri krmiljenju je zmanjšano za 20 odstotkov, menjalniki pa zdaj zagotavljajo še bolj uglajeno prestavljanje.

 

Fiestino podvozje nudi za 10 odstotkov boljši oprijem pri vožnji skozi ovinke, podpira pa ga tudi elektronski nadzor vektorjev navora, ki izboljša vozno izkušnjo z občutenim zaviranjem notranjih koles za boljši prenos sile na podlago in večjo stabilnost v ovinkih. Zavorne razdalje pri hitrosti 100 km/h so krajše za več kot osem odstotkov. Modeli z motorji z več kot 100 KM so opremljeni s kolutnimi zadnjimi zavorami.

 

Nove dvojne vzmetne puše so za ostrejši odziv krmiljenja dvakrat bolj toge kot pri predhodnici. Za boljšo izolacijo neravnin na cesti se puše izbočijo na poseben način, v kombinaciji z večjim zadnjim vzvojnim drogom pa tako zmanjšajo prenos udarcev ob manjše grbine in hrupa s ceste v notranjost vozila.

 

“Zabavna vožnja je bila vedno bistven del Fiestine privlačnosti in naša nova Fiesta ostaja zvesta temu značaju, ki je navduševal številne generacije, saj jo odlikuje najostrejša, najbolj športna in najbolj uravnotežena zmogljivost doslej,” je povedal Joe Bakaj, podpredsednik oddelka za razvoj izdelkov pri Fordu Evropa. “Z dodatnim slogom, večjo prefinjenostjo, tehnologijami in še več zabave bo Fiesta zagotovo najbolj priljubljen majhen avto v Evropi tudi v prihodnje.”

 

# # #

 

* Navedena poraba goriva, izpusti CO2 in doseg z električnim pogonom so izmerjeni v skladu s tehničnimi zahtevami in specifikacijami zadnje različice Evropskih uredb (EC) 715/2007 in (EC) 692/2008. Poraba goriva in izpusti CO2 veljajo za različico vozila in ne za posamezno vozilo. Uporaba standardnih testnih postopkov omogoča primerjavo med različnimi tipi vozil in različnimi proizvajalci. Poleg učinkovitosti na porabo goriva/energije, izpuste CO2 in doseg z električnim pogonom vplivajo tudi način vožnje in drugi netehnični dejavniki. CO2 je glavni toplogredni plin, ki povzroča globalno ogrevanje.

 

Opomba: informacije v tej objavi za medije odražajo predhodne ugotovitve in so ustrezale v času priprave objave. Zaradi Fordovega prizadevanja za stalne izboljšave izdelkov si pridružujemo pravico, da te podatke kadarkoli spremenimo.

 

Android in Android Auto sta blagovni znamki podjetja Google Inc.

Multimedia

Next Generation Ford Fiesta

Unveiled at the Go Further event in Cologne Germany the four faces of next generation Ford Fiesta.

Thanks Dad! It’s been one “L” of a journey…

Seven grown-up children, who were taught to drive by their Father in the family Fiesta organise a makeover for the beloved family run around after he is diagnosed with cancer.

Back to the Future in a 1976 Ford Fiesta

Karel Willaert was a Test Engineer at Lommel Proving Ground in Belgium. Forty Years ago his team tested the prototype Mark 1 Fiesta. They drove the Fiesta 24-hours a day on all surfaces and conditions..

From Abba to Justin Bieber – are sad songs key to a happy commute?

A new research study into in-car playlists commissioned by Ford, with Spotify and New York University comes up with some surprising findings. Melancholy songs could be the best way to kick-start your..

The Science of Sound: Behind the soundtrack of B&O PLAY and the all-new Fiesta

Play it loud. Stefan Varga and the B&O Play team spent a year listening to more than 5,000 tracks to ensure the premium 675-watt technology.Stefan also makes his own music to fine tune this..

Open the door to the Next-Generation Fiesta

A much more premium Fiesta the Next-Generation Fiesta is a revolution in design.

A Revolution in Design - The Next Generation Fiesta Interior

"Good design should challenge the way we think. It should change the way we interact with the space around us. Designing the interior of the Next-Generation Fiesta was not an evolution in design but..

How to make a Ford Fiesta -- in 86 seconds!

Fiesta production at Ford's assembly plant in Cologne Germany.

Infografika

Ko vsaka vožnja postane potovanje
Z zvočnim sistemom B&O PLAY v popolnoma novi Fiesti