Summit motors Ljubljana - Ford

Arhiv novic

Ford bo potrojil floto razvojnih avtonomnih vozil in pospešil testiranje tipal in programske opreme v prometu

07.01.2016

Las Vegas, 7. januar 2016 – Ford bo potrojil svojo floto povsem avtonomnih testnih vozil Ford Fusion Hybrid – to bo največja tovrstna flota med vsemi proizvajalci – in jih opremil z novo generacijo tipal, saj želi pospešiti izvajanje načrta razvoja avtonomnih vozil.

 

Letos bo Ford floti dodal 20 avtonomnih vozil Fusion Hybrid, tako da bodo na cestah v Kaliforniji, Arizoni in Michiganu preizkušali približno 30 vozil.

 

“Uporaba najnaprednejših tehnologij in širitev naše testne flote sta jasna dokaza naše zaveze, da zagotovimo dostop do avtonomnih vozil milijonom ljudi,” je povedal Raj Nair, Fordov izvršni podpredsednik za globalni razvoj izdelkov in tehnični vodja. “Z več avtonomnimi vozili na cestah pospešujemo razvoj programskih algoritmov, s katerimi bodo naša vozila še pametnejša.”

 

Povečanje obsega predstavlja nadgradnjo več kot desetletja Fordovega raziskovanja avtonomnih vozil in je ključni element Fordove pametne mobilnosti – načrta, s katerim bo družba dosegla naslednjo raven pri povezavah, mobilnosti, avtonomnih vozilih, uporabniški izkušnji ter pri uporabi in analizi podatkov. Najnovejša vozila prihajajo iz tretje generacije Fordove razvojne platforme avtonomnih vozil, njihova osnova pa so limuzine Fusion Hybrid, podobno kot pri platformi druge generacije.

 

Ford je pred kratkim napovedal, da bodo povsem avtonomne avtomobile letos testirali na cestah v Kaliforniji. Doslej so avtonomna vozila preizkušali na poligonih in javnih cestah v Michiganu. Ford je bil prvi proizvajalec avtomobilov, ki je preizkusil povsem avtonomno vozilo na poligonu Mcity – skoraj 13 hektarov veliki simulaciji dejanskega urbanega okolja na Univerzi v Michiganu.

 

Napredek pri zaznavanju ter v programski in strojni opremi

Ford s tretjo generacijo avtonomnih vozil uporablja najnovejša tipala LiDAR proizvajalca Velodyne – zaradi velikosti in oblike, ki spominja na hokejski plošček, so polprevodniška hibridna tipala (Solid-State Hybrid) poimenovana Ultra PUCK Auto.

 

Polprevodniška hibridna tipala Ultra PUCK Auto odlikuje podaljšan doseg z 200 metri, zato so to prva za avtomobile specifična tipala LiDAR, primerna za uporabo v različnih scenarijih vožnje. Tipala Ultra Puck bodo pospešila razvoj in uporabnost Fordove programske opreme virtualnega voznika, ki sprejema odločitve pri usmerjanju sistemov vozila.

 

Majhna teža in elegantna zasnova polprevodniških hibridnih tipal Ultra PUCK Auto je optimalna za vgradnjo v vozilo, na primer na zunanje ogledalo. Zasnova je Fordu pri novem avtonomnem vozilu Fusion Hybrid omogočila zmanjšanje števila tipal LiDAR s štirih na dve, zaradi natančneje določenega vidnega polja pa je ostala količina uporabnih podatkov nespremenjena.

 

“Najnovejša generacija računalnikov in tipal, vključno z manjšimi in dostopnejšimi polprevodniškimi hibridnimi tipali Ultra PUCK Auto, je Fordu omogočila, da se je bolj kot kadarkoli doslej približal za proizvodnjo pripravljenemu povsem avtonomnemu vozilu,” je povedal Jim McBride, Fordov tehnični vodja za področje avtonomnih vozil.

 

Enako pomembni so sistemi strojne opreme vozila, ki ves čas sodelujejo z virtualnim voznikom.

 

Limuzine Fusion Hybrid tretje generacije bodo imele dodatne funkcije in podvojeno napeljavo za upravljanje moči, krmiljenja in zavor. Te dodatne funkcije bodo omogočale varnostni prevzem upravljanja, če bo to potrebno.

 

Fordovo avtonomno potovanje

Ford uporablja Velodyneova tipala LiDAR že skoraj celo desetletje – vse od izziva avtonomnega vozila agencije DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency).

 

Ford je bil med prvimi uporabniki tipala Velodyne LiDAR, inovacije, ki je znatno spremenila možnosti avtonomnih vozil. LiDAR oddaja kratke pulze laserske svetlobe, da z njimi več milijonkrat v sekundi natančno zazna okolico in določi razdaljo do predmetov ter vozilu v realnem času omogoči ustvarjanje 3D-slike (visoke ločljivosti) vsega, kar ga obdaja.

 

Fordovo avtonomno vozilo prve generacije je temeljilo na modelu Ford F-250 Super Duty, pripravili pa so ga za razpise agencije DARPA leta 2005 in 2007. Leta 2013 je Ford predstavil avtonomno vozilo druge generacije, za katerega je uporabil limuzino Fusion Hybrid.

 

Ford je kot eden od samo šestih udeležencev sodeloval v obeh izzivih agencije DARPA: Desert Classic in Urban Finals, za podporo pa so skrbeli štirje inženirji, ki so še danes del Fordove ekipe za razvoj avtonomnih vozil.

 

“Od projektov agencije DARPA smo prevozili dolgo pot,” je povedal McBride. “Pred desetletjem si ni nihče predstavljal, kakšne možnosti se bodo odprle. Danes uresničujemo na videz najbolj nemogoče sanje.”

 

Avtonomna vozila prve generacije so Fordu pomagala spoznati, da je povsem avtonomna vožnja uresničljiva v bližnji prihodnosti, ambiciozno raziskovanje pa je pokazalo tudi ustrezne načine.

 

Za drugo generacijo so zaradi najnovejše in najnaprednejše električne arhitekture izbrali limuzine Fusion Hybrid. Z najnovejšo generacijo računalnikov in tipal – vključno z manjšimi, a še naprednejšimi tipali Velodyne LiDAR HDL-32E – so se Fordova avtonomna vozila za velik korak približala proizvodnji.

 

S floto druge generacije vozil nameravajo preveriti številne računalniške dele in tipala, nujna za zagotavljanje povsem avtonomne vožnje, kot jo določajo mednarodna pravila SAE ravni 4, ki ne zahtevajo posega voznika in prevzema nadzora nad vozilom.

 

Lani poleti je Ford naredil korak iz raziskovalne faze razvoja v fazo naprednega inženiringa.

 

Obenem Ford uporablja tudi druge vrste tipal – kamere, radarje in ultrazvočne naprave –, s katerimi uporabnikom že danes zagotavlja delno avtonomno delovanje vozil. Med tovrstnimi funkcijami so prilagodljivi tempomat, aktivni parkirni pomočnik, opozorilo na zapuščanje voznega pasu, pomoč pri ohranjanju voznega pasu, zaznavanje pešcev, pomoč pri vleki prikolice in tehnologija za povezavo med vozili, ki so že vgrajene v več milijonov Fordovih vozil.

Prenesi vsebino