Summit motors Ljubljana - Ford

Arhiv novic

Konec nenehnega ustavljanja pred rdečimi semaforji? Ford preizkuša tehnologijo, ki bi voznikom omogočala, da ujamejo ‘zeleni val’

21.10.2016

21. Oktober 2016 – Predstavljajte si, da bi lahko odpeljali otroke v šolo, nadaljevali pot v službo ali se zapeljali čez mesto po nakupih, ne da bi se morali enkrat samkrat ustaviti pred rdečo lučjo na semaforju.

 

Trenutno s Fordovimi avtomobili preizkušajo tehnologijo, ki bi omogočala vsakdanje vožnje z ‘zelenim valom’. Napotek o optimalni hitrosti za zeleno luč uporablja informacije o časovni uskladitvi semaforjev in voznika obvesti, kako hitro naj vozi, da bo ‘ujel’ zeleno luč na naslednjem semaforju.

 

Ford preizkuša tehnologijo v sklopu preverjanja prednosti povezanih vozil s programom UK Autodrive – največjim preizkusom avtonomnih in povezanih vozil v Veliki Britaniji doslej. V projektu, javno financiranem z 20 milijoni funtov, sodeluje 16 partnerjev. Razvijajo in preizkušajo tehnologije za komunikacijo med vozili ter med vozili in infrastrukturo, s katerimi bi bila vožnja manj stresna in zamudna, prav tako pa bi lahko z njimi zmanjšali porabo goriva.

 

“Kaj je bolj zoprno, kot po dolgem dnevu v službi voziti od enega rdečega semaforja do drugega ter se ustavljati in speljevati na vsakem križišču,” je povedal Christian Ress, nadzornik asistenčnih tehnologij v Fordovem oddelku za napredne raziskave in razvoj. “Vožnja z ‘zelenim valom’ omogoča voznikom prijetnejše potovanje brez stalnih prekinitev, obenem pa pomaga izboljšati pretočnost prometa ter prispeva k znatnemu zmanjšanju izpustov ogljikovega dioksida in porabe goriva.”

 

Dnevni vozniki v Veliki Britaniji porabijo za čakanje pred rdečo lučjo na semaforjih dva dni na leto, podobna tehnologija pa že omogoča kolesarjem v Kopenhagnu in Amsterdamu, da se izognejo rdečim semaforjem.* Če se voznik ne more izogniti rdeči luči, sistem pokaže, čez koliko časa bo spet zasvetila zelena luč.

 

Ford v projektu sodeluje z vozili Mondeo Hybrid, s katerimi preizkušajo tudi tehnologijo za opozarjanje na zaviranje v sili: ta druge udeležence v prometu opozori, da je vozilo na razdalji do 500 metrov – torej morda zunaj zornega kota voznika – močno zaviralo.  

 

Naslednje leto bodo preizkusili tudi tehnologije, ki voznike opozorijo, da drugo vozilo blokira križišče ali da se bliža reševalno, policijsko ali gasilsko vozilo. Prav tako bo tehnologija poskrbela za pravilno razvrščanje in vožnjo vozil v križiščih brez prometnih znakov ali semaforjev.

 

V naslednjih dveh letih bo preizkušanje potekalo na javnih cestah in na zaprtih poligonih v okrožjih Milton Keynes in Coventry.

 

 

# # #

 

* http://www.confused.com/press/releases/2016/brits-spend-more-than-two-days-a-year-at-red-lights

 

Prenesi vsebino