Summit motors Ljubljana - Ford

Arhiv novic

Omelo iz ogromnih nojevih peres Fordu pomaga zagotoviti brezhibno lakiranje v najsodobnejši megatovarni

30.09.2015

Valencia, Španija, 30. september 2015 – Nojeva peresa pomagajo zagotoviti brezhibno lakiranje Fordovih avtomobilov, med katerimi so tudi povsem novi Galaxy, Mondeo in S-MAX. Vsako vozilo, ki ga izdelajo v Fordovi megatovarni v Valencii v Španiji, pred lakiranjem obrišejo z več tisoč peresi.

 

Uporaba nojevih peres sodi v niz postopkov za izboljšanje kakovosti v tovarni, kjer s proizvodne linije vsakih 40 sekund zapelje eden od šestih Fordovih odličnih modelov. Uvajajo tudi povsem nove proizvodne tehnologije za vrhunsko izdelavo vozil: tako sistem z digitalno kamero odkriva napake v lakiranju, poseben sistem preverja zvok, z navideznim testiranjem vožnje pa ocenjujejo napredne funkcije za pomoč vozniku.

 

Vsako pero samice noja je dolgo do 76 cm, tehta manj kot tri grame in omogoča uporabo do pet let. Sistem je konstrukcijsko podoben avtopralnici, zasnovan pa je za preprečevanje statične elektrike, zaradi katere se prašni delci oprijemajo vozila. Prah nato odstranijo s sesalnikom.

 

“Odstranjevanje najfinejših prašnih delcev pred lakiranjem lahko znatno izboljša postopek in zagotovi brezhiben končni videz. Zaradi svoje edinstvene zgradbe in trajnosti so nojeva peresa popolna izbira za odstranjevanje in zadrževanje drobnih delcev,” je povedal Dirk Hölzer, vodja lakiranja pri Fordu Evropa.

 

Ford je od leta 2011 poskrbel za naložbo v višini 2,3 milijarde evrov, s katero je obrat razširil in nadgradil v eno najbolj naprednih, prilagodljivih in učinkovitih tovarn za izdelavo avtomobilov na svetu, v kateri bodo s sedanjim tempom do konca leta 2015 izdelali 400.000 vozil. V Valencii izdelujejo pestro paleto karoserijskih različic in izvedb modelov, med katerimi so tudi športni enoprostorec S-MAX, večji osebni enoprostorec Galaxy, SUV Kuga, lahko gospodarsko vozilo Transit Connect in kombi za prevoz oseb Tourneo ter Mondeo v karavanski različici in izvedbi s petimi ali štirimi vrati – vključno z modelom Mondeo Hybrid in prestižnim Fordom Mondeom Vignale. Med Fordovimi obrati, kjer so uvedli uporabo nojevih peres, je tudi tovarna v Flat Rocku v Michiganu, kjer izdelujejo povsem novega Forda Mustanga.

 

V najsodobnejšem središču Vignale Centre šest mojstrov ročno dokonča vsak izdelani model Ford Mondeo Vignale. Njihov izostren pogled dopolnjujejo najsodobnejša laserska tehnologija in kamere, da natančno preverijo vsak vidik vozila Vignale – od poravnave karoserijske školjke in ploskev do končnega videza lakiranja. Ti modeli morajo prestati 100 dodatnih preizkusov kakovosti.

 

Strokovnjaki, strastno predani natančnosti in pozorni do vsake pozornosti, porabijo več kot dve uri za ročno poliranje laka, ki ustvari popoln sijaj, prav tako pa nadvse podrobno pregledajo vse malenkosti in šive 40 individualno lasersko izrezanih kosov usnja za vsak sedež.

 

“V avtomobilski panogi predstavlja naša tovarna v Valencii sam vrh na področju prilagodljivosti, učinkovitosti in inovacij pri kakovosti proizvodnje,” je povedala Barb Samardzich, vodja poslovanja pri Fordu Evropa. “Dejansko je nekaj neverjetnega, da prestižni Ford Mondeo Vignale prihaja z iste proizvodne linije kot SUV Kuga in gospodarsko vozilo Transit Connect.”

 

Popolno lakiranje

Po obisku ‘avtopralnice’ z nojevimi peresi vsakemu vozilu z inovativnim postopkom nanesejo temeljni premaz, osnovo in prozorni sloj, ne da bi med posameznimi sloji vozilo morali sušiti v peči. Dodatna prednost je zmanjšanje izpustov CO2 v postopku za približno 15–25 odstotkov. Nato na vozilo nanesejo na korozijo odporen zaščitni sloj, vodoodporno tesnilo in končni sloj zunanje barve, sledi pa sušenje pri 180 °C.

 

Celo v najbolj natančno nadzorovanih okoljih lahko na postopek lakiranja vozila vplivajo neznatna nihanja temperature, zračne vlage in premikanje majhnih delcev.

 

Valencia je bila prvi obrat, v katerem so uvedli Fordov patentirani sistem za vizualno zaznavanje odstopanj v barvi, ki so ga razvili s podporo Politehnične univerze v Valencii. Sistem, ki so ga prvič uporabili v velikoserijski proizvodnji, ustvari sestavljeno sliko iz 3150 digitalnih fotografij, posnetih z mobilno fluorescentno osvetlitvijo. Posebej razvita programska oprema primerja sliko s popolno predlogo in označi potrebne izboljšave, ki jih nato takoj izvedejo.

 

“Zaradi zapletenih oblik in kotov je lahko pregled sveže lakirane karoserije za človeško oko zelo zahteven. Sistem za vizualno zaznavanje odstopanj v barvi odkrije najmanjše nepravilnosti in omogoča njihovo odpravljanje v nadzorovanih pogojih,” je povedal Hölzer.

 

Napredno preverjanje v proizvodnji

Na vsakem od 34 korakov postopka sestavljanja, ki za linijo šestih modelov vključuje kar 18.000 različnih delov, poteka temeljito ocenjevanje kakovosti Fordovih vozil.

 

Ekipa za nadzor kakovosti na posebni liniji uporablja natančna ročna orodja in elektronske merilne naprave za pregled vseh vidikov vozila – z merilniki rež preverjajo ujemanje ploskev, z merilniki hitrosti pa silo, potrebno za zapiranje vrat.

 

Vse več voznikov in potnikov uživa v pretočnem predvajanju glasbe z zunanjih naprav, na primer pametnega telefona, prek Bluetootha. Ford je razvil poseben test, ki predstavlja novost v panogi in zagotavlja, da predvajanje prek sistema povezav z glasovnim upravljanjem SYNC izpolni vsa pričakovanja uporabnikov ter ustreza kakovosti predvajanja z vgrajenim radiom in CD-predvajalnikom sistema.

 

Inženirji skrbijo za optimalno delovanje zvočnih sistemov in pri tem za preizkušanje uporabljajo široko paleto glasbenih zvrsti, vključno s hip-hopom s poudarjenimi basi. Novi patentirani diagnostični sistem predvaja popoln zvočni obseg, pri tem pa uporablja zvočnike vozila ter priključek za dodatne naprave in kabelsko povezavo. Če tipala v notranjosti kabine zaznajo nepričakovane zvoke, jih inženirji raziščejo in po potrebi odpravijo, preden vozilo napreduje po liniji.

 

“Navade pri poslušanju se spreminjajo, kar upošteva tudi naše testiranje, saj zagotavlja, da izbira vira posnetka ne vpliva na izkušnjo voznika in potnikov pri poslušanju,” je povedal Mark Galvin, vodja zagotavljanja kakovosti pri Fordu Evropa.

 

Sklenjen postopek

Vsako vozilo, ki ga izdelajo v Valencii, mora prevoziti tudi 300 metrov dolgo progo ‘ropotanja in cviljenja’, ki inženirjem pomaga zagotoviti ustrezno slišnost brez nepotrebnih dodatnih zvokov v notranjosti ter ustrezno in varno ujemanje namestitve vseh sestavnih delov. Nato še enkrat preverijo, ali je lakiranje brez prašnih delcev, in vozilo za nekaj minut izpostavijo vodnemu curku s tlakom 1,2 bara, da preverijo ustrezno tesnjenje vseh oken in vrat.

 

Vsak dan naključno izberejo nekaj vozil za intenziven preizkus na posebej izdelanem poligonu. Tu morajo vozila prestati obsežen vodni test, vozila s štirikolesnim pogonom pa čaka še posebna ocena vozne zmogljivosti.

 

Fordova vozila so lahko opremljena z naprednimi tehnologijami za pomoč vozniku, kot sta opozorilo na ohranjanje voznega pasu in sistem za ohranjanje voznega pasu. Te sisteme preverijo z dinamometrom ali tekočim trakom med ‘navideznim cestnim preizkusom’ v tovarni.

 

Učinkovita proizvodnja

Ford uporablja dovršene materiale in proizvodne tehnike za zagotavljanje izjemne čvrstosti in izboljšane varnosti ob zmanjšanju mase in večji prijaznosti do okolja.

 

Natančno lasersko varjenje omogoča uporabo naprednega hidroformiranega ojačenega jekla in lahkih materialov, kot je magnezij, za ustvarjanje aerodinamičnih struktur vozila. To v primerjavi z uporabo običajnega jekla omogoča zmanjšanje teže za približno 40 odstotkov.

 

V letu 2015 je Ford poskrbel za vlaganja v različne programe za varčevanje z energijo v Valencii. Uvedba novih virov energije in zmanjšanje porabe plina omogočata prihranek 36.000 ton CO2 na leto.

 

Načrtovani so nadaljnji ukrepi za varčevanje z energijo, vključno s sistemom za rekuperacijo toplotne energije dimnikov peči v lakirnici, ki bi jo uporabili za sistem ogrevanja vode v okrožju. 

Prenesi vsebino

Ogled video vsebine

Video 1