Summit motors Ljubljana - Ford

Arhiv novic

Vožnja v nalivih bo odslej preprostejša, saj se Fordovi žarometi samodejno prilagodijo

12.10.2016

12. oktober 2016 – Celo za izkušene voznike lahko hud naliv prijetno vožnjo spremeni v neskončno naporno, saj je zelo težko videti dogajanje na cesti pred vozilom. V Evropi so vse pogostejši dogodki z ekstremnim vremenom in Fordova vozila so zdaj na voljo s tehnologijo osvetlitve, odvisne od vremena, ki samodejno izboljša vidljivost, ko se odprejo nebesne zapornice.

 

Sistem zagotovi širši in krajši svetlobni snop, ki bolje osvetli pešce in kolesarje ob strani ceste ter zmanjša slepljenje nasproti vozečih voznikov. Tehnologija, ki je del Fordovega sistema prilagodljive osvetlitve, se aktivira glede na delovanje brisalcev vetrobranskega stekla, osvetlitev okolja in hitrost vožnje.

 

Številni vozniki so že doživeli, da se je ‘utrgal oblak’ – nenaden naliv, v katerem je izziv že spremljati cestne oznake,” je povedal Thorsten Warwel, vodja razvoja osvetlitve pri Fordu Evropa. “Ford že nekaj časa nudi samodejni vklop žarometov in brisalcev. Zdaj naša tehnologija osvetlitve, odvisne od vremena, pomaga voznikom obvladati tudi najzahtevnejše vozne pogoje.”

 

Britanska raziskava je pokazala, da se lahko v primeru dežja število nezgod poveča tudi za do 82 odstotkov.1 Raziskava poudarja tudi, da lahko v primeru dviga ravni vode čez cestne oznake pri bleščanju žarometov iz voznikovega zornega kota izginejo celo odsevne oznake.2

 

Letos je prišlo do poplav v številnih državah, vključno z Avstrijo, Belgijo, Francijo, Nemčijo, Nizozemsko, Romunijo in Veliko Britanijo. Poročilo Evropske komisije navaja tudi, da se je na nekaterih območjih s padcem povprečja padavin hkrati povečala njihova intenzivnost.3 Evropska agencija za okolje napoveduje, da se bo v tem stoletju število dogodkov z močnim dežjem po Evropi povečalo za 5 do 25 odstotkov v poletnih mesecih in med 15 in 35 odstotkov v zimskih mesecih.4

 

Po statistikah je bilo leto 2015 sedmo najbolj mokro v Veliki Britaniji. Sedem od 10 najbolj mokrih britanskih let so zabeležili po letu 1998.5 Britanska vlada je ta mesec objavila, da novi načrti za obrambo pred poplavami predvidevajo za 20 do 30 odstotkov več ekstremnih padavin, ti podatki pa temeljijo na raziskavi meteorološkega urada v okviru državnega pregleda boja proti poplavam.6

 

Sistem prilagodljivih žarometov prilagodi kot in intenzivnost svetlobnega snopa žarometov glede na okolje pri vožnji, da pri hitrejši vožnji po avtocesti daljši in višji snop zagotovi boljšo vidljivost daleč naprej, pri vožnji po podeželskih cestah pa usmeri svetlobni snop dlje v ovinek. Testiranje je vključevalo namensko zgrajena območja za simulacijo osvetlitve in nočne testne vožnje po vsem svetu.

 

Fordov sistem prilagodljivih žarometov je na voljo za modele s ksenonskimi žarometi – vključno z modeli C-MAX in Grand C-Max, Focus in Kuga – in modele s Fordovimi dinamičnimi žarometi LED – med njimi so Edge, Galaxy, Mondeo in S‑MAX.

 

Nadaljnje dovršene Fordove tehnologije osvetlitve vključujejo dolge luči brez bleščanja, da vozniku ni treba skrbeti, ali bo zaslepil druge voznike, obenem pa ponoči vidi cesto dlje pred sabo. S tem sistemom vozniku ni treba ročno zasenčiti dolgih luči, saj preprosto blokira tisti del snopa, ki bi sicer slepil druge uporabnike v prometu. Sistem je na voljo z modeli S-MAX, Galaxy in Edge.

 

 

# # #

 

 

Urednikove opombe

 

  • Izredni vremenski dogodki v Sloveniji leto 2016:

8-10.01.2016

Največ padavin je v obravnavanem obdobju padlo v Posočju in ponekod drugod v Alpah in na dinarski pregradi. Po doslej zbranih podatkih je bila največja padavinska vsota, 429 mm, izmerjena na Voglu.

Najbolj izstopajoče je bilo večurno obilno deževje oziroma sneženje 11. januarja v delu severne in zahodne Slovenije, zlasti v Posočju. V Bovcu je v 19 urah padlo 235 mm dežja, kar ustreza 5–10-letni povratni dobi. V Lučah v Zgornjesavinjski dolini je v devetih urah in pol padlo 86 mm dežja, kar se povprečno zgodi enkrat na 10 let.

 

25-27.06.2016

Višina padavin je bila v vseh treh obravnavanih dneh prostorsko zelo neenakomerno razporejena, lokalno ali regionalno je padlo okoli 50 mm dežja. Prvi dan je močneje deževalo v delu vzhodne Slovenije in od Postojne do Posočja, drugi dan ob severni meji in na Krasu ter tretji dan na manjših območjih v različnih delih Slovenije.

Padavinski maksimum med Ilirsko Bistrico in Postojno je nastal ob močni nevihti 27. junija zgodaj popoldne, ki jo je spremljala tudi toča. Marsikje je večina padavin padla v obliki močnejših nalivov s povratno dobo od nekaj let do okoli 100 let.

Več informacij o izrednih vremenskih dogodkih za 2016 najdete na: http://www.meteo.si/met/sl/climate/natural-hazards/

 

 

  • Po najbolj mokrem zabeleženem decembru je januarja 2016 v Veliki Britaniji padlo 152 odstotkov povprečja padavin, zato je bil to četrti najbolj mokri januar, odkar so leta 1910 začeli beležiti te podatke. Na vzhodnem Škotskem je bil to drugi najbolj moker mesec v statistikah.

 

  • Leta 2016 je letališče v Dublinu na Irskem poročalo o najbolj mokrem januarju po letu 1948, saj je padlo kar 118,4 mm padavin, skoraj dvakrat več od povprečja za ta mesec.

 

  • Severno švedsko okrožje Norrland je februarja 2016 zabeležilo trikrat večjo količino dežja od povprečja.

 

  • Po podatkih danske meteorološke službe je znašala povprečna količina padavin v aprilu 2016 67,5 mm – to je bil najbolj moker danski april po letu 1998.

 

  • Večina severne in osrednje Evrope se je junija 2016 srečala z nadpovprečnimi pogoji. Na več lokacijah na Nizozemskem je junija padlo več kot 200 mm dežja. V mestu Ysselsteyn province Limburg je padlo skupno 277 mm dežja, kar je nov junijski rekord. Povprečje za celotno državo je junija 2016 znašalo 118 mm – dvakrat več od normalne mesečne količine.

 

  • Padavine v Veliki Britaniji so v juniju 2016 znašale 139 odstotkov povprečja, večji del Anglije in Walesa pa je zabeležil več kot dvakratno normalno skupno količino dežja.7

 

 

1http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2214367X13000069

 

2https://www.researchgate.net/publication/258316669_Review_of_the_Mechanisms_of_Visibility_Reduction_by_Rain_and_Wet_Road

 

3http://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docoffic/working/regions2020/pdf/regions2020_climat.pdf

 

4http://www.eea.europa.eu/data-and-maps/indicators/precipitation-extremes-in-europe-2/assessment

 

5http://www.metoffice.gov.uk/climate/uk/about/state-of-climate

 

6https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/551137/national-flood-resilience-review.pdf

 

7http://www.ncdc.noaa.gov/sotc/global/2016

 

 

Prenesi vsebino