Summit motors Ljubljana - Ford

Arhiv novic

Zdaj ga vidiš, zdaj pa ne – sodobni žarometi vam pomagajo videti nevarnosti, ki bi jih vaš dedek zagotovo spregledal

19.04.2017

Tehnologija žarometov v novih avtomobilih je dokaz, da vozniki danes živijo v razsvetljeni dobi. Kontrast med vidljivostjo pri nočnih vožnjah zdaj in v času naših dedkov, ko so cesto osvetljevale znatno manj učinkovite luči, je skorajda nepojmljiv.

 

Serija slik prikazuje pogled iz avta in sega čez praktično celotno avtomobilsko zgodovino: od Fordovega Modela T iz leta 1908 do novega Forda Mustanga ter kaže napredek v razvoju tehnologije žarometov. Kolesar je samo 12 metrov oddaljen od vsakega vozila, ki osvetljuje okolico pred sabo.

 

Preden so se vozniki Modela T – od leta 1908 do leta 1927 so jih prodali več kot 15 milijonov – podali na cesto, so morali najprej prižgati acetilenske luči. Danes voznikom niso na voljo samo ksenonski in LED žarometi z izjemno svetlim svetlobnim snopom, temveč jim pri preprečevanju trčenja s pešci lahko pomaga tudi tehnologija za samodejno zaviranje. Na drugih slikah je prikazana osvetlitev vozil iz tridesetih, šestdesetih, sedemdesetih in devetdesetih let prejšnjega stoletja.

 

“Kar se tiče tehnologije za osvetlitev, smo danes daleč od temnega srednjega veka,” je povedal Michael Koherr, inženir, ki se pri Fordu ukvarja z raziskovanjem osvetlitve. “Prav neverjetno je, kako temeljito so te spremembe izboljšale varnost v prometu in udobje voznika.”

 

Ksenonski žarometi – z njimi je opremljen Mustang – so kar trikrat zmogljivejši od žarometov s halogenskimi žarnicami. Tako kot dovršeni žarometi LED, s katerimi je med drugimi Fordovimi modeli na voljo tudi športni terenec Ford Edge, ksenonske luči cesto osvetlijo z belo svetlobo, ki daje občutek, da je petkrat svetlejša od rumenkaste svetlobe halogenskih žarnic.

 

Seveda danes z avtomobili vozimo hitreje kot v času Modela T, zato so še kako koristne znatne izboljšave tehnologije, s katero se osvetlitev prilagaja hitrosti in okolici. Žarometi so zasnovani tako, da se svetlobni vzorec proti robu postopoma ‘zmehča’ in nima ostrega prehoda, zato so predmeti v temi osvetljeni postopoma in ne presenetijo z nenadnim prikazom.

 

“Za nami je pot od osvetlitve s svečami do varčnih in učinkovitih ksenonskih in LED žarometov. V prihodnosti bo še več avtomobilov opremljenih s supersvetlimi žarometi LED, ki obenem vozniku pomagajo, da ostane zbran. Vidljivost ponoči je resnično temeljito izboljšana. Kot noč in dan,” je povedal Koherr.

 

“Zdaj razvijamo novo tehnologijo reflektorske točkovne osvetlitve, s katero bi vozniki še prej opazili pešce, kolesarje in celo večje živali na poti vozila. Sistem bo uporabljal infrardečo kamero, ki zazna ljudi in večje živali na razdalji do 120 metrov.”

 

 

# # #

 

 

* Prikazane slike so iz Fordovega zgodovinskega središča (Heritage Centre) v Dagenhamu v Veliki Britaniji, na njih pa je okolica, osvetljena z razdalje približno 12 metrov, kot bi jo videli vozniki naslednjih avtomobilov: 1908 Ford Model T, 1932 Ford Model Y, 1966 Ford Anglia 105e (prvič na trgu leta 1959), 1976 Ford Fiesta, 1994 Ford Mondeo in 2016 Ford Mustang GT. Nastavitve fotoaparata za vse slike: ISO 1600, čas osvetlitve 1/13, zaslonka f/9.

Prenesi vsebino