Iz oči v oči: Max Verstappen za volanom Mustanga GTD
Reportaža Chrisa Harrisa v družbi svetovnega prvaka Formule 1 Maxa Verstappna:
"Po mnenju večine tistih, ki me poznajo, sem dober voznik," pravi novinar Chris Harris, ki je pripravil prav posebno doživetje.
"S tem si služim kruh že kar nekaj desetletij. V preteklih letih sem se celo pomeril na številnih dirkah za volanom pravih dirkalnikov, nazadnje v Le Mansu z Mustangom. A vsake toliko časa se zgodi kaj, kar v meni vzbudi občutek ponižnosti. Sedeti na sovoznikovem sedežu ob štirikratnem svetovnem prvaku Formule 1 Maxu Verstappnu, ko ta po stezi majhnega francoskega dirkališča priganja Forda Mustanga GTD z 815 konjskimi močmi, poskrbi za več kot samo ponižnost.
V južni Franciji se z Verstappnom pogovarjam o vožnji, raziskujem podeželje in poskušam razumeti njegovo filozofijo vožnje skozi ovinke, če izpostavim specifično odliko, in vožnje na splošno.
Max Verstappen je kljub vsem svojim dosežkom izjemno skromen. Če ga postavimo ob spekter superzvezdnikov Formule 1, ni niti resnobnež tipa Niki Lauda niti playboy v slogu Jamesa Hunta. Je čistokrvni dirkač, za katerega je enako verjetno, da bo celo noč preživel na domačem simulatorju ob preizkušanju vzdržljivostne dirke, ali pa se bo pod psevdonimom udeleži dirke GT3 ali dominiral na dirki Formule 1. Ne glede na to, kaj, kje ali kako vozi, je bliskovito hiter in neizprosen.
To se začne že s pregledom dirkališča. Max ne tipa naokoli in si skuša vtisniti v spomin celotne trase, točk zaviranja in krivin, ampak se loti vsakega ovinka z raziskovanjem, kje je oprijem in kje ga ni. Brutalno se spoprime s stezo, dokler mu ne razkrije svojih skrivnosti, da lahko vozi kar najhitreje.
Mustang GTD je avto, ki je še kako primeren za takšno vožnjo. Verstappen med pospeševanjem na progi takoj osvoji razvoj moči in hitrosti tega po dirkališčih hlepečega stroja, fantastično odzivnost blažilnikov na grobi francoski podlagi in učinkovitost serijskih karbonsko-keramičnih zavor. Medtem ko raziskuje meje steze, raziskuje tudi meje avtomobila.
Mehanski oprijem velikih pnevmatik se zdi neskončen, ko Max vozi čez robnike, in nasmeh, ki se mu včasih pri tem prikrade na obraz, kaže, kako zelo se zabava. Tudi meni na sovoznikovem sedežu je jasno, da je eden redkih voznikov, ki lahko izkoristi ves potencial avtomobila tega kalibra. Ali pa je Mustang GTD eden redkih avtomobilov, ki lahko resnično izzove in nagradi enega največjih dirkačev svoje generacije.
Kakorkoli že, v spominu mi bo ostala slika prijetnega mladega moškega, ki je pokazal svoj nadčloveški talent v avtomobilu, ki ga oba ne bova prav kmalu pozabila. Vsej ponižnosti navkljub!" svoj zapis zaključi Chris.
Chris Harris je avtomobilski novinar in voditelj oddaje Chris Harris on Cars.