Summit motors Ljubljana - Ford

Predstavitev ‘bojnih barv’ dirkalnika M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 in voznikov pred premiero elektrificiranega prvenstva WRC v Monte Carlu

14.01.2022

ZA OBJAVO 15. JANUARJA 2022 OB 18.00H

 

Köln, 15. januarja 2022 – Ekipa M-Sport Ford World Rally Team (WRT) je danes ljubiteljem avtomobilskega športa prvič predstavila razburljivo tekmovalno preobleko, v kateri bo novi dirkalnik M Sport Ford Puma Hybrid Rally1 leta 2022 elektrificiral svetovno prvenstvo v reliju (WRC) zveze FIA.

 

M Sport Ford Puma Hybrid Rally1 čaka tekmovalni debi na reliju Monte Carlo, ki bo potekal od 20. do 23. januarja. Tri dirkalnike bodo v sezoni WRC 2022 upravljali vozniki Craig Breen, Adrien Fourmaux in Gus Greensmith. Poleg tega se bo ekipi M Sport Ford World Rally Team pridružil devetkratni svetovni prvak v reliju FIA Sébastien Loeb, ki bo nastopil na letošnjem reliju Monte Carlo, na katerem je doslej zmagal že sedemkrat.

 

Sezona WRC 2022 zaznamuje 25. obletnico izjemno uspešnega partnerstva med Fordom in M‑Sportom, ki je prineslo sedem osvojenih prvenstev in več kot 1500 etapnih zmag v kultnih reli dirkalnikih, vključno z modeloma M-Sport Ford Fiesta WRC in Ford Focus RS WRC. Od začetka partnerstva sta M-Sport in Ford dosegla rekordnih 268 zaporednih rezultatov v točkovanju proizvajalcev.

 

Ekipa M-Sport Ford World Rally Team na reliju Monte Carlo:

Voznik

Sovoznik

Poudarki kariere voznika v WRC

Craig Breen

Paul Nagle

Prvi reli: 2009 Rally de Portugal

22 etapnih zmag

69 relijev

288 točk

Adrien Fourmaux

Alex Coria

Prvi reli: 2019 Monte Carlo Rally

1 etapna zmaga

26 relijev

45 točk

Gus Greensmith

Jonas Andersson

Prvi reli: 2014 Wales Rally GB

58 relijev

91 točk

Sébastien Loeb

Isabelle Galmiche

Prvi reli: 1999 Rally Catalunya

9 osvojenih prvenstev

925 etapnih zmag

180 relijev

1727 točk

 

“Eden od najbolj očarljivih vidikov WRC je že vrsto let jasna povezava med izjemno zmogljivimi avtomobili za reli in njihovimi cestnimi različicami,” je povedal Mark Rushbrook, globalni direktor oddelka Ford Performance. “Zato je tako pomembno, da novo obdobje WRC odraža prehod naše industrije na elektrifikacijo. Pri Fordu smo popolnoma zavezani elektrificirani prihodnosti in tekmovanje z dirkalnikom M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 v najtežjih razmerah nam bo pomagalo razviti še zanimivejše elektrificirane pogonske sklope za naše stranke.”

 

Nova M-Sport Ford Puma Hybrid Rally je Fordov prvi elektrificirani dirkalnik, ki ga poganja podobna tehnologija kot cestno različico Puma EcoBoost Hybrid, na kateri temelji.1 Hibridni pogonski sklop naslednje generacije zajema energijo med zaviranjem in vožnjo v prostem teku ter jo shranjuje v 3,9-kWh bateriji. S to energija nato z večkratno do tri sekunde dolgo podporo 100-kilovatnega elektromotorja dopolnjuje zmogljivost 1,6‑litrskega bencinskega motorja EcoBoost s turbinskim polnilnikom, ki osvaja zmage na prvenstvih.

 

Dirkalnik lahko svoj elektrificirani pogonski sklop uporabi tudi za vožnjo s čisto električno energijo skozi mesta in oskrbovalna območja med hitrostnimi preizkušnjami. Baterijski sklop je mogoče z zunanjim virom energije na posebnih servisnih točkah med etapami napolniti v približno 25 minutah.

 

Poleg tega se bodo tekmovalci FIA WRC Rally1 od sezone 2022 odrekli uporabi fosilnih goriv, saj bodo z mešanjem sintetičnih in biološko razgradljivih elementov ustvarili 100-odstotno trajnostno gorivo.

 

“Pripravljanje avtomobilov in ekipe na reli Monte Carlo prihodnji konec tedna in odprtje sezone svetovnega prvenstva v reliju 2022 je bilo zelo naporno, vendar bo vredno vloženega truda,” je povedal Richard Millener, vodja ekipe M-Sport Team. “S pomočjo in podporo Fordovih sodelavcev po vsem svetu smo pripravili fantastičen avtomobil z velikim potencialom in komaj čakamo, da se z njim izkažemo v tem letu. Vsem, ki so sodelovali v tej fazi in nam pomagali ujeti tako kratke roke, se iskreno zahvaljujemo in smo zelo ponosni, da lahko v 25. letu našega sodelovanja predstavljamo Fordovo znamko na svetovni sceni!”

 

Tehnične specifikacije dirkalnika M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1:

Pogon

Motor z notranjim zgorevanjem (ICE)

Fordov 1,6-litrski bencinski štirivaljni vrstni motor EcoBoost s turbopolnilnikom

Največja moč: 380 KM

Največji navor: 420 Nm 

Omejevalnik moči motorja: 36 mm

Baterijski električni sistem

Največje povečanje moči: 100 kW

Največji regeneracijski vnos: 30 kW

Čas največje povečane moči: 3 sekunde

Največje povečanje energije na pospeševanje: 250 kJ (določi FIA glede na dolžino etape in vrsto površine)

Masa: 95 kg

Hlajenje: tekočinsko in zračno hlajenje

ICE in baterijski električni sistem kombinirano

Največja moč: > 500 KM

Največji navor: > 500 Nm

Menjalnik/prenos

Petstopenjski sekvenčni ročni

Štirikolesni pogon s porazdelitvijo navora 50/50

Sprednji in zadnji mehanski diferencial z omejenim zdrsom

Sredinski diferencial z vretenom

Dvolamelna sintrana sklopka

Zavore

Makadam: 300-mm zavorni koluti, zračno hlajeni

Asfalt: 370-mm zavorni koluti, zračno hlajeni

Štiribatne zavorne čeljusti

Pospeševanje

Pospešek na asfaltu in makadamu: približno

3,2 sekunde od 0 do 100 km/h

Mase in dimenzije

Najmanjša masa: 1260 kg

Medosna razdalja: 2600 mm

 

Dirkalnik M Sport Ford Puma Hybrid Rally1 odraža Fordovo zavezo, da bo vse sile usmeril v elektrifikacijo. Družba je lani napovedala, da bo do sredine leta 2026 100 odstotkov njene palete osebnih vozil v Evropi omogočalo vožnjo brez emisij s popolnoma električnim ali priključno hibridnim pogonom, do leta 2030 pa bodo vsa vozila povsem električna.

 

# # #

                                                                                                                            

1 Puma z 1,0-litrskim motorjem EcoBoost Hybrid – homologirane emisije CO2 119–143 g/km, homologirana poraba goriva 5,3–6,3 l/100 km (po WLTP).

 

Emisije CO2 in poraba goriva se lahko razlikujejo glede na različice vozil, ki so na voljo na posameznih trgih.

 

Navedena poraba goriva/energije, emisije CO2 in doseg z električnim pogonom po WLTP so izmerjeni v skladu s tehničnimi zahtevami in specifikacijami zadnje različice Evropskih uredb (EC) 715/2007 in (EU) 2017/1151. Uporabljeni standardni preskusni postopki omogočajo primerjavo med različnimi tipi vozil in različnimi proizvajalci.

Prenesi vsebino