Električna vozila ford pro z edinstveno tehnologijo toplotne črpalke vozijo dlje v mrazu
Dunton, Velika Britanija, 3. marca 2025 – Zgodnji odhodi, zaključki dela v poznih urah in nočne izmene pomenijo, da je vožnja pri temperaturah pod lediščem za marljiva podjetja lahko stalnica tudi spomladi. Zdaj lahko patentirana Fordova tehnologija pomaga električnim vozilom Ford Pro, da med polnjenji vozijo dlje, tako da lahko njihovi lastniki v hladnem vremenu opravijo več dela.
Inovativna tehnologija toplotne črpalke z vbrizgavanjem hlapov (Vapour-Injected Heat Pump – VIHP), ki je serijsko vgrajena v vse modele Ford E-Transit Custom,1 E-Tourneo Custom2 in E-Transit s povečanim dosegom,3 zagotavlja učinkovit način ogrevanja kabine z zajemanjem toplotne energije iz zunanjega zraka – tudi pri temperaturah precej pod -10 °C.
Ogrevanje kabine z zajemanjem ‘brezplačne’ energije zmanjšuje porabo energije iz baterije za ohranjanje toplote in udobja voznikov, kar pomeni več energije v bateriji za opravljanje dela.
Fordovi inženirji so med preskušanjem pri dejanski uporabi in v zahtevnih laboratorijskih okoljih ugotovili, da lahko tehnologija izboljša doseg E-Transita s povečanim dosegom za 7 do 10 odstotkov v primerjavi z vozilom brez toplotne črpalke.
“Za podjetja, ki uporabljajo dostavna vozila, pomeni vsak kilometer, prevožen med polnjenji, manj prekinitev uporabe in več zasluženega denarja. Lovimo vsak kilometer, da bi povečali učinkovitost in naredili električne vozne parke bolj produktivne in stroškovno učinkovite za marljiva podjetja,” je povedal Ingo Krolewski, vodja za podnebne dejavnike in nadzor pri Fordu.
Povečanje dosega in udobja v kabini v vseh letnih časih
Toplotne črpalke so priljubljen, energetsko učinkovit način ogrevanja domov, pisarn in – v zadnjem času – tudi električnih vozil. Uporabljajo zelo mrzle hladilne pline, ki absorbirajo toploto iz okolja, nato pa te pline stisnejo in tako dvignejo njihovo temperaturo. Na ta način se lahko majhna količina električne energije za napajanje toplotne črpalke uporabi za pridobivanje večje količine ‘brezplačne’ toplotne energije.
Fordova patentirana toplotna črpalka VIHP ponuja večje prednosti kot druge zasnove toplotnih črpalk, saj z vbrizgavanjem hlapov pomaga izboljšati učinkovitost tako pri ogrevanju kot hlajenju notranjosti dostavnega vozila. Ko se zunanje temperature dvignejo nad 25 °C, lahko vgrajeni hladilni sistem črpalke odvzame toploto iz kabine in tako zmanjša porabo energije iz baterije, ki je potrebna za delovanje klimatske naprave v dostavniku.
Skoraj dve leti natančnega prilagajanja je vključevalo več kot 100 preskusov v vetrovniku in 25.000 kilometrov ocenjevanja pri dejanski uporabi za vsak model. Sedem namenskih testnih potovanj je vključevalo tako različne pogoje, kot so vročina španskega poletja in finska zima s temperaturo -34 °C.
Pri razvoju so sodelovale Fordove inženirske ekipe v Združenem kraljestvu, Nemčiji in ZDA.
# # #
1 Doseg do 329 km temelji na povsem napolnjeni bateriji vozila E-Transit Custom. Ocenjeni doseg po svetovno usklajenem preskusnem postopku za lahka vozila (WLTP). Navedeni podatki so namenjeni za primerjave z drugimi vozili, testiranimi po enakih tehničnih postopkih. Dejanski doseg se lahko razlikuje glede na dejavnike (kot so npr. vremenski pogoji, način vožnje, profil poti, stanje vozila in stanje litij-ionske baterije).
2 Doseg do 301 km temelji na povsem napolnjeni bateriji vozila E-Tourneo Custom. Ocenjeni doseg po svetovno usklajenem preskusnem postopku za lahka vozila (WLTP). Navedeni podatki so namenjeni za primerjave z drugimi vozili, testiranimi po enakih tehničnih postopkih. Dejanski doseg se lahko razlikuje glede na dejavnike (kot so npr. vremenski pogoji, način vožnje, profil poti, stanje vozila in stanje litij-ionske baterije).
3 Doseg do 402 km temelji na povsem napolnjeni bateriji vozila E-Transit s podaljšanim dosegom (na voljo na izbranih trgih). Ocenjeni doseg po svetovno usklajenem preskusnem postopku za lahka vozila (WLTP). Navedeni podatki so namenjeni za primerjave z drugimi vozili, testiranimi po enakih tehničnih postopkih. Dejanski doseg se lahko razlikuje glede na dejavnike (kot so npr. vremenski pogoji, način vožnje, profil poti, stanje vozila in stanje litij-ionske baterije).