Summit motors Ljubljana - Ford

DRUŽBA JAGUAR LAND ROVER JE PREDSTAVILA DALJINSKO UPRAVLJANI MODEL RANGE ROVER SPORT, KI GA VOZNIK UPRAVLJA S PAMETNIM TELEFONOM ZUNAJ VOZILA

16.06.2015
  • Raziskovalci družbe Jaguar Land Rover razvijajo nove tehnologije zaznavanja, ki bodo delovale v vseh okoljih in ne glede na vreme – tako za avtonomne avtomobile prihodnosti ne bo ovir
  • Med predstavljenimi avtonomnimi prototipi je tudi Range Rover z ‘obračanjem v več korakih’, ki omogoča spremembo smeri za 180 stopinj
  • Vizija družbe Jaguar Land Rover je ustvariti na voznika osredotočene avtonomne tehnologije, ki bodo izpopolnile izkušnjo vožnje

 

Whitley, Velika Britanija: Jaguar Land Rover je predstavil nekatere prototipne tehnologije, ki jih za avtonomno vožnjo v prihodnosti razvija ekipa raziskovalcev v Veliki Britaniji.

 

Raziskovalni Range Rover Sport z daljinskim upravljanjem prikazuje, kako lahko voznik zunaj vozila krmili svoje vozilo s pametnim telefonom. Aplikacija za pametni telefon vključuje nadzor krmiljenja, pospeševanja in zaviranja ter spremembo reduktorja iz nižjega v višje območje prenosa. Vozniku omogoča, da hodi ob vozilu, ki se premika s hitrostjo do 6 km/h, in varno manevrira z njim v zahtevnih situacijah ali celo premaguje težke terenske izzive.

 

Voznik lahko uporabi pametni telefon za vzvratno vožnjo iz parkirnega mesta, če je vozilo nekdo ‘zaparkiral’ in ni možno odpreti vrat, ali pa voznik postane terenski izvidnik, ki vodi svoj avto čez ovire in ga spremlja zunaj kabine.

 

S hojo ob vozilu lahko voznik stalno preverja pristopne in izstopne kote ter kote vožnje čez oviro, prav tako lahko natančno usmeri kolesa pri vožnji čez skale. Pripomoček je lahko neprecenljiv pri bredenju čez vodotoke ali prečkanju drsečih blatnih ali zasneženih odsekov. Funkcija za daljinsko upravljanje deluje le, če je uporabnik od vozila oddaljen največ 10 metrov, in če sistem zazna pametni ključ. Sistem ustavi vozilo, če se voznik preveč oddalji ali če se preveč približa vozilu.

 

Med prihodnjimi možnostmi te tehnologije bi lahko bile tudi nadaljnje avtonomne funkcije, pri katerih bi voznik s telefonom preprosto izbral ukaz za prečkanje ovire ali vožnjo iz parkirnega mesta, vse ostalo pa bi opravil avto.

 

VOZILO Z OBRAČANJEM V VEČ KORAKIH

Range Rover ‘z obračanjem v več korakih’ lahko z avtonomnim manevriranjem vozilo na cesti obrne za 180 stopinj, da tako gleda v nasprotno smer. To avtonomno vozilo bi se tako rešilo v najzahtevnejših situacijah, kot so slepe ulice ali prenapolnjena parkirišča, obvlada pa tudi enega najmanj priljubljenih manevrov med vozniki – obračanje v treh korakih na ulicah ali parkiriščih.

 

Sistem s pomočjo tipal oceni razpoložljivi prostor in se izogne pešcem, vozilom in drugim oviram. Število za manever potrebnih pomikov naprej in nazaj izvede z avtonomnim prestavljanjem, krmiljenjem, zaviranjem in pospeševanjem.

 

Ekipa razvija sistem, ki bo ‘skeniral’ okolico vozila in bo voznika obvestil, ali je možno varno izvesti obračanje. Voznik bo nato potrdil manever in vozilo se bo zapeljalo naprej, dokler ne bo njegova pot blokirana. Sistem nato prestavi v vzvratno prestavo ter upravlja krmiljenje, stopalko za plin in zavore. Postopek ponavlja, dokler ni vozilo obrnjeno v nasprotno smer.

 

Dr. Wolfgang Epple, direktor raziskovanja in tehnologij v družbi Jaguar Land Rover, je povedal: “Obračanje vozila z zapletenim manevrom je lahko stresna izkušnja za vsakega voznika. Daljinsko upravljano vozilo ali vozilo, ki omogoča avtonomno obračanje na cesti, kaže možnosti za uporabo novih tehnologij, s katerimi bi odpravili zoprne opravke pri vožnji in izboljšali varnost v prometu.”

 

“Cilj raziskovanja tovrstnih tehnologij ni le izdelava avtonomnih vozil. Pomaga nam zagotoviti varnejšo in prijetnejšo vožnjo. Tipala in sistemi, ki avtonomnemu vozilu omogočajo ustrezne odločitve, bodo pomagali tudi vozniku in mu zagotovili izkušnje, s katerimi bo lahko preprečil nezgode. Vožnja bo ostala zabavna tudi s tehnologijami za avtonomno upravljanje.”

 

Vizija družbe Jaguar Land Rover je možnost izbire med lastnim upravljanjem in avtonomno vožnjo. To pomeni, da bo avto vozil samodejno, če bo to izbral voznik, sisteme pa bo mogoče tudi prilagoditi za večji vpliv in uživanje v vožnji.

 

“Ker naše stranke vozijo ne glede na vreme in po različnih terenih, bodo morali biti prihodnji avtonomni Jaguarji in Land Roverji enako zmogljivi na terenu in neutrjenih podlagah kot tudi na mestnih ulicah,” je dodal dr. Epple.

 

“Zavedamo se, da naše stranke po vsem svetu dnevno vozijo v nalivih, snegu in pod vročim puščavskim soncem. Razvijamo paleto novih tipal, ki bodo omogočala uporabo vozila v vseh okoljih brez zunanjih posegov ali podatkov cestnih oznak in prometne infrastrukture, na primer semaforjev. Naši inženirji raziskovalci so avtomobilu s takšno zmogljivostjo že nadeli vzdevek: ‘solo avto’.”

 

‘Solo AVTO’ Z IZBOLJŠANIM ZAZNAVANJEM

Družba Jaguar Land Rover je vzpostavila raziskovalni program za izboljšanje zmogljivosti zaznavanja v vozilih. S tem projektom razvijajo vrsto dovršenih tipal, ki bodo omogočila uporabo avtonomnih vozil v različnih okoljih in vremenskih pogojih.

 

Ustvarjanje vozila, ki bo avtonomno delovalo v vseh situacijah, zahteva fuzijo tipal z različnimi lastnostmi, vključno z radarjem, tehnologijo LIDAR, kamerami, ultrazvočnim delovanjem in tehnologijo strukturirane svetlobe. Vsaka omogoča delovanje avtonomnega vozila v dejanskem svetu na svoj način in zagotavlja varne in natančne odločitve sistemov v vseh okoljih.

 

Opombe za urednike

  • Jaguar Land Rover sodeluje v konzorciju UK Autodrive, ki bo izvajal preizkuse novih tehnologij ADAS na območju Coventryja in Milton Keynesa.
  • Vloga družbe Jaguar Land Rover v tem vznemirljivem projektu vključuje oceno funkcij za polavtonomno vožnjo raziskovalnega Range Roverja v dejanskih razmerah in razvoj uporabniškega vmesnika (HMI) za avtonomna vozila.

Prenesi vsebino